Λέκκας: “Αστοχίες στα έργα μετά τον Ιανό – Θα μπορούσαν να γίνουν με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά”

Λέκκας: “Αστοχίες στα έργα μετά τον Ιανό – Θα μπορούσαν να γίνουν με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά”
Πλημμύρες στην Αστρίτσα Καρδίτσας Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Όσα έγιναν ή δεν έγιναν από την κυβέρνηση στο διάστημα που προηγήθηκε, παρά τις προειδοποιήσεις του Ιανού σχολίασε ο καθηγητής Ευθύμης Λέκκας.

Για τις καταστροφές που προκάλεσαν οι φονικές πλημμύρες από την κακοκαιρία Daniel και τα αντιπλημμυρικά έργα που είχαν προηγηθεί μίλησε στο OPEN ο καθηγητής διαχείρισης καταστροφών, Ευθύμιος Λέκκας.

Σε ερώτηση για το αν έγιναν σφάλματα, ο καθηγητή Δυναμικής Τεκτονικής Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ, σημείωσε: “Υπάρχει τεράστιος επιστημονικός και τεχνικός προβληματισμός. Υπήρχαν σημεία στα οποία θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις, κυρίως σε οδικά δίκτυα. Έγιναν κατασκευαστικά λάθη. Δεν θα ήθελα να ονομάσω υπευθύνους. Βεβαίως όλα αυτά τα έργα δεν δρομολογήθηκαν από τις περιφέρειες και τους δήμους, αλλά από άλλους φορείς αμέσως μετά τον Ιανό. Θα μπορούσαν να γίνουν καινοτόμα έργα, έξυπνα έργα με μικρότερο κόστος και πιο αποτελεσματικά, αυτό είναι δεδομένο“, είπε για να προσθέσει:

Εκείνο το οποίο θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι θα πρέπει να σκεφτούμε να αλλάξουμε και τα επιχειρησιακά μας σχέδια. Βλέπουμε ένα βαρομετρικό χαμηλό να πλησιάζει, εκτιμούμε ότι ίσως προκαλέσει καταστροφές, αλλά μας λείπει το τι καταστροφές θα προκαλέσει, σε ποιο χώρο και σε ποια έκταση. Αυτός μας λείπει προκειμένου να σχεδιάσουμε τις επιχειρήσεις μας για την απομείωση των επιπτώσεων που θα φέρει μια φυσική καταστροφή.

Μετά τον Ιανό δρομολογήθηκαν έργα τα οποία αστόχησαν. Μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι τα συρματοκιβώτια τα οποία τοποθετήθηκαν λάθος στον Πάμισο ποταμό με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές και μεγάλες ζημιές”.

Για την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και την ασφάλειά, ο καθηγητής είπε: “Πιστεύουμε ότι είναι λανθασμένος σχεδιασμός που δεν έλαβε υπόψιν τους φυσικούς κινδύνους της περιοχής και του τεχνικού έργου. Εκείνο που ζητάμε αυτή τη στιγμή και τίθεται επί τάπητος είναι η ανθεκτικότητα των κρίσιμων υποδομών. Πρέπει να αυξήσουμε την ανθεκτικότητα. Δεν μπορούμε να πάμε με τις ίδιες προδιαγραφές που ίσχυαν μέχρι τώρα. Επιβάλλεται ο ανασχεδιασμός και η αύξηση της ανθεκτικότητας κυρίως όταν πρόκειται για κρίσιμες υποδομές της χώρας”.

Θεσσαλία: Έτσι πνίγηκε ο κάμπος – Τι έγινε με τα φράγματα και το 112

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα