Ελλάδα, χιόνια, προβληματική νοοτροπία και Ελληνική Αστυνομία
Διαβάζεται σε 6'Ο Κώστας Μποϊδάνης γράφει γιατί οι ουρές χιλιομέτρων που δημιουργήθηκαν προ ημερών στον Παρνασσό είναι ένα θέμα που πρέπει να προβληματίσει.
- 27 Δεκεμβρίου 2024 12:51
Αυτές τις μέρες είχαμε άλλο ένα “περιστατικό βίας” με θύμα το κακοποιημένο μυαλό του Έλληνα πολίτη που καθοδηγείται από μέσα και προσωπικότητες προφανώς ακατάλληλες για να “κουνούν το δάχτυλο”.
Μέσα στις προηγούμενες εορταστικές ημέρες, βρεθήκαμε μπροστά σε μία περίπτωση όπου η ελληνική αστυνομία έδωσε το δικό της τόνο σε ένα περιστατικό που, όπως και να γινόταν, ήταν δεδομένο ότι θα συνέβαινε. Οι Έλληνες που αρέσκονται στις γηπεδικές αντιπαλότητες ανεξαρτήτως αντικειμένου και με κάθε ευκαιρία που τους δίνεται, δεν έχασαν χρόνο και οι κατηγορίες απέναντι στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης ήταν ασταμάτητες και αλλεπάλληλες.
Ρεσιτάλ φοβίας από ειδικούς εντός και εκτός εισαγωγικών, καθώς ο Έλληνας, όπως όλοι όσοι ασχολούνται λίγο με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αλλά και τα social media, ξέρουν πως αρέσκεται στο να καταπιάνεται με ό,τι πιο ιντριγκαδόρικο υπάρχει στο περιβάλλον του. Η σχεδόν αντανακλαστική άρνηση σε κάθε τι που θεωρεί προοδευτικό και “δεν είμαι εγώ για τέτοια”, έχει γίνει στην προκειμένη περίπτωση ανάθεμα κανονικό.
Ακούς και διαβάζεις ανθρώπους που αλίμονο και αν έχουν δει από μέσα κάποιο ηλεκτρικό, να υπερθεματίζουν στα αρνητικά της ηλεκτροκίνησης και να επιχαίρουν, όταν ακουστεί κάτι αρνητικό -ξεκινώντας ένα περιπαιχτικό μονόλογο- ακόμα και όταν στην “είδηση” υπάρχουν και απώλειες που ξεπερνούν τις υλικές σε σημασία. Η άρνηση του Έλληνα να αποδεχθεί και να αγκαλιάσει μία τεχνολογία όπως είναι αυτή της ηλεκτροκίνησης (που μετράει αισίως πάνω από δύο δεκαετίες στην Ευρωπαϊκή αγορά), έχει κάνει εδώ και αρκετό καιρό τον κόσμο να είναι διχασμένος.
Χωρισμένοι σε στρατόπεδα, σαν να έχουν μετοχές και να εξαρτάται το ευ ζην τους από την μια ή την άλλη περίπτωση, οι μεν κατηγορούν τους δε και προβαίνουν συχνά -πυκνά σε αντιδράσεις που αν τις παραλληλίσεις, θυμίζουν πολύ τις κακές ημέρες των “οπαδικών κινημάτων”- για να το πούμε ευγενικά. Φυσικά, στη χειρότερή τους μορφή. Αυτό έχει να κάνει με την Ελληνική νοοτροπία. Πάμε τώρα και στην Ελληνική Αστυνομία.
Πάρα πολύ γρήγορα μετά την είδηση για “τις ουρές χιλιομέτρων” και την “ταλαιπωρία των εκδρομέων” είχαμε αναφορές, τηλεοπτικά ρεπορτάζ και δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έμειναν από μπαταρία και αυτά ήταν που δημιούργησαν το πρόβλημα στην ταλαίπωρη -εδώ και πάρα πολλά χρόνια- mainstream μεριά του Παρνασσού. Μία μικρή περιοχή που ειρήσθω εν παρόδω, εδώ και πάρα πολλά χρόνια έχει ξεπεράσει την δυνατότητα φιλοξενίας ανθρώπων και αυτοκινήτων ακόμα και σε επίπεδο περαστικών.
Αυτή τη φορά όμως η Αστυνομία έδωσε ένα διαφορετικό τόνο στην “είδηση” της ταλαιπωρίας των οδηγών. Με μια ανακοίνωση που τροφοδοτεί με πρωτόγνωρο τρόπο, τα χαμηλότερα ένστικτα των πολιτών αυτής της χώρας, αφού μέσα σε λίγες, ελάχιστες λέξεις, έδινε βορρά με τρόπο σχεδόν ρατσιστικό, τους ιδιοκτήτες και χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνολικά. Το Σώμα, λοιπόν, το ίδιο που ανέχεται έναν διοπτροφόρο μουσάτο τύπο να περιφέρεται στα τηλεοπτικά κανάλια ως ειδικός αναλυτής της και να εκφέρει λόγο και άποψη επί παντός επιστητού, εκθέτοντας το ίδιο το Σώμα επί της ουσίας- έβγαλε μια ανακοίνωση.
Ως σύγχρονος Πόντιος Πιλάτος, στην πραγματικότητα έδειχνε με το δάχτυλο ως υπεύθυνους για τη Χριστουγεννιάτικη περιπέτεια που όντως ταλαιπώρησε πάρα πολλούς ανθρώπους χρονιάρα μέρα, τρεις προφανώς ταλαίπωρους ιδιοκτήτες ή οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Λες και αν δεν ήταν ηλεκτρικά τα αυτοκίνητα και ήταν με άλλο καύσιμο, δεν θα είχαμε δει το ίδιο “έργο”. Λες και δεν το χουμε ξαναδεί να συμβαίνει όλα μας τα χρόνια κάθε χρόνο με την ίδια επαναληψιμότητα που αγγίζει τα όρια της κωμωδίας- και θα ήταν για γέλια, αν δεν ήταν μόνο για κλάματα.
Ειδικά τώρα που τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πάρα πολλά, ξεπερνώντας τις δυνατότητες κυκλοφοριακής ροής του οδικού δικτύου κατά τόπους, είναι μάλλον φυσικό και επόμενο, τα φαινόμενα αυτά να πληθαίνουν. Ειδικοί και μη λοιπόν έριξαν τα βέλη τους στους ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δεν φρόντισαν έτσι ώστε να έχουν αρκετή ενέργεια για να μην επηρεαστεί η κινητικότητα του αυτοκινήτου τους από τις χαμηλές θερμοκρασίες του περιβάλλοντος- αφού “ως γνωστόν” λένε με στόμφο “στις χαμηλές θερμοκρασίες όλα τα ηλεκτρικά και όλες οι μπαταρίες υποφέρουν”.
Λες και αυτό ήταν το πρόβλημα και όχι π.χ. η έλλειψη αλυσίδων από τον εξοπλισμό του κάθε αυτοκινήτου. Δεν ήταν πρόβλημα η έλλειψη αστυνόμευσης για το αν υπάρχουν τα απαραίτητα σε κάθε αυτοκίνητο που επιχειρούσε να κινηθεί σε μία περιοχή της χώρας όπου το χιόνι -προειδοποιημένα από την ΕΜΥ- θα έπεφτε σε μεγάλες ποσότητες. Η έντονη χιονόπτωση της κακοκαιρίας “Έλενα” έφερε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση τον κρατικό μηχανισμό και ιδιαίτερα το πολύπαθο και συμπαθές κατά τα άλλα Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, που πολύ εύκολα και χωρίς να το κουράσει ιδιαίτερα έριξε την ευθύνη στους κατόχους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Επαναλαμβάνω λες και αν δεν ήταν ηλεκτρικά και ήταν οποιουδήποτε άλλου καυσίμου αυτοκίνητο δεν θα είχε δημιουργηθεί αυτό το πρόβλημα. Αυτό είναι όμως ένα θέμα που πρέπει να προβληματίσει και εμάς που “ακούμε” και αναπαράγουμε ό,τι σαχλαμάρα κυκλοφορεί, χωρίς να κριτικάρουμε αυτό που ακούμε και διαβάζουμε. Πρέπει να προβληματίσει όμως και όσους έχουν την ευθύνη της “υπεύθυνης πληροφόρησης” των Μέσων και του συνόλου των πολιτών γενικότερα.
Προφανώς και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης βαραίνει όσους ξεκίνησαν να κινηθούν στην περιοχή με την έντονη χιονόπτωση χωρίς να είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα για τα αυτοκίνητά τους- είτε αυτό είναι η ενέργεια της μπαταρίας των ηλεκτρικών, είτε οι αλυσίδες και οι χιονοκουβέρτες αλλά και η επαρκής ποσότητα καυσίμου στο ρεζερβουάρ. Από μια τέτοια παραδοχή όμως, μέχρι το να θεωρήσουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν αυτά που δημιούργησαν το πρόβλημα στον Παρνασσό, η απόσταση είναι τεράστια και δε μετριέται σε χιλιόμετρα αλλά μάλλον σε έτη φωτός.