“Επανάσταση” στις μετακινήσεις με τη γραμμή 4 του Μετρό. “Ανάσα” για χιλιάδες κατοίκους σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη

“Επανάσταση” στις μετακινήσεις με τη γραμμή 4 του Μετρό. “Ανάσα” για χιλιάδες κατοίκους σε Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη
Παραδόθηκαν την Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013, στο επιβατικό κοινό οι τέσσερις νέοι σταθμοί της γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ: Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό. Η κατασκευή της επέκτασης μήκους 5,5 χλμ, είχε ολοκληρωθεί από τις αρχές του 2011 αλλά η παράδοσή της καθυστέρησε λόγω του σκανδάλου στο οποίο ενεπλάκη η SIEMENS, η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η προμήθεια του συστήματος σηματοδότησης των γραμμών 2 και 3 του Μετρό. Η σύμβαση υπεγράφη στις 8 Μαρτίου 2006 και περιλάμβανε την κατασκευή των τεσσάρων σταθμών καθώς και υπόγειου χώρου εναπόθεσης 8 συρμών για τις ανάγκες της επέκτασης. Και οι τέσσερις σταθμοί βρίσκονται κατά μήκος της λεωφόρου Βουλιαγμένης και διαθέτουν εισόδους / εξόδους και στις δύο πλευρές του δρόμου (Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό). Οι αποβάθρες των σταθμών έχουν μήκος 110 μ. και αποτελούνται από 3 επίπεδα. Με την προσθήκη της επέκτασης στο δίκτυο του Μετρό εκτιμάται ότι η ημερήσια επιβατική κίνηση του Μετρό θα αυξηθεί κατά 80.000 επιβάτες. Η απόσταση από το Ελληνικό μέχρι το Σύνταγμα θα διανύεται με το Μετρό σε 14 λεπτά. Τον Σεπτέμβριο αναμένεται η παράδοση του 7ου και τελευταίου σταθμού Μετρό για φέτος, του σταθμού Αγία Μαρίνα στο δήμο Αγίας Βαρβάρας. (ΕUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ) Eurokinissi

Στην τελική ευθεία φαίνεται πως μπαίνει το πρώτο κομμάτι της γραμμής "U" του Μετρό. Περνάει από τη θεωρία στην πράξη

Σε κάποιες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως του Γκύζη, την Κυψέλη και το Γαλάτσι, η διέλευση του μετρό θα φέρει μια πρωτόγνωρη, απόλυτα μετρήσιμη βελτίωση στην καθημερινότητα.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, η ένταξη του πρώτου τμήματος της νέας γραμμής του μετρό στο ΣΕΣ 2014-2020 επιβεβαιώνει ότι το όνειρο θα γίνει πραγματικότητα και ότι το έργο έχει εισέλθει σε τροχιά υλοποίησης. Το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να προχωρήσει σε ανακοινώσεις για το χρονοδιάγραμμα του έργου μέσα στον Σεπτέμβριο.

Ολα δείχνουν λοιπόν ότι το πρώτο κομμάτι της γραμμής 4 του μετρό (ή γραμμής «U», όπως επικράτησε να αναφέρεται λόγω του σχήματός της) πρόκειται να περάσει από τη θεωρία στην πράξη. Το έργο συμπεριελήφθη, όπως είχε ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης, στο ΣΕΣ 2014-2020 και πλέον η Αττικό Μετρό εστιάζει τις δυνάμεις της στην προετοιμασία του φακέλου του έργου με τον οποίο θα πειστεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) να δανειοδοτήσει το έργο.

Κλιμάκιο της ΕΤΕπ αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Σεπτεμβρίου και η κατασκευή της νέας γραμμής του μετρό θα βρίσκεται σε κορυφαία θέση στην ατζέντα των συζητήσεων. Πάντως, όπως έχει αναφέρει στο παρελθόν ο κ. Χρυσοχοΐδης, οι αξιωματούχοι της ΕΤΕπ είναι ήδη θετικά διακείμενοι. Αλλωστε, η ΕΤΕπ έχει μέχρι σήμερα συγχρηματοδοτήσει την κατασκευή των δύο γραμμών του μετρό στην Αθήνα, καθώς και τις επεκτάσεις τους με περισσότερο από 1,5 δισ. ευρώ, ενώ υποστηρίζει και το μετρό της Θεσσαλονίκης με 650 εκατ. ευρώ.

Το τμήμα Ευαγγελισμός-Αλσος Βεΐκου (8,3 χιλιόμετρα, 9 σταθμοί) έχει μελετηθεί εκτενώς τα προηγούμενα χρόνια και θεωρείται ώριμο (μάλιστα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου έχει από το 2012 κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος). Εχει προϋπολογισμό 900-950 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% αναμένεται να χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ. Το έργο είναι αναμφισβήτητα σημαντικό, καθώς θα δώσει «διέξοδο» σε εξαιρετικά πυκνοδομημένες περιοχές της πρωτεύουσας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη και τα Εξάρχεια, οι οποίες δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς.

Ολόκληρη η γραμμή 4 (Περισσός-Αλσος Βεΐκου-Πανεπιστήμιο-Ευαγγελισμός-Βύρωνας-Κατεχάκη-Μαρούσι-Λυκόβρυση), στην πιο μαξιμαλιστική της εκδοχή, έχει μήκος 33 χλμ., 29 σταθμούς και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κατασκευής περίπου 3,3 δισ. ευρώ.

Αρχικά, στη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (1995-1999) είχε αποφασιστεί να κατασκευαστεί όχι με τη μορφή νέας γραμμής, αλλά χωρισμένη σε δύο επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών, επιλογή που τελικά αποκλείστηκε για διάφορους λόγους (διακοπή λειτουργίας του μετρό, σύνθετη κατασκευή, υψηλό κόστος κ.λπ.).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα