Διπλώματα οδήγησης: Ο πόλεμος της γουρούνας και η μετάφραση από αγγλικά…σε αγγλικά

Διπλώματα οδήγησης: Ο πόλεμος της γουρούνας και η μετάφραση από αγγλικά…σε αγγλικά
Motorcade by ATV owners, to the Ministry of Transportation, protesting against the new law which bans the vehicles from the paved roads, in Athens, on November 13, 2017 / `` , , , 13 , 2017 Nikos Libertas / SOOC

Τρία νησιά των Κυκλάδων είναι στο πόδι με κλειστά λιμάνια, καθώς οι αλλαγές στο Σχέδιο Νόμου για τα διπλώματα οδήγησης, ανατρέπουν όσα ισχύουν μέχρι σήμερα για όσους νοικιάζουν αυτοκίνητα ή "γουρούνες". Οι εταιρείες ενοικίασης φωνάζουν ότι κινδυνεύουν να καταστραφούν.

Ανατροπή στο ισχύον καθεστώς για την ενοικίαση αυτοκινήτων από τουρίστες, οι οποίοι καταφθάνουν μαζικά από ολόκληρο τον κόσμο κάθε καλοκαίρι στα νησιά, φέρνει το Σχέδιο Νόμου για τα διπλώματα οδήγησης που επεξεργάζεται το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.

Ως αποτέλεσμα, οι ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης ξεσηκώθηκαν, καθώς υποστηρίζουν ότι οι αλλαγές και τα υψηλά πρόστιμα καθιστούν πρακτικά αδύνατη την ενοικίαση σε χιλιάδες τουρίστες/πελάτες.

Η διαμαρτυρία εστιάζεται σε μεγάλο βαθμό, στην απαίτηση να εκδίδουν διεθνές δίπλωμα οι υποψήφιοι ενοικιαστές αυτοκινήτων από χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες: “Ζητάμε από τους αλλοδαπούς πελάτες μας, από τους τουρίστες εκτός ΕΕ, διεθνή διπλώματα. Εντάξει, εφόσον είναι ένας Κινέζος να του ζητήσουμε διεθνές δίπλωμα γιατί αυτό είναι μία αγγλική μετάφραση του διπλώματός του. Αλλά να ζητώ από τον Αμερικανό που είναι ήδη στα αγγλικά το δίπλωμά του, να μου φέρει ουσιαστικά μία νέα μετάφραση στη αγγλικά, είναι λίγο αστείο… Την ίδια ώρα, μπορώ να δεχθώ το δίπλωμα οδηγού από τις Φιλιππίνες, από το Μεξικό, από την Τυνησία, βάση της διεθνούς συνθήκης της Βιέννης, που δεν είναι στα αγγλικά! Εμείς διαμαρτυρόμαστε για τους αγγλόφωνους. ΗΠΑ, Βρετανία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία. Δεν είναι λογικό να τους ζητάμε μετάφραση διπλώματος, που δεν ζητάμε από τη Νιγηρία και το Κουβέιτ…Ενώ σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση οι οδηγοί από τις αγγλόφωνες χώρες οδηγούν με τα διπλώματά τους”, δήλωσε στο Ραδιόφωνο 24/7 και στην εκπομπή “βρε καλώς τους” με τους Αντώνη Φουρλή, Ιορδάνη Χασαπόπουλο, ο Πρόεδρος των εταιρειών ενοικίασης της Νάξου, Στέφανος Γρύλλης.

Παράλληλα, έχουν εισαχθεί τεράστια πρόστιμα – της τάξης των 1.000 ευρώ ή και παραπάνω – που αποτρέπουν κάθε εταιρεία ενοικίασης από τη σκέψη να παραβλέψει τη νομοθεσία. Οι ίδιες οι εταιρείες ενοικίασης διαβεβαιώνουν ότι διαθέτουν αυτοκίνητα και πολλές φορές δεν τα ενοικιάζουν, υπό τον φόβο του τεράστιου προστίμου…

 Έτσι υπάρχει ο φόβος ότι ο τζίρος θα μειωθεί το καλοκαίρι, παρά τις προβλέψεις για αύξηση των αφίξεων.

Ο πόλεμος της “γουρούνας”

Το Σχέδιο Νόμου για τα διπλώματα οδήγησης που βρίσκεται σε διαδικασία διαβούλευσης, εισάγει αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο κάποιος αποκτά δίπλωμα. Ωστόσο, εκτός από την προσπάθεια για να διασφαλιστεί η μέγιστη διαφάνεια στη διαδικασία εξέτασης, ώστε να εκλείψουν οι αμφισβητήσεις και να βελτιωθεί ουσιαστικά η οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, φέρνει και αλλαγές σε σχέση με τις “γουρούνες”.

 Το άρθρο 31 του νομοσχεδίου ορίζει πως οι τετράτροχες μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς αλλά επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα!

Παράλληλα το άρθρο 31 ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί γουρούνα σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στο μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της γουρούνας.

Οι γνωστές μοτοσυκλέτες με φαρδιές ρόδες κυκλοφορούν κατά κύριο λόγο την τουριστική περίοδο και ενοικιιάζονται σε ξένους επισκέπτες, οι οποίοι θέλουν να εξερευνούν δύσβατα σημεία και να φτάνουν κοντά στις παραλίες. “Οι γουρούνες κάτω των 125 κυβικών θα απαγορεύεται στο εξής να κυκλοφορήσουν σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους, επιτρέποντας την κίνηση μόνο στους υπόλοιπους. Όμως, όλες οι γουρούνες έχουν σήμερα έγκριση ευρωπαϊκού τύπου για όλους τους δρόμους. Δηλαδή είναι ασφαλής στο χώμα, αλλά στην άσφαλτο επικίνδυνη η γουρούνα;” διερωτήθηκε ο Στέφανος Γρύλλης μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7.

Παράλληλα υποστηρίζει ότι οι εταιρείες ενοικίασης βρήκαν κλειστές πόρτες στο υπουργείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόβλημα με τις γουρούνες είναι σύνθετο, επειδή εταιρείες έχουν ήδη επενδύσει σε εκατοντάδες τέτοιες μοτοσυκλέτες, με αποτέλεσμα σήμερα να χάνουν τα χρήματά τους – χωρίς να προβλέπεται κάποιο κίνητρο για αντικατάσταση στόλου, ώστε να αντικαταστήσουν τις γουρούνες κάτω από 125 κυβικά με άλλες, που θα έχουν δυνατότητα να κυκλοφορούν στην άσφαλτο.

Θα ξανάρθουν οι γουρούνες ;

Toν περασμένο Νοέμβριο (13/11/2017) περίπου 100 ιδιοκτήτες τετράτροχων από την Κρήτη είχαν φτάσει στον Πειραιά και αφού ενώθηκαν με συναδέλφους τους από την υπόλοιπη Ελλάδα, παρέμειναν για  περίπου τρεις ώρες στη συμβολή της λεωφόρου Συγγρού με τη λεωφόρο Αμφιθέας. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν μοτοπορεία προς το υπουργείο Μεταφορών.

Οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονταν και τότε για τον νέο ΚΟΚ, λέγοντας ότι ο υπουργός προανήγγειλε ότι θα απαγορεύει την κυκλοφορία για τις γουρούνες.

Μιλώντας στο News 24/7 ο Γιάννης Λιβέρης, Πρόεδρος Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Μοτοποδηλάτων Ζακύνθου δήλωνε εκείνη την ημέρα: “Έχουμε έρθει από όλα τα νησιά για το θέμα με τις γουρούνες. Πάνε προς απαγόρευση όπως λέει ο κύριος Υπουργός. Για μας αυτό είναι παράνομο. Δεν μπορεί να το κάνει αυτό. Αν το κάνει θα πρέπει να μας αποζημιώσει. Τουλάχιστον πριν προχωρήσουμε ζητάμε να κουβεντιάσουμε μαζί του για το τι θα κάνει αύριο. Οι γουρούνες είναι νόμιμες. Πήραμε νόμιμα από το κράτος τις πινακίδες και έρχεται να τις απαγορεύσει. Για ποιό λόγο; Εμείς δύο φορές ζητήσαμε συνάντηση  με τον κ. υπουργό και μας αγνόησε και μιλήσαμε με τον κ. Μαυραγάννη”.

Aκούστε ολόκληρη την συνέντευξη που έδωσε ο Πρόεδρος των εταιρειών ενοικίασης της Νάξου, Στέφανος Γρύλλης, στο Ραδιόφωνο 24/7.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα