Καλύβια: Πατέρας μαθητή εισέβαλε σε τάξη σχολείου κι επιτέθηκε σε καθηγήτρια

Διαβάζεται σε 7'
Σχολείο (φωτογραφία αρχείου)
Σχολείο (φωτογραφία αρχείου) ISTOCK

Σε έξαλλη κατάσταση ο πατέρας ενός μαθητή εισέβαλε σε τάξη σε σχολείο στα Καλύβια και επιτέθηκε στην καθηγήτρια του γιου του. Σοκάρουν οι μαρτυρίες.

Ένα αδιανόητο περιστατικό έλαβε χώρα σε σχολείο στα Καλύβια, όταν ο πατέρας ενός μαθητή, ο οποίος είχε τιμωρηθεί, εισέβαλε μέσα στην τάξη και επιτέθηκε στην καθηγήτρια του γιου του.

Το περιστατικό έγινε κατά τη διάρκεια μαθήματος, μπροστά στα μάτια των μαθητών ενώ, σύμφωνα με τις μαρτυρίες εκπαιδευτικών, ο άνδρας εισέβαλε στο χώρο σχολείου, μπήκε βίαια στη σχολική αίθουσα, απείλησε και εξύβρισε την καθηγήτρια κι έκλεισε την πόρτα πάνω της, χτυπώντας την στον ώμο.

Στη συνέχεια κατευθύνθηκε στο γραφείο της διεύθυνσης όπου και επιχείρησε να υποκαταστήσει τη διευθύντρια. Έδινε και αφαιρούσε τον λόγο από μαθητές, οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντιληφθούν τι συμβαίνει, προσέβαλε και εξύβρισε συναδέλφους που βρέθηκαν στο γραφείο.

«Όλα τα παραπάνω περιττό να πούμε ότι συνέβαιναν σε κατάσταση ανεξέλεγκτη η οποία έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών πρωτίστως και του εκπαιδευτικού προσωπικού», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή, η Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής προχώρησε σε στάση εργασίας για να αναδειχτεί το σοβαρό αυτό περιστατικό.

Σε δηλώσεις του στο MEGA, ο Σεραφείμ Σωτηρόπουλος, μέλος της Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, ανέφερε ότι «η ποινή που επιβλήθηκε στο μαθητή για ένα πειθαρχικό ζήτημα επιβλήθηκε ομόφωνα από όλο τον σύλλογο διδασκόντων. Επέβαλαν τη ποινή και στην συνέχεια είχαμε αυτά τα γεγονότα με τον πατέρα να εισβάλει στο σχολείο και να κλείνει την πόρτα, χτυπώντας τη συνάδελφο στον ώμο και στη συνέχεια προχώρησε στο γραφείο των καθηγητών και εξύβρισε άλλες συναδέλφους μεταξύ των οποίων και την διευθύντρια. Όλα αυτά έγιναν μπροστά στα παιδιά».

«Γι’ αυτό κηρύξαμε στάση εργασίας της Παρασκευή ώστε το θέμα να δημοσιοποιηθεί κι να υπάρχει μία αντίδραση. Παρά τις διαστάσεις που έχει πάρει, το θέμα είναι πως δεν θα πρέπει να γίνει αιτία σύγκρουσης μεταξύ γονέων και καθηγητών. Εμείς ως σωματείο δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε τέτοιες συμπεριφορές», προσέθεσε.

 

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

“Το δημόσιο σχολείο έχει στόχο να συνδημιουργήσει σε συνεργασία με το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ολοκληρωμένες προσωπικότητες. Να προσφέρει οργανωμένη και δομημένη γνώση να καλλιεργήσει ήθος με ανθρωπιστικές αρχές και αξίες να κοινωνικοποιήσει να αναδείξει όλα τα ταλέντα των μαθητών, να αναπτύξει αισθήματα αλληλοσεβασμού αλληλεγγύης, ευγενούς άμιλλας και να απομακρύνει ρατσιστικές συμπεριφορές.

Να δημιουργήσει δηλαδή ανθρώπους με ελεύθερο πνεύμα, ψυχική δύναμη και αξιοπρέπεια. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι διοικητικοί υπάλληλοι είναι λειτουργοί και ως τέτοιοι πρέπει να αναγνωρίζονται από την κοινωνία ώστε και τα παιδιά να μπορούν να πάρουν από αυτούς ό,τι καλύτερο έχουν να τους δώσουν.

Δυστυχώς τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου ήρθαμε αντιμέτωποι με ένα πρωτόγνωρο για τα δεδομένα του σχολείου περιστατικό. Πατέρας μαθητή στον οποίο νωρίτερα είχαν επιβληθεί παιδαγωγικά μέτρα επειδή εξύβρισε καθηγήτρια του μπροστά στα έκπληκτα μάτια συμμαθητών του εισέβαλε στο χώρο σχολείου, όρμησε στη σχολική αίθουσα, απείλησε και εξύβρισε την καθηγήτρια, έκλεισε την πόρτα πάνω της χτυπώντας την στον ώμο.

Κατόπιν κατευθύνθηκε στο γραφείο της διεύθυνσης όπου και επιχείρησε να υποκαταστήσει τη διευθύντρια. Έδινε και αφαιρούσε το λόγο από μαθητές οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντιληφθούν τι συμβαίνει, πρόσβαλέ και εξύβρισε συναδέλφους που βρέθηκαν στο γραφείο. Όλα τα παραπάνω περιττό να πούμε ότι συνέβαιναν σε κατάσταση ανεξέλεγκτη η οποία έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών πρωτίστως και του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ο σύλλογος διδασκόντων είναι αποφασισμένος να χρησιμοποιήσει όλα τα νόμιμα μέσα για να απαντήσει στο συγκεκριμένο περιστατικό και με αυτόν τον τρόπο να εμποδίσει ανάλογες συμπεριφορές. Την ίδια στιγμή προχωράμε σε τρίωρη στάση εργασίας δηλώνοντας και με αυτό τον τρόπο ότι δεν θα επιτρέψουμε να βρει η βία ζωτικό χώρο στο σχολείο.

Το σχολείο δεν είναι αρένα! Είναι χώρος μόρφωσης και πολιτισμού και ως τέτοιος λειτουργεί από την ίδρυσή του σήμερα. Πολιτιστικά προγράμματα, εικαστικές παρεμβάσεις, θεατρική ομάδα, χορευτικός όμιλος, χορωδία, μαθητικοί διαγωνισμοί, προγράμματα ρομποτικής. Και σε όλα αυτά οι εκπαιδευτικοί διαθέτουμε χρόνο πέρα από το ωράριο μας και πάνω από όλα καταθέτουμε ψυχή και αγάπη. Το επικίνδυνο γεγονός στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.

Διότι την τελευταία χρόνια παρατηρούνται παρεμβάσεις γονέων οι οποίοι εισέρχονται αναίτια και αιφνίδια στο χώρο του σχολείου, προσπαθούν να κατευθύνουν τις αποφάσεις του συλλόγου για θέματα που αφορούν στη σχολική κοινότητα, ενοχλούν και επιχειρούν να χειραγωγήσουν και να στοχοποιήσουν μαθητές και καθηγητές. Επαναλαμβάνουμε ότι είμαστε εκπαιδευτικοί λειτουργοί.

Θέλουμε να ανταποκρινόμαστε καθημερινά στις απαιτήσεις του διδακτικού μας έργου και δεν είναι δυνατόν να πιεζόμαστε ψυχολογικά από γονείς που απειλούν και εκφοβίζουν. Αυτό που ζητάμε και για το οποίο δεν διαπραγματευόμαστε είναι να έχουμε τη δυνατότητα να αφοσιωνόμαστε απρόσκοπτα στην εκπαιδευτική διαδικασία, να αλληλεπιδρούμε με τους μαθητές μας με τρόπο παιδαγωγικό και να επιλύουμε τα προβλήματα που παρουσιάζονται μέσα στο θεσμικό πλαίσιο που ορίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε μόνοι μας! Έχουμε δίπλα τους μαθητές μας , τους γονείς, το σωματείο μας, το οποίο κήρυξε την τρίωρη στάση εργασίας. Κλείνουμε την επιστολή μας με ένα ποίημα του Κωστή Παλαμά για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι ποια είναι η αξία και το έργο του δασκάλου.

Σµίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!

Κι ότι σ’ απόµεινε ακόµη στη ζωή σου,

Μην τ’ αρνηθείς! Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!

Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!

Κι αν λίγη δύναµη µεσ’ το κορµί σου µένει,

Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωµένη.

Θέµελα βάλε τώρα πιο βαθειά,

Ο πόλεµος να µη µπορεί να τα γκρεµίσει.

Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησµονήσει;

Θα θυµηθούνε κάποτε κι αυτοί

Τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη,

Υποµονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι …

«Καταδικάζουμε τη βίαιη συμπεριφορά» – Η ανακοίνωση Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής
Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του συλλόγου διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων το Δς της Ε ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής κηρύσσει για τη Παρασκευή 02/02/2024 τρίωρη στάση εργασίας 8πμ-11πμ ώστε να συμμετέχουν οι συνάδελφοι σε διαμαρτυρία έξω από το χώρο του σχολείου με σκοπό να ενημερωθούν τόσο οι γονείς όσο και η τοπική κοινωνία για το περιστατικό βίας που εξελίχθηκε στο σχολείο τους πριν λίγες ημέρες. Το ΔΣ αποφάσισε να παραστεί αντιπροσωπεία του τις πρωινές ώρες στο σχολείο.

Καταδικάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την βίαιη συμπεριφορά (φυσική και φραστική) γονέα απέναντι σε συναδέλφισσες του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων και καλούμε όλη τη σχολική κοινότητα, 15μελές, 5μελή, σύλλογος γονέων και κηδεμόνων να καταδικάσουν με τη σειρά τους αυτά τα φαινόμενα που τορπιλίζουν όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργούν συνθήκες απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του έργου τους.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Είναι δεδομένο ότι τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τους αποτελούν για εμάς τους εκπαιδευτικούς τους φυσικούς συμμάχους στην προσπάθεια που κάνουμε για την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών μας σε συνθήκες πολλές φορές αντίξοες που απαιτούν μεγάλη προσπάθεια, επιμονή και υπομονή. Είναι επίσης γνωστό ότι τα όποια περιστατικά παραβατικών συμπεριφορών κλπ προκύπτουν κατά τη διάρκεια του σχολείου αντιμετωπίζονται με σεβασμό προς το πρόσωπο όλων, μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων αλλά κυρίως με παιδαγωγική και όχι τιμωρητική διάθεση. Ως εκ τούτου δεχόμαστε την όποια ένσταση ή παρατήρηση από γονείς που με πνεύμα διαλόγου προσεγγίζουν τους εκπαιδευτικούς, βοηθώντας τους στο έργο τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχτούμε απειλές, βίαιες και προσβλητικές συμπεριφορές από μέρους τους ιδιαίτερα όταν στοχεύουν στην καταπάτηση της αξιοπρέπειας μας.

Το ΔΣ, ως οφείλει, στέκεται στο πλευρό των συναδέλφων του 2ου Γυμνασίου Καλυβίων για ότι χρειαστεί”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα