Έρευνα ΣΕΛΠΕ: 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές
Τη σημαντική αλλαγή που παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στις διαδικτυακές αγορές λιανικής στην Ελλάδα αναδεικνύουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΣΕΛΠΕ.
- 19 Ιουλίου 2023 09:56
Την 8η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUNτου Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ολοκλήρωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.
Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2023 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 900 καταναλωτών. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού, ενώ περιλαμβάνει και τον δείκτη καταναλωτικού κλίματος λιανικής.
Διείσδυση των συστηματικών αγοραστών μέσω διαδικτύου
Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με ανακοίνωση, καταγράφουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης, Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVIDκαι τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από τηνυψηλότερο μέτρηση που έχει καταγραφεί του Δεκεμβρίου 2020 (61%) στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%) την τελευταία μέτρηση πριν ξεσπάσουν έκτακτες συνθήκες.
Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικης και Βόρειας Ευρώπης όπου 9 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.
Ποσοστό αγορών που αντιπροσωπεύουν οι ηλεκτρονικές αγορές
Τουλάχιστον 1 στους 4 online καταναλωτές θεωρούνται πλέον ιδιαίτερα προχωρημένοι αφού οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών.
Μάλιστα για όλους τους online καταναλωτές κατά μέσο όρο οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πλέον το 10% των συνολικών τους αγορών, ποσοστό που παρουσιάζει αυξητική τάση σε σχέση με το 2022.
Τα αποτελέσματα της έρευνας καταγράφουν τη σημαντική αλλαγή που επήλθε και πλέον παγιώνεται στο καταναλωτικό κοινό τα τελευταία χρονιά στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την μεγάλη επίδραση της κρίσης του COVID-19 στις διαδικτυακές αγορέςλιανικής στην Ελλάδα. Με βάση εκτιμήσεις ειδικών αναμένεται το 2023 να είναι μια ακόμη χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C, με τουλάχιστον 20,000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετάελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν πλέον σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα €10 εκ.
Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις