Ένα διαφορετικό σχολείο στη Σάμο
"Πολιτισμός, λοιπόν, είναι η αγάπη μας για τη χώρα μας. Και στεγάζεται, όπου βρισκόμαστε εμείς, παρά την όποια γεωγραφική απόσταση μπορεί να μας χωρίζει".
- 20 Ιουνίου 2021 09:23
Το Κέντρο Μη Τυπικής Εκπαίδευσης (Νon-Formal Education Centre, NFEC) λειτουργεί σταθερά τα τελευταία χρόνια στη Σάμο και κατέχει σημαντική θέση στην εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού.
Στόχος του προγράμματος είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών και η ενδυνάμωσή τους μέσα από ένα εύρος οργανωμένων δραστηριοτήτων, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των εκπαιδευτικών αναγκών τους. Η μαθησιακή διαδικασία στρέφεται γύρω από τη διδασκαλία της ελληνικής και αγγλικής γλώσσας αλλά και των μαθηματικών, έχοντας ως βασικούς άξονες την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, απαραίτητων για τη ζωή τους και τη μελλοντική τους σχολική πορεία.
Συμπληρωματικά, οργανώνονται και κάποια «κοινωνικά εργαστήρια» που έχουν ως στόχο να φωτίσουν τις σκέψεις, τις ανάγκες και τα συναισθήματα των παιδιών μέσα από ομάδες εμψύχωσης εφήβων, καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας, βιωματικά εργαστήρια με θέμα το περιβάλλον, το διάστημα και τους πλανήτες όπως και δραστηριότητες λεπτής και αδρής κινητικότητας.
Το έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό του NFEC ενισχύει την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, ενδυναμώνοντας και προετοιμάζοντάς τα ομαλά στα νέα για αυτά δεδομένα μέσα από διαφορετικές παιδαγωγικές μεθόδους και τεχνικές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αυτοέκφρασης των παιδιών αποτελεί η δημιουργία και η έκδοση της σχολικής εφημερίδας μέσω της οποίας μοιράζονται και εκφράζονται προσωπικές ανησυχίες και δράσεις της μαθητικής κοινότητας.
To τελευταίο τεύχος μάλιστα ήταν αφιερωμένο στην ‘‘Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Ποικιλομορφίας για τον Διάλογο και την Ανάπτυξη’’, με τη συμμετοχή παιδιών από το Αφγανιστάν, το Ιράν, το Κονγκό και το Ιράκ, τα οποία μιλούν πέντε διαφορετικές γλώσσες.
Βασικός στόχος, μεταξύ άλλων ήταν η διερεύνηση της γνώσης των μαθητών σχετικά με τον παγκόσμιο πολιτιστικό πλούτο, με έμφαση στον πολιτισμό των χωρών προέλευσης και διαμονής των μαθητών. Και επιπλέον, τη θέαση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας με πνεύμα σεβασμού, αλλά και την ενστάλαξη αξιών όπως αυτές του αλληλοσεβασμού, της κατανόησης και της αποδοχής του άλλου.
Η δράση, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα παιχνίδι γνωριμίας, ώστε ο Μοχάμετ, η Ζάχρα, η Ασουμάν, η Ράμπια, η Φατιμά, ο Εφράν, η Χανάαν, ο Ρασίντ, η Γιάλντα και ο Φαϊζάλ, που βρίσκονταν για πρώτη φορά στην ίδια τάξη, να ξεκινήσουν ένα ταξίδι γνωριμίας.
Στη συνέχεια έγινε μια συζήτηση με θέμα τον Πολιτισμό.
“Το παιχνίδι με τις σημαίες’’ ξεκίνησε και κάθε παιδί, έλαβε με τυχαίο τρόπο τη σημαία ενός κράτους, με το οποίο δεν είχε μέχρι τώρα κάποια επαφή. Και μέσα από τη συζήτηση έγινε μια πρώτη γνωριμία των μαθητών με χώρες και Πολιτισμούς, που μπορεί να φαίνονται μακρινές, αλλά στην πραγματικότητα είναι τόσο κοντά μας.
Σημαίες των χωρών προέλευσης και καταγωγής των μαθητών, αλλά και σημαίες άλλων κρατών περισσότερο ή λιγότερο οικείων μοιράστηκαν στους μαθητές, όπου με ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα έπιασαν μπογιές και χρώματα και άρχισαν να ζωγραφίζουν με ιδιαίτερη ζωντάνια τις σημαίες, που είχαν στα χέρια τους.
Το πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται από την PRAKSIS, σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξυπηρετεί παιδιά και εφήβους ηλικίας 6-17 ετών σε ένα όμορφο και ασφαλές κτήριο στη Σάμο, εκτός του ΚΥΤ όπου διαμένουν προσωρινά.
Περισσότερες πληροφορίες και υλικό μπορείτε να βρείτε εδώ:
*Στο πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα ονόματα των παιδιών έχουν αλλάξει.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις