Ισπανο-Κινεζική μάχη για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Ισπανο-Κινεζική μάχη για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οδηγός λεωφορείου Eurokinissi

Τα νέα οχήματα θα κληθούν να ανανεώσουν εν μέρει τον γερασμένο στόλο που διαθέτουν οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας κάνοντας ένα μεγάλο άλμα στο "πρασίνισμα των συγκοινωνιών".

Την εταιρεία που θα αναλάβει την προμήθεια των πρώτων 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα γνωρίζουμε σε λίγες ημέρες καθώς αναμένεται να ανακήρυξη του αναδόχου στον σχετικό διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Οι δύο εταιρείες που προκρίθηκαν είναι η κινεζική YUTONG BUS CO LTD και η ισπανική IRIZAR E-MOBILITY S.L. Πρόκειται για το σημαντικό και πιο υψηλό κοστολογικά, τμήμα του διαγωνισμού καθώς ο προϋπολογισμός του εκτιμάται σε 154,62 εκατ. ευρώ. H προμήθεια για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία που θα προμηθευτεί το ελληνικό κράτος θα είναι τα πρώτα που θα κυκλοφορήσουν σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ ανακήρυξε ως προσωρινό ανάδοχο την IVECO για την προμήθεια των 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ. Το κόστος τους έχει υπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ.

Μέσα στον επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και οι αποφάσεις για τις εταιρείες που περνούν στην τελική φάση για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI ύψους 73,16 εκατ. ευρώ. Εδώ συμμετέχουν οι IVECO και η ITA.

To ίδιο και για τα επιπλέον 100 απλά ηλεκτρικά αστικά οχήματα 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. ύψους 56,26 εκατ. ευρώ. Συμμετέχουν οι IVECO, BYD, IRIZAR, VAN HOOL.

Να θυμίσουμε πως τον Μάιο του 2022, ακυρώθηκε το τμήμα του διαγωνισμού για 100 απλά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας καθώς δεν κατατέθηκε καμία προσφορά. Ο προϋπολογισμός αυτού του τμήματος ήταν 46,12 εκατ. ευρώ.

Οι Συμβάσεις

Εφόσον δεν συνεχιστούν οι δικαστικές μάχες που μπορεί να καθυστερήσουν τα διαφορετικά τμήματα του διαγωνισμού, στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι οι συμβάσεις να υπογραφούν στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Το κάθε τμήμα εξάλλου κινείται αυτόνομα οπότε οι ημερομηνίες των υπογραφών θα ποικίλλουν.

Η προμήθεια των οχημάτων θα γίνει εντός 520-580 ημερών και αυτό σημαίνει πως συνολικά τα 650 λεωφορεία θα έχουν παραδοθεί σε διάστημα 1,5 έτους δηλαδή περίπου μέχρι το τέλος του 2024. Στην Ελλάδα οι εκπρόσωποι των παραπάνω συμμετεχουσών εταιρειών είναι οι όμιλοι Π.Πετρόπουλος, Σαρακάκης, Κοπελούζου και Κοντέλλης.

Τα νέα οχήματα θα κληθούν να ανανεώσουν εν μέρει τον γερασμένο στόλο που διαθέτουν οι δύο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας κάνοντας ένα μεγάλο άλμα στο “πρασίνισμα των συγκοινωνιών”. Από τα 650 λεωφορεία τα 350 είναι ηλεκτρικά και τα άλλα 300 φυσικού αερίου που θεωρείται πιο φιλοπεριβαλλοντικό.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, το μεγαλύτερο μέρος των οχημάτων θα δοθούν στον ΟΑΣΑ (και ακολούθως στην ΟΣΥ) και ένα σημαντικό τμήμα στον ΟΑΣΘ. Αναφορικά με τη χρηματοδότηση αυτή θα προέλθει από δύο πηγές, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα