Έμπειροι και τακτικοί χρήστες
Οι Έλληνες είμαστε τακτικοί αλλά και έμπειροι χρήστες του διαδικτύου. Πάνω από 3 χρόνια χρησιμοποιούμε τα social media
- 23 Ιανουαρίου 2012 22:38
Τόσο τακτικοί επισκέπτες όσο και έμπειροι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αποδεικνύονται οι Έλληνες.
Η πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τη “Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη, των Ελλήνων στα social media”, αποδεικνύει πως το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media πάνω από τρία χρόνια.
Επίσης, το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums, ενώ ένας στους δύο αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών.
Επισημαίνεται ότι η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011, με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet, που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, σε σχέση με τα blogs/forums.
Στην πρώτη περίπτωση, περίπου ένας στους δύο κάνει σχόλια.
Αντίθετα, σε μπλογκ ή φόρουμ μόνο ένας στους πέντε κάνει συχνά σχόλια, ενώ στις σελίδες με reviews χρηστών, μόνο ένας στους δέκα αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο.
Επιπλέον, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών και όχι την ενημέρωσή τους για ένα συγκεκριμένο θέμα.
Παράλληλα, αποδεικνύεται ότι τα blogs/forums/chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς/εταιρείες για προώθηση και ενημέρωση.
Οι κυρίαρχοι λόγοι, για τους οποίους χρησιμοποιούν οι Έλληνες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%).
Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι παραπάνω λόγοι εξηγούνται, αφού εξετάσουμε την κατανομή συχνότητας χρήσης του facebook στις ηλικιακές ομάδες.
Ειδικότερα, από ηλικία 14 έως 26 ετών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το facebook καθημερινά πάνω από το 60%, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.
Όσον αφορά στην εμπιστοσύνη, που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media, οι χρήστες κινούνται αντιστρόφως ανάλογα σε σχέση με πριν, αφού δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%).
Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) έχουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16%.
Εξερευνώντας τις στάσεις των χρηστών απέναντι στα social media, παρατηρούμε ότι ένας στους δύο δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους ενώ, μόλις ένας στους τέσσερις δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούν στην απλή τους μορφή κάποιο χρονικό διάστημα, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις.
Επίσης, ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί, καθώς τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές.
Αναλύοντας περισσότερο τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook), παρατηρείται ότι ένας στους δύο χρήστες δηλώνει ότι έχει στο προφίλ του πάνω από 100 φίλους.
Αυτό που τονίζεται ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το 45% δηλώνει ότι γνωρίζει προσωπικά μέχρι το 50% των “φίλων” του.