Επαναλειτουργεί από αύριο Πέμπτη το αεροδρόμιο Ικαρίας
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αντικατέστησε τον υπάλληλο που ασθένησε.
- 04 Αυγούστου 2021 21:24
Σε αντικατάσταση του τηλεπικοινωνιακού υπαλλήλου που υπηρετεί στο αεροδρόμιο της Ικαρίας, ο οποίος ασθένησε, με αποτέλεσμα να σταματήσει τη λειτουργία του το νησί, προχώρησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Με νέο υπάλληλο, που μεταφέρθηκε από τη Σάμο, το αεροδρόμιο επαναλειτουργεί από την Πέμπτη 5 Αυγούστου 2021, με αποτέλεσμα να εκτελεστούν όλες οι προγραμματισμένες και έκτακτες πτήσεις στην Ικαρία.
Νωρίτερα, κοινή δήλωση του τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκου Παππά και του αναπληρωτή τομεάρχη Χρήστου Γιαννούλη για το κλείσιμο του αεροδρομίου της Ικαρίας, αναφέρει ότι «η Ικαρία πληρώνει την εμμονή Μητσοτάκη-Καραμανλή στην αποδυνάμωση της ΥΠΑ».
Εξάλλου, σήμερα, Τετάρτη 4 Αυγούστου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του γενικού γραμματέα Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά και του διοικητή της ΥΠΑ, Γεωργίου Δριτσάκου, με αντιπροσωπεία του ΔΣ του Συλλόγου Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, αποτελούμενη από τον πρόεδρο Βαγγέλη Σεγρεδάκη, τον γενικό γραμματέα Βαγγέλη Αγγέλη και την αντιπρόεδρο Αρσινόη Βραχωρίτη.
Τα ζητήματα που συζητήθηκαν αφορούν τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, η οποία παρά τους όποιους περιορισμούς και δυσκολίες που σχετίζονται με τη διαχείριση της πανδημίας βαίνει αυξανόμενη ολοένα και περισσότερο, καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για τη διασφάλιση της εναέριας κυκλοφορίας και της ενίσχυσης της ΥΠΑ και του προσωπικού της, ώστε να ανταπεξέλθουν αποτελεσματικά στο σημαντικό έργο τους.
Για την αποτελεσματική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, έχουν ήδη γίνει αρκετές ρυθμίσεις όπως η τροποποίηση της παρ. 9 του άρθρου 40 «Ρυθμίσεις εισφορών και εσόδων υπέρ τρίτων» του ν. 2065/1992, η οποία αφορά στα Τέλη Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) των αερολιμένων Ακτίου, Ζακύνθου, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Ρόδου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου και Χανιών (των λεγόμενων 14 περιφερειακών αεροδρομίων), με σκοπό να καταστεί δυνατή η εγγραφή στον προϋπολογισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) έτους 2021 των εισφορών που είχαν κατατεθεί στο Ελληνικό Δημόσιο από την παραχωρησιούχο εταιρεία κατά τα έτη από την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης των εν λόγω αερολιμένων και έως την έναρξη ισχύος του ν. 4757/2020 (Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας) και τα οποία δεν είχαν μέχρι σήμερα αποδοθεί στην Υ.Π.Α.. Οι εν λόγω εισφορές για τα έτη 2017, 2018 και 2019 ανέρχονται στο ποσό των 42,76 εκατομμυρίων ευρώ.
Επίσης, δρομολογείται η διαδικασία προσλήψεων στην ΥΠΑ μέσω ΑΣΕΠ, ώστε να ενισχυθούν οι ειδικότητες που παρουσιάζουν ελλείψεις προσωπικού και είναι κρίσιμες για την κυκλοφορία. Μάλιστα, το Υπουργείο δε διατίθεται απλά να προχωρήσει σε προσλήψεις, αλλά κινεί τις διαδικασίες για τη δημιουργία ενός μηχανισμού αναπλήρωσης προσωπικού, ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον η πιθανότητα υποστελέχωσης της Υπηρεσίας.
Κι ακόμα, εκπονείται από την ΥΠΑ η μελέτη για το μηχανισμό της εξυπηρέτησης του Τέλους Διαδρομής με στόχο την έκδοση νέας ΚΥΑ, η οποία θα αντικαταστήσει την ισχύουσα (Δ11/Α/18488/7838), με σκοπό την επιδότηση των ελεγκτών για την εμπρόθεσμη εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την αποφυγή καθυστερήσεων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της αρμόδιας προς τούτο Εθνικής Εποπτικής Αρχής Αεροναυτιλίας υπολογίζεται να έχει οριστικοποιηθεί το περιεχόμενο των επιδόσεων εντός Σεπτεμβρίου.
Πλέον των παραπάνω, συζητήθηκε και εξετάζεται ο μηχανισμός αναπλήρωσης των εισοδημάτων των ελεγκτών, όπως αυτός παρουσιάζεται στην Εκτελεστική Απόφαση 2021/891 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.