Δεσμεύσεις Χρυσοχοΐδη στην Κρήτη. ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, προχωράει το διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου

Δεσμεύσεις Χρυσοχοΐδη στην Κρήτη. ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, προχωράει το διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου
Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ηράκλειο με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Μ.Χρυσοχοίδη για τα έργα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το αεροδρόμιο Καστελλίου και την ανάπλαση του αεροδρομίου Ηρακλείου "Νίκος Καζαντζάκης".(EUROKINISSI) Eurokinissi

Τι δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για την ανάπτυξη των υποδομών της Κρήτης

Σε σειρά δεσμεύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών της Κρήτης προχώρησε την Παρασκευή (07/11) ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με έμφαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου, δίνοντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίησή τους, σε σύσκεψη σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου παρουσία του περιφερειάρχη, βουλευτών, δημάρχων και άλλων τοπικών φορέων της Κρήτης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο ΒΟΑΚ θα γίνει χωρίς διόδια, για λόγους τόσο κοινωνικούς όσο και οικονομικούς, ωστόσο τόνισε ότι θα υπάρξει εμπλοκή και ιδιωτών στη χρηματοδότηση και κατασκευή του.

Όπως ανέφερε, έχουν γίνει οι πρώτες επαφές με ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ το υπουργείο του εργάζεται ήδη στη διαμόρφωση ενός πλαισίου που θα περιλαμβάνει και ιδιωτική συμμετοχή.

Επίσης, ο κ. Χρυσοχοΐδης διευκρίνισε ότι ο ΒΟΑΚ δεν θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης προς εκμετάλλευση, όπως γίνεται σε αυτοκινητόδρομους της ηπειρωτικής χώρας που έχουν διόδια. Ακόμη, προσδιόρισε την πρώτη φάση για την εκκίνηση των διαδικασιών, την προκήρυξη της μελέτης σκοπιμότητας, που θα γίνει τον ερχόμενο Μάιο και θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι, με τα έργα να ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2016.

«Κανονικά» είπε, «θα έπρεπε να μπουν διόδια και να πληρώνουν οι χρήστες, αλλά στην Κρήτη υπάρχει ιδιαιτερότητα. Θα έπρεπε να φτιάξουμε παράλληλους εναλλακτικούς δρόμους και θα μας στοίχιζε ο κούκος αηδόνι. Δεν γίνεται λοιπόν να μπουν διόδια- γιατί χρήστες είναι κυρίως οι κάτοικοι και οι τουρίστες το καλοκαίρι. Έτσι θα γίνει ο ΒΟΑΚ με το σύστημα διαθεσιμότητας πληρωμών και το κράτος θα πληρώνει κάθε χρόνο το δάνειο ή την ιδιωτική επένδυση».

Για το αεροδρόμιο Καστελίου

Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε για το αεροδρόμιο Καστελίου ότι ολοκληρώνεται στις 10 Νοεμβρίου ο διαγωνισμός και στις 16 Δεκεμβρίου θα δοθούν οι δεσμευτικές προσφορές από όσους ενδιαφέρονται να αναλάβουν την κατασκευή και τη διαχείρισή του.

Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, το πρώτο τρίμηνο του 2015 θα έρθει για έγκριση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης.

Τόνισε, εξάλλου, ότι αναμένεται να εκπονηθεί μελέτη για χρήσεις γης στον πρώην δήμο Καστελίου και γύρω από το αεροδρόμιο, προσθέτοντας ότι άμεσα θα προκηρυχθεί αναπτυξιακή μελέτη για τη γύρω περιοχή. Αναφερόμενος στο σημερινό αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», ο υπουργός τόνισε ότι θα διατεθούν άμεσα 15 εκατ. ευρώ για βελτιωτικές παρεμβάσεις. Ανέφερε, μάλιστα, ότι προβλέπεται η προσθήκη 2.000 τμ στο κτίριο των αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» προκειμένου να γίνει πιο λειτουργικό και να μπορέσει να εξυπηρετήσει τους χιλιάδες τουρίστες που έρχονται στο νησί.

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών επισκέφθηκε τον δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό και συζήτησαν θέματα που αφορούν στον δήμο και τις βελτιώσεις που θα χρειαστεί να γίνουν για την τουριστική ανάπτυξη.

«Βρίσκομαι εδώ» είπε, «γιατί θέλω όλοι μαζί, με συνέργειες, με συνεννόηση, να προχωρήσουμε τις υποδομές που έχει ανάγκη η Κρήτη. Η ανάπτυξη έχει μία βασική προϋπόθεση που είναι οι υποδομές και μια δεύτερη εξίσου σημαντική που είναι οι άνθρωποι. Η Κρήτη ήδη διαθέτει το δεύτερο, δηλαδή τους ανθρώπους τους έξυπνους, τους προκομμένους, τους νοικοκύρηδες, ανθρώπους που συνεννοούνται μεταξύ τους, συνεργάζονται, έχουν κάνει θαύματα».

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ)

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα