Αττική Οδός: Οριστικοποιήθηκε το κείμενο της νέας σύμβασης – Ανατίμηση διοδίων στην πενταετία
Οι τιμές των διοδίων θα μπορούν να προσαρμόζοντας βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών και αφού έχει υπάρξει σχετικό αίτημα από τον παραχωρησιούχο με βάση όσα αναφέρονται.
- 25 Απριλίου 2023 09:38
Με ενδιαφέροντα στοιχεία εγκρίθηκε εχθές από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ το οριστικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης. Όπως αναφέρουν πληροφορίες θα δοθεί εντός των επομένων ημερών στα σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.
Σύμφωνα με το κείμενο, προβλέπεται πως οι τιμές θα μπορούν να προσαρμόζοντας βάσει των κυκλοφοριακών συνθηκών και αφού έχει υπάρξει σχετικό αίτημα από τον παραχωρησιούχο. Η Αττική Οδός σήμερα λειτουργεί με διόδια ύψους 2,80 ευρώ. Προς τα τέλη του 2022 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει την μείωση της τιμής από την νέα περίοδο παραχώρησης, στα 2,50 ευρώ.
Ουσιαστικά με τον νέο σχεδιασμό θα μπορούν να αναθεωρηθούν οι τιμές όταν συμπληρωθεί η πενταετία εφόσον αποδειχθεί ότι υπάρχει μεγάλος κυκλοφοριακός κορεσμός στον άξονα (πράγμα που ήδη συμβαίνει στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δουκίσσης Πλακεντίας). Η αύξηση, εφόσον οριστικοποιηθεί, θα έχει ως στόχο την μείωση της κυκλοφορίας σε ανεκτά επίπεδα.
Η υλοποίηση του διαγωνισμού είναι στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ αν και είναι άγνωστο αν εν μέσω εκλογικών μαχών θα μπορέσει να τηρηθεί η ημερομηνία της 29ης Μαϊου που είναι για την υποβολή των προσφορών.
Η τρέχουσα σύμβαση ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και είμαστε πλέον ακριβώς 18 μήνες πριν την ολοκλήρωση της. Για να μπορέσει να πιαστεί ο στόχος του Οκτωβρίου 2024 θα πρέπει να τρέξει η διαδικασία των προσφορών για να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.
Βέβαια υπάρχουν και στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου που σημειώνουν πως με τόσα σχήματα να συμμετάσχουν είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές που δύναται να καθυστερήσουν σε άγνωστο βαθμό την όλη διαδικασία.
Η Αττική Οδός και οι μνηστήρες
Ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετείχαν τα σχήματα:
- ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
- GRUPPO FININC – INC SpA
- Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.»
- Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.»
- Ένωση προσώπων «ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «ΙΝΤΡΑΚΑΤ- BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.AR.L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD»
- Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS»
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις