Έγκλημα στο Blue Horizon: Απολογήθηκαν οι τέσσερις κατηγορούμενοι – Συμπληρωματική δίωξη στον καπετάνιο
Σε αναμονή για την απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα για την προφυλάκιση ή μη του καπετάνιου, του υποπλοίαρχου, του ύπαρχου και του λοστρόμου του Blue Horizon για τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη.
- 10 Σεπτεμβρίου 2023 21:30
Ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Κυριακής (10/09) οι απολογίες των τεσσάρων μελών του πληρώματος του Blue Horizon για τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη στο λιμάνι του Πειραιά.
Πρόκειται για τον καπετάνιο του πλοίου, τον υποπλοίαρχο, τον ύπαρχο και τον λοστρόμο. Ο υποπλοίαρχος του πλοίου απολογήθηκε στο Θριάσιο νοσοκομείο, όπου βρίσκεται λόγω προβλήματος υγείας.
Εκκρεμεί η απόφαση ανακριτή και εισαγγελέα για την προφυλάκισή τους ή μη.
Να θυμίσουμε ότι σε βάρος του ύπαρχου έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στον υποπλοίαρχο και τον λοστρόμο που ήταν παρόντες στο περιστατικό έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο και επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες. Σε βάρος του καπετάνιου έχει ασκηθεί δίωξη για επικίνδυνη παρέμβαση σε θαλάσσιες συγκοινωνίες ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του ασκήθηκε συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση.
Τι υποστήριξε στην απολογία του ο καπετάνιος
Συντετριμμένος κι συγκλονισμένος εμφανίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, στην απολογία του ενώπιον της ανακρίτριας ο 50χρονος πλοίαρχος, πατέρας δύο παιδιών, για το τραγικό συμβάν με τον αδικοχαμένο Αντώνη.
Στο απολογητικό υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια ο καπετάνιος του Blue Horizon ισχυρίζεται ότι δεν είχε αντιληφθεί το επεισόδιο μεταξύ του Αντώνη και μελών του πληρώματος και ότι έπραξε όπως μπορούσε μόλις ενημερώθηκε για την πτώση του 36χρονου στη θάλασσα, ενώ αφήνει αιχμές και για το Λιμενικό.
Υποστηρίζει με κατηγορηματικό τρόπο ότι επειδή ήταν απασχολημένος με τη διαδικασία του απόπλου, είχε την προσοχή του στραμμένη στην πλώρη του πλοίου, καθώς είχε εμπιστοσύνη στους έμπειρους συναδέλφους του που βρίσκονταν στην πρήμνη, στον καταπέλτη και στο κατάστρωμα. Από την άλλη, όπως λέει χαρακτηριστικά, είχε εμπιστοσύνη ότι «η αρμόδια εποπτεύουσα Λιμενική Αρχή θα είχε μεριμνήσει, ως όφειλε, για την διασφάλιση της διακοπής της κυκλοφορίας και της εν γένει προσέγγισης από και προς το πλοίο και μέχρι την απομάκρυνσή του και κατά τούτο ΔΕΝ υπέπεσε στην αντίληψή μου καμία προγενέστερη διαμάχη μεταξύ του προσωπικού καταπέλτη και του θανόντος».
Ο πλοίαρχος υποστηρίζει ότι βρισκόταν στη γέφυρα του πλοίου από τις 8.30 για την προετοιμασία του απόπλου στις 9 το βράδυ, ο οποίος τελικά καθυστέρησε κατά 10 λεπτά λόγω φόρτωσης οχημάτων. «Περί ώρα 21.09 μμ κι ενώ είχε ολοκληρωθεί (κι ανακοινωθεί προσηκόντως) η διαδικασία ασφαλούς φόρτωσης των οχημάτων κι επιβίβασης όλων των επιβατών, ζήτησα μέσω του ch 13 του Piraeus Marine Traffic από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων άδεια απόπλου, την οποία έλαβα στις 21.12 μμ με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου.
Στις 21.13 μμ ενημερώθηκα από τους αξιωματικούς πρήμνης και καταπέλτη ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Έπειτα επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που βρισκόταν στον καταπέλτη, ο οποίος αφού με διεβεβαίωσε ότι είμαστε έτοιμοι να φύγουμε κι όλα έχουν καλώς, έδωσα εντολή μέσω vhf να σηκώσουν καταπέλτη, απαντώντας μου χαρακτηριστικά «βίρα καταπέλτης, κάπτεν φεύγουμε».
Ένα λεπτό αργότερα, δηλαδή περί τις 21.14 μμ «άκουσε τον ευρισκόμενο στην πρήμνη Ύπαρχό να φωνάζει έντονα μέσω vhf «κάπτεν, κάπτεν». Κατάλαβε ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού και εντελώς ανακλαστικά κοίταξε την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβε να δει, ήταν έναν άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα».
Ο 50χρονος κατηγορούμενος υποστηρίζει ότι έδωσε ακαριαία εντολή στον ανθυποπλοίαρχο του να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη και να ενημερώσει άμεσα μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά.
«Ειλικρινά, σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς «Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;»
Ο πλοίαρχος ισχυρίζεται ότι αφού ενημέρωσε την εποπτεύουσα και προϊσταμένη αρχή, ανέμενε οδηγίες και εντολές για την περαιτέρω συμπεριφορά του όπως επιτάσσει, όπως λέει, το πρωτόκολλο/μνημόνιο ενεργειών.
Γιατί όμως δεν ακινητοποίησε το πλοίο; Ο καπετάνιος φέρεται να απαντάει ότι έδωσε εντολή στους υφισταμένους του να ορίσουν την ελάχιστη δυνατή πηδαλιουχική ταχύτητα με κατεύθυνση προς την έξοδο του λιμένος, «διότι σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο με ορατό και συγκεκριμένο κίνδυνο ζωής του πολυπληθούς πληρώματος και των εκατοντάδων επιβατών τόσο του πλοίου που κυβερνούσε εκείνος όσο και των λοιπών σκαφών ευρισκόμενων στο λιμένα του Πειραιώς, ένεκα του σοβαρού ενδεχομένου πρόσκρουσης είτε στον λιμενοβραχίονα, είτε στα ελλιμενισμένα σκάφη, είτε στον ντόκο, με περαιτέρω βάσιμο κι ορατό κίνδυνο συνθλίψεως του ανθρώπου που για άγνωστο σε εκείνον – μέχρι την στιγμή εκείνη – λόγο είχε βρεθεί στην θάλασσα».
Ισχυρίζεται εν ολίγοις ότι βρέθηκε εντελώς αιφνιδιαστικά σε μία κατάσταση άγχους και αγωνίας και εν τέλει έπραξε αυτό που του υπέδειξε εκείνη την στιγμή το ένστικτο και η εμπειρία του.
Ο κατηγορούμενος ερωτήθηκε από την ανακρίτρια και για το λόγο που το πλοίο αναχώρησε ενώ ο καταπέλτης δεν είχε σηκωθεί. Ο πλοίαρχος φέρεται να υποστήριξε ότι αυτή είναι μία συνήθης ναυτιλιακή πρακτική δεδομένα. «Ήρθα να πούμε αλήθειες. Γίνεται κατά κόρον αυτό. Είναι μία συνήθης ναυτιλιακή πρακτική και επιπλέον λειτουργεί και ως «φρένο» κατά κάποιο τρόπο».
Τι ισχυρίστηκε ο ύπαρχος
Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην απολογία του φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο.
“Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο“ φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του.
Πρόσθεσε ότι όταν “γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση“.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις