Εισαγγελική έρευνα για τον συρμό του Προαστιακού που έστειλαν στη γραμμή του Μετρό
Διαβάζεται σε 4'Την αντίδραση των εισαγγελικών αρχών προκάλεσε το περιστατικό με τον συρμό του Προαστικού που έστειλαν στις γραμμές του Μετρό
- 17 Οκτωβρίου 2024 11:56
Την αντίδραση των εισαγγελικών αρχών προκάλεσε το νέο περιστατικό όπου τρένο του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας να διατάσσει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα.
Κατά πληροφορίες, θα διερευνηθεί κατά πόσο έχουν τελεστεί αξιόποινες πράξεις από τους υπεύθυνους και ποιες είναι αυτές.
Τι συνέβη
Σύμφωνα με αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών, τρένο του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας μπήκε στη γραμμή του Μετρό.
Το περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, ο συρμός του Προαστιακού (Hellenic Train) έλαβε εντολή στη Δουκ. Πλακεντίας και μπήκε στη γραμμή του Μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος, καθώς είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Τότε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.
Όπως και έγινε, με το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων, για να ελευθερωθεί η γραμμή.
Σύμφωνα με την ΕΦΣΥΝ, το έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή, συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και χωρίζεται σε 2 μέρη, αφού εκτός από το εν λόγω συμβάν, καταγγέλλονται και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το συμβάν
“Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της.
Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται”.
“Ο σιδηρόδρομος έχει πάρα πολλές παθογένειες”
Μετά και την παραπάνω δημοσίευση, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, βρέθηκε καλεσμένος στην πρωινή εκπομπή του OPEΝ, όπου σχολίασε το εν λόγω περιστατικό αλλά αναφέρθηκε και στις παθογένειες του ΟΣΕ, που παρά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών δεν έχουν διορθωθεί.
“Επειδή οι γραμμές του Μετρό είναι με διπλή κατεύθυνση, η περίπτωση να γίνει ατύχημα ήταν μηδενική, γιατί μπήκε στη γραμμή που θα έμπαινε και το Μετρό αν πήγαινε προς Αθήνα. Δεν θα έρχονταν δηλαδή τα τρένα του Μετρό και της Hellenic Train απέναντι. Το τρένο μπήκε στη γραμμή του Μετρό που θα κατέβαινε προς Αθήνα. Απλά ο κόσμος θα περίμενε ένα συμβατικό συρμό του Μετρό και θα έβλεπε ένα τρένο της Hellenic Train” δήλωσε.
“Ο σιδηρόδρομος έχει πάρα πολλές παθογένειες που δεν διορθώθηκαν μετά το δυστύχημα των Τεμπών, εκτός από τις εγκαταστάσεις, τις υποδομές που έτρεξαν λιγάκι κατά τα άλλα δεν έχει γίνει κάτι. Το πρόβλημα με την έλλειψη προσωπικού παραμένει ως έχει” τόνισε ενώ σε άλλο σημείο πρόσθεσε πως “υπάρχει θέμα με την υπερεργασία στον ΟΣΕ”.