Ασανσέρ που ανεβοκατεβαίνει με παλαμάκια από μαθητές δημοτικού της Κομοτηνής
Λύση στην εξυπηρέτηση ατόμων με κινητικά προβλήματα μπορεί να δώσει ο "μαγικός" ανελκυστήρας, που σχεδιάστηκε από την ομάδα Robokom δημοτικού σχολείου της Κομοτηνής
- 10 Μαρτίου 2015 09:29
“Κλαπ κλαπ, ασανσέρ άνοιξε!”. Κάπως έτσι λειτουργεί ο “μαγικός” ανελκυστήρας, που δημιούργησαν μαθητές της έκτης τάξης Δημοτικού. H ομάδα ρομποτικής “Robokom”, του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, χρειάστηκε μόλις 20 ημέρες, για να συλλάβει και να υλοποιήσει την ιδέα δημιουργίας ενός ρομποτικού μοντέλου ανελκυστήρα, για να “απαντήσει” στο πρόβλημα εξυπηρέτησης ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Η εργασία της ομάδας αναδείχθηκε, μεταξύ των εργασιών 16 ομάδων ως η καλύτερη, στον 1ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (28/2/2015 στην Αλεξανδρούπολη), εξασφαλίζοντας το “εισιτήριο” πρόκρισης στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στις 28 Μαρτίου 2015.
Ο “μαγικός” ανελκυστήρας λειτουργεί με δύο βασικούς αισθητήρες, της απόστασης και του ήχου. Έτσι, όταν πλησιάζει ο χρήστης στο ασανσέρ, οι θύρες του ανοίγουν αυτόματα, ή εναλλακτικά, όταν η καμπίνα του ασανσέρ δε βρίσκεται στον όροφο, στον οποίο βρίσκεται ο χρήστης, λαμβάνει εντολή να ανέβει ή να κατέβει με δύο χτυπήματα των χεριών (παλαμάκια).
“Ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε λίγες ημέρες πριν από τον διαγωνισμό. Αφότου οργανώσαμε την ομάδα και αναλύσαμε βασικές αρχές του προγραμματισμού, σκεφτήκαμε τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, που να το συνδυάσουμε με την πόλη μας” λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου και υπεύθυνος της ομάδας Robokom Φώτης Θεοχαρόπουλος.
“Καταλήξαμε στον ανελκυστήρα, αναζητώντας τι θα μπορούσε να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τη ζωή ενός ανθρώπου με κινητικά προβλήματα, ο οποίος ζει στην Κομοτηνή, μία πόλη που είναι φιλική και προσβάσιμη για τα ΑμεΑ, βολική στις μετακινήσεις, χωρίς ανηφόρες και με υποδομές διευκόλυνσης τους” εξηγεί, ενώ διαβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός του ασανσέρ έγινε εξ ολοκλήρου από τους μαθητές, χωρίς να αναζητηθούν πιθανές εφαρμογές, που ενδεχομένως να διαθέτουν εταιρείες κατασκευής ανελκυστήρων.
Την ομάδα Robokom αποτελούν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης Αναστάσιος Βαβατσικλής, Κωνσταντίνος Γεωργακούδης, Κωνσταντίνος Κελεσίδης, Βασίλης Οικονόμου, Χρήστος Τζανίδης, Πέτρος Χονδρός. “Υπήρξε ζωηρό ενδιαφέρον από πολλούς μαθητές και επιλέχθηκαν οι έξι -τόσους προέβλεπαν οι όροι του διαγωνισμού- με βάση τις επιδόσεις τους και την κλίση στην Πληροφορική”, διευκρινίζει ο κ. Θεοχαρόπουλος.
Τα παιδιά διδάχθηκαν βασικές αρχές γύρω από τον προγραμματισμό, μέσα από μία γλώσσα φιλική στην ηλικία τους, ενώ χρειάστηκε να δουλέψουν πάνω στην εργασία τους με τους καθηγητές τους, αρκετές ώρες εκτός του σχολικού προγράμματος.
Η ομάδα Robokom ήδη προετοιμάζεται για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό στην Αθήνα, ενώ εξετάζει και τη δυνατότητα να εξελίξει την πρότασή της για τον ανελκυστήρα, που προορίζεται ως εφαρμογή για κατοικίες, ώστε να γίνει πρότυπο για τη δημιουργία ανελκυστήρων για ΑμεΑ, σε δημόσιες υπηρεσίες.
(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)