Η σκοτεινή πλευρά του Facebook

Η σκοτεινή πλευρά του Facebook

Εταιρεία δημοσίων σχέσεων επιστράτευσε το Facebook, προσπαθώντας να πλήξει την Google. Τα συκοφαντικά δημοσιεύματα, το "βαθύ λαρύγγι" και οι πραγματικές αιτίες μιας μάχης χωρίς κανόνες (Pics)

Λένε ότι στον έρωτα και στον πόλεμο επιτρέπονται τα πάντα και μάλλον θα πρέπει να προσθέσουμε και το διαδίκτυο, καθώς θεριεύει ο πόλεμος μεταξύ ιντερνετικών κολοσσών και μάλιστα με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Daily Beast , είμαστε μπροστά σε ένα διαδικτυακό “Watergate”.

Το Watergate ήταν το σκάνδαλο που οδήγησε στην παραίτηση τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ, Ρ. Νίξον, καθώς διαπιστώθηκε ότι στα πλαίσια της προεκλογικής του εκστρατείας, χρησιμοποιούσε πολιτικές κατασκοπείας του Δημοκρατικού Κόμματος.

 

Ανάλογες “βρώμικες” πρακτικές φαίνεται να χρησιμοποιεί και το Facebook, το οποίο όπως αναφέρει η ιστοσελίδα, προσέλαβε κορυφαία εταιρεία δημοσίων σχέσεων, όχι για να προωθήσει την εικόνα του, αλλά για να βλάψει την Google.

Έτσι, η εταιρεία Burson-Masteller, άρχισε να παραγγέλνει συκοφαντικά δημοσιεύματα, σε δημοσιογράφους και μπλόγκερς, οι οποίοι θα έπρεπε να υποστηρίξουν ότι η Google χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, χωρίς κανένα έλεγχο.

 

Το κουβάρι της συνωμοσίας άρχισε να ξετυλίγεται, όταν ένας από τους μπλόγκερς, αποδείχθηκε “Βαθύ Λαρύγγι”. Όχι μόνο απέρριψε την προσφορά της εταιρείας, αλλά δημοσίευσε και τα email, που του είχαν στείλει για να γίνει η δουλειά.

Τα πράγματα χειροτέρεψαν όταν η

, δημοσίευσε άρθρο που έκανε λόγο για δυσφημιστική καμπάνια σε βάρος της Google, που είχε ζητηθεί από άγνωστη εταιρεία.

Όλοι άρχισαν να ψάχνουν την εταιρεία και ενώ οι υποψίες στρέφονταν στην Apple και την Microsoft, τελικά αποκαλύφθηκε ότι πίσω από την εκτόξευση λάσπης, κρυβόταν το Facebook.

Τι φοβάται ο Ζούκερμπεργκ

Όπως αναφέρει το Daily Beast, εκπρόσωπος της ιστοσελίδας, πιεζόμενος από τα αδιάσειστα στοιχεία, παραδέχθηκε ότι το Facebook προσέλαβε την Burson για δύο λόγους.

Πρώτον επειδή το Google, έχει κάποια σχέδια όσον αφορά την κοινωνική δικτύωση, που εγείρουν θέματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Η δεύτερη αιτία που επικαλέστηκε, κρύβει μάλλον και τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν το Facebook στην επιθετική αυτή κίνηση.

Η Google, βλέποντας το Facebook να γιγαντώνεται, ετοιμάζει το δικό της κοινωνικό δίκτυο και το Facebook, δεν δείχνει διατεθειμένο να αφήσει άλλον να παίξει στο γήπεδό του.

Την τελευταία αντίδραση της ιστοσελίδας του Ζούκερμπεργκ, πυροδότησε το νέο εργαλείο της Google το “Social Circle”, το οποίο επιτρέπει σε όσους έχουν λογαριασμό Gmail να βλέπουν πληροφορίες, όχι μόνο για τους φίλους τους, αλλά και για τους φίλους των φίλων τους (σας θυμίζει κάτι αυτό;).

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς που προσπάθησε να προωθήσει η Burson σε βάρος της Google, αυτό αποτελεί κίνδυνο για τα προσωπικά δεδομένα, όσων έχουν Gmail.

Όπως η Google φτιάχνει τα Google News, παίρνοντας περιεχόμενο από εφημερίδες και ιστοσελίδες, έτσι προσπαθεί να κάνει και τώρα με το κοινωνικό της δίκτυο.

Είναι προφανές ότι αυτό, το Facebook δε πρόκειται να το δεχθεί και με πρόσχημα την “ασφαλεια των προσωπικών δεδομένων” θα συνεχίσει να επιτίθεται.

Ακολουθώντας το χρήμα…

Το φιάσκο του Facebook, αποκαλύπτει τον διαδικτυακό “πόλεμο” που μαίνεται, με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, να θεωρούνται προφανώς παράπλευρες απώλειες.

Οι αποκαλύψεις αποτελούν πλήγμα για την εικόνα του Facebook, που έχει πλασαριστεί ως μια σελίδα που δεν ακολουθεί τέτοιου είδους πρακτικές, αλλά και για την εικόνα της Burson-Masteller, που δραστηριοποιείται στον χώρο των δημοσίων σχέσεων για 6 δεκαετίες στο πελατολόγιο της οποίας ήταν στο παρελθόν και ο Μπιλ Κλίντον.

Όπως ο Καρλ Μπερνστάιν και ο Μπομπ Γουντγουορντ -οι δημοσιογράφοι που αποκάλυψαν το Watergate- ακολούθησαν τη διαδρομή του χρήματος, έτσι και στη συγκεκριμένη υπόθεση, τα πάντα γίνονται για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερο κομμάτι στην πίτα της online διαφημιστικής αγοράς.

Το Facebook έχει 600 εκατομμύρια μέλη και πληροφορίες για αυτούς και τους φίλους τους, στη διάθεση των διαφημιστών.

Η Google δεν μπορεί να καθυστερήσει άλλο στον τομέα της κοινωνικής δικτύωσης και έχει αρχίσει να κάνει τις κινήσεις της.

 

Τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του Google Λάρι Πέιτζ, ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι η κοινωνική δικτύωση αποτελεί προτεραιότητα για την Google και τα μπόνους θα εξαρτηθούν από τον συγκεκριμένο τομέα.

Πιθανότατα βρισκόμαστε μπροστά στη μεγαλύτερη μάχη στην ιστορία του διαδικτύου, με έναν γίγαντα να προσπαθεί να κερδίσει στο γήπεδο του αντιπάλου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ακολουθήσουν και άλλα χτυπήματα, μέχρι την τελική επικράτηση ή τον συμβιβασμό.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα