Καραμανλής: Έργα με ακάλυπτες επιταγές, δεν θα ακούσουν από εμάς ποτέ οι Έλληνες πολίτες

Καραμανλής: Έργα με ακάλυπτες επιταγές, δεν θα ακούσουν από εμάς ποτέ οι Έλληνες πολίτες
Κώστας Καραμανλής

Το σχέδιο υδροδότησης της Κέρκυρας εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα παρεμβάσεων για το νησί. Σε εξέλιξη είναι και το πρόγραμμα έργων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ύψους 30 εκ ευρώ που θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι.

Το μεγάλο έργο υδροδότησης της Κέρκυρας ξεκινά μέσα στο καλοκαίρι, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας σε εκδήλωση του Επιμελητηρίου του νησιού.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για ένα σχέδιο ολοκληρωμένο που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της ύδρευσης της Κέρκυρας, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων αλλά και τις προοπτικές του τουρισμού.

Επισήμανε, εξάλλου, ότι για να αναδειχθεί ένας ταξιδιωτικός προορισμός, πρέπει να υπάρχουν και οι αναγκαίες υποδομές. Υπενθύμισε, μάλιστα, τα έργα υποδομών που είχε προωθήσει στην Κέρκυρα ο ιδρυτής της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, τα οποία αποτέλεσαν τη βάση για να μπορέσει το νησί να αναπτυχθεί τουριστικά και να απευθυνθεί με τόσο μεγάλη επιτυχία στη διεθνή αγορά.

«Σήμερα, είναι και πάλι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που έρχεται για να δώσει οριστική λύση σε ένα πρόβλημα που απασχολεί εδώ και δεκαετίες το νησί», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Γιατί το μεγάλο έργο ύδρευσης της πόλης της Κέρκυρας είναι ένα έργο ζωτικό, αναγκαίο και γι’ αυτό επιτακτικό. Ένα έργο που όχι μόνο θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την ποιότητα του πόσιμου νερού. Συνεπώς πρόκειται για ένα ακόμη έργο που βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και μια από τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της Κέρκυρας. Συνδυάζει, με άλλα λόγια, και τους τρεις θεμελιώδεις στόχους που έχουμε θέσει με ολόκληρο το πρόγραμμα έργων μας: Καλύτερη καθημερινότητα, ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος».

Πως θα λυθεί το υδροδοτικό πρόβλημα της Κέρκυρας

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πρώτα απ’ όλα, αναγνώρισε εξαρχής την κρισιμότητα του υδροδοτικού προβλήματος της Κέρκυρας.

Και γι’ αυτό εξασφάλισε την απαραίτητη χρηματοδότηση για την υλοποίηση της πρώτης φάσης του έργου, τόσο από ενωσιακούς όσο και από εθνικούς πόρους, ύψους σχεδόν 22 εκ ευρώ.

«Γιατί εμείς έτσι κάνουμε τα έργα. Πρώτα διασφαλίζουμε ότι υπάρχουν τα χρήματα για να κατασκευαστούν και μετά τα εξαγγέλλουμε. Έργα με ακάλυπτες επιταγές, δεν θα ακούσουν από εμάς ποτέ οι Έλληνες πολίτες», υπογράμμισε.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έθεσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και τόνισε: «Γιατί εμείς προχωράμε με πρόγραμμα και συγκεκριμένο σχέδιο. Η λογική του «βλέποντας και κάνοντας», είναι πολύ μακριά από τη φιλοσοφία μας και τον τρόπο δουλειάς μας”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Δεσμευτήκαμε λοιπόν, ότι στο τέλος του 2021 το έργο θα δημοπρατηθεί. Και αυτό ακριβώς κάναμε. Προχωρώντας πολύ γρήγορα στην επικαιροποίηση των μελετών του έργου για να εξασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και να προκηρύξουμε το διαγωνισμό. Και έτσι, εδώ και κάποιες μέρες έχουμε πλέον προσωρινό ανάδοχο, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα υπογράψουμε τη σύμβαση, που σημαίνει πρακτικά ότι το έργο ξεκινάει».

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, η πρώτη αυτή φάση προβλέπει τη δημιουργία εγκαταστάσεων αποσκλήρυνσης του νερού της Χρυσηίδας και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός αυτοτελούς και ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης της πόλης της Κέρκυρας με 15.000 κυβικά ανά ημέρα πόσιμου νερού. Θα καλύπτεται έτσι σημαντικό μέρος των αναγκών της πόλης αλλά και των οικισμών στην περιοχή του Βιρού.

«Δεν σταματάμε όμως σε αυτό. Έχουμε ήδη σε εξέλιξη τον διαγωνισμό για την μελέτη του συμπληρωματικού έργου ύδρευσης, που αφορά τόσο την ύδρευση της πόλης από την ΕΑΝ Κακότραφου, όσο και την ύδρευση της Νότιας Κέρκυρας, δηλαδή τις περιοχές Νεοχωρακίου και Λευκίμμης», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

Το τελικό και σημαντικότερο βήμα, συνέχισε, είναι ότι έχει ήδη εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της Β’ και Γ’ φάσης του έργου, που θα υλοποιηθεί με ΣΔΙΤ.

«Μιλάμε για μια επένδυση ύψους άνω των 171 εκ. ευρώ με χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου ύψους 60 εκ ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Οι φάσεις αυτές περιλαμβάνουν πολύ σημαντικά τεχνικά έργα, μεταξύ των οποίων και την κατασκευή δύο φραγμάτων: του Μελισσουδίου και της Καλαμιώτισσας.

«Όπως γίνεται αντιληπτό, υλοποιούμε ένα πλάνο μεγάλης κλίμακας. Όχι ένα έργο περιορισμένο και κατ΄ αποκοπή. Αλλά ένα σχέδιο ολοκληρωμένο που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα της ύδρευσης της Κέρκυρας, ενώ θα βελτιώσει την ποιότητα των υπογείων υδάτων του, που σήμερα λόγω της υπεράντλησης έχουν υποστεί υφαλμύρωση», υπογράμμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Λιμενικά έργα και οδική ασφάλεια

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το σχέδιο υδροδότησης της Κέρκυρας εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο πλέγμα παρεμβάσεων για το νησί.

Όπως τα πολύ σημαντικά λιμενικά έργα για την επέκταση και βελτίωση των λιμανιών στο Μαθράκι, στους Οθωνούς και στον Άγιο Στέφανο Αυλιωτών, συνολικού προϋπολογισμού 27 εκ ευρώ.

Σε εξέλιξη είναι και το πρόγραμμα έργων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ύψους 30 εκ ευρώ που θα δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι.

«Στόχος μας είναι μεταξύ άλλων η αναβάθμιση της ποιότητας του οδοστρώματος με νέες ασφαλτοστρώσεις στο βασικό οδικό δίκτυο του νησιού, ενώ προβλέπεται και σειρά ολοκληρωμένων παρεμβάσεων σε συγκεκριμένα σημεία με διαπιστωμένη επικινδυνότητα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.

Η ΝΔ είναι η παράταξη που έχει στον πυρήνα της την κοινωνική δικαιοσύνη και την κοινωνική φροντίδα

Ο κ. Καραμανλής τόνισε εξάλλου ότι τα έργα υποδομής λύνουν άμεσα προβλήματα για να κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα των πολιτών και γίνονται ένας καταλύτης ανάπτυξης, για τις ευρύτερες περιοχές αλλά και ολόκληρη την πατρίδα μας.

Υπενθύμισε ότι τρία χρόνια πριν, η κατάσταση στον τομέα των υποδομών δεν είχε καμία σχέση με τη σημερινή.

«Ούτε δημόσια έργα εκτελούνταν, ούτε σχεδιασμός για νέα έργα υπήρχε και ο κατασκευαστικός κλάδος πάλευε απλά να επιβιώσει. Όπως και σε όλους τους υπόλοιπους τομείς της εθνικής μας οικονομίας -αλλά και της καθημερινότητάς μας- έτσι και στις υποδομές, επικρατούσε μόνο αβεβαιότητα, ανασφάλεια, στασιμότητα», σημείωσε.

Δήλωσε όμως ότι δεν θα μιλήσει για τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά «για όσα κάναμε εμείς μέχρι σήμερα και κυρίως όσα θα κάνουμε από εδώ κι εμπρός. Όλο το επόμενο διάστημα μέχρι να φτάσει η ώρα των εκλογών, αλλά και μετά από αυτές, που θα είμαστε και πάλι νικητές».

Υπενθύμισε ότι μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια, εκπονήθηκε πρόγραμμα έργων 13 δισ. ευρώ, εκ των οποίων δημοπρατήθηκαν έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ και από αυτά μάλιστα συμβασιοποιήθηκαν, δηλαδή υλοποιούνται, έργα 3,2 δισ. ευρώ.

«Δουλέψαμε συστηματικά. Χωρίς μεγάλα λόγια, αλλά με σχέδιο και σοβαρότητα. Και σήμερα βλέπουμε να γίνονται παντού πραγματικότητα τα αποτελέσματα αυτής της δουλειάς», τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επίσης ότι τα έργα υποδομών σημαίνουν θέσεις απασχόλησης και επισήμανε ότι σήμερα χάρη στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο κατασκευαστικός κλάδος πρωταγωνιστεί στη μάχη του λεγόμενου brain gain.

«Σε αυτή τη δύσκολη διεθνή συγκυρία καταφέρνουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Να σταθούμε δίπλα σε κάθε πολίτη ενεργά, στηρίζοντας έμπρακτα τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, τόσο κατά την περίοδο της πανδημίας, όσο και τώρα με τη διεθνή ενεργειακή κρίση», τόνισε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και κατέληξε:

«Η Νέα Δημοκρατία, είναι διαχρονικά η παράταξη για τα δύσκολα. Η παράταξη που έχει στον πυρήνα της την κοινωνική δικαιοσύνη και την κοινωνική φροντίδα. Αλλά και την αδιαπραγμάτευτη αγάπη για αυτόν εδώ τον τόπο. Αυτές είναι οι αρχές που μας κληροδότησε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής και με τις ίδιες ακριβώς αξίες πορευόμαστε ως σήμερα».

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα