Lidl Ελλάς: Η εταιρεία που διαχρονικά στηρίζει τον άνθρωπο
Η σημασία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε περίοδο πανδημίας και το έργο της Lidl Ελλάς.
- 29 Μαΐου 2020 11:05
Το 2020 έφερε την Ελλάδα αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη αντιμέτωπο με μια πρωτόγνωρη κατάσταση, με μια πανδημία η οποία άλλαξε τόσο τη ζωή και την καθημερινότητά μας όσο και τον τρόπο που σκεφτόμαστε το τώρα και το αύριο. Οι δύσκολες στιγμές που βιώσαμε για περισσότερους από δύο μήνες και εξακολουθούμε να βιώνουμε και σήμερα ήταν μια πολύ καλή αφορμή για να αναδειχθεί το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχειρηματικότητας, αφού πολλές εταιρείες στη χώρα μας υιοθέτησαν πλούσια προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που έχουν ως στόχο την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την προσφορά βοήθειας στους ανθρώπους που πλήττονται περισσότερο από την πανδημία.
Η έμπρακτη έκφραση της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας από τις επιχειρήσεις αποτυπώνεται με την προσφορά στην κοινωνία, αναδεικνύοντας την ΕΚΕ σε θεμελιώδη θεσμό για επιχειρηματική επιτυχία και αποδοχή. Στο πλαίσιο αυτό, είδαμε παραδείγματα εταιρειών που ανταποκρίθηκαν άμεσα στις ανάγκες της κοινωνίας και των πολιτών της με στοχευμένη στήριξη, οικονομική και όχι μόνο, η οποία λειτουργεί ως έμπρακτη αναγνώριση της προσπάθειας που καταβάλλουν καθημερινά γιατροί, νοσηλευτές αλλά ακόμα και οι απλοί πολίτες για να βγούμε ‘νικητές’ στη μάχη κόντρα στον κορονοϊό.
Κι αν για κάποιες εταιρείες η πανδημία ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να δοθεί ιδιαίτερη βάση στην κοινωνική προσφορά, για την Lidl Ελλάς ήταν μία ακόμα ευκαιρία. Εδώ και 20 χρόνια, η εταιρική υπευθυνότητα και η κοινωνική προσφορά είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την εταιρική κουλτούρα της Lidl Ελλάς. Η εταιρεία έχει πλήρη συνείδηση και ολοκληρωμένη αντίληψη της ευθύνης της απέναντι στην κοινωνία και για αυτό έχει τοποθετήσει την κοινωνική προσφορά σε πρώτο πλάνο. Αυτή είναι η δέσμευση και, ταυτόχρονα, η αποστολή της: μια κοινωνία που το καλό μοιράζεται σε όλους.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές για όλους, η Lidl Ελλάς απέδειξε ότι η κοινωνική αλληλεγγύη υπάρχει ως έννοια στο DNA της. Μέσα από μια σειρά πρωτοβουλιών απέδειξε ότι δεν είναι μόνο κοινωνός του μηνύματος αλληλεγγύης και προσφοράς, αλλά και πρωτεργάτης. Με αυξημένα αντανακλαστικά φρόντισε να ‘απαντήσει’ με πράξεις στις ανάγκες που δημιουργήθηκαν και να προχωρήσει σε μια σειρά πρωτοβουλιών για τη στήριξη της κοινωνίας.
Οι παρακάτω ενέργειες έρχονται να προστεθούν στις μέχρι τώρα ενέργειες της εταιρείας που βάζουν σε πρώτο πλάνο τον άνθρωπο και την κοινωνία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις εξής δράσεις:
- Πάνω από 2,9 εκ. € επενδύσεις σε κοινωνικές & περιβαλλοντικές δράσεις από το 2015 έως σήμερα
- Πάνω από 1,2 εκ. € σε δωρεές προϊόντων από το 2015 έως σήμερα
- Πάνω από 600.000€ σε εκστρατείες προληπτικής ιατρικής για απομακρυσμένες περιοχές από το 2011 έως σήμερα
- Προσφορά 300.000 μερίδων φαγητού στην ΜΚΟ «Μπορούμε»
- 250.000€ σε υποτροφίες και δράσεις του «Κέντρου για Χαρισματικά Παιδιά CTY Greece» από το 2016
- Συγκέντρωση άνω των 40.000 καροτσιών τροφίμων για το «Όλοι μαζί Μπορούμε» από το 2011 έως σήμερα
- Υποστήριξη 12.000 μαθητών σε 72 σχολεία μέσα από το πρόγραμμα «Δεκατιανό στο Σχολείο» για το 2016-2017
- 40.083€ σε 4 ΜΚΟ μέσα από την πρωτοποριακή καμπάνια «Φυλλάδιο Προσφοράς #apotalidl» που έτρεξε το Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2019
Σε αυτές τις δράσεις προστέθηκαν και εκείνες που αφορούν τις ανάγκες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτές.
Δίπλα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας
Το Εθνικό Σύστημα Υγείας βρέθηκε – όπως ήταν αναμενόμενο – στο επίκεντρο τους τελευταίους περίπου τρεις μήνες. Οι ανάγκες που προέκυψαν σε εξοπλισμό και αναλώσιμα καλύφθηκαν σε μεγάλο βαθμό από δωρεές εταιρειών. Η Lidl Ελλάς, με υψηλό αίσθημα ευθύνης, διέθεσε 100.000 ευρώ για την κάλυψη επειγόντων ανακγών του ΕΣΥ. Η συγκεκριμένη δωρεά προστέθηκε στον κρίκο μιας μακράς αλυσίδας προσφοράς, με σεβασμό προς τους ανθρώπους που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μάχης. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε σε δωρεά 50.000 μασκών στην Περιφέρεια Αττικής για τον ίδιο σκοπό.
Είδη πρώτης ανάγκης σε 6 Δήμους
Την περίοδο της έξαρσης του κορονοϊού στη χώρα μας, υπήρξαν περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από άλλες και γι’ αυτό εφαρμόστηκαν αυξημένα περιοριστικά μέτρα ή και απόλυτη καραντίνα. Η Lidl Ελλάς μερίμνησε για την ‘ανακούφιση’ των περιοχών αυτών και ανταποκρίθηκε άμεσα στις ανάγκες που προέκυψαν, προχωρώντας στη στήριξη των Δήμων Μύκης, Καστοριάς, Ξάνθης, Ορεστίδος, Νεστορίου και Αλμωπίας. Συγκεκριμένα, σε συντονισμό με τους έξι δήμους στο πλαίσιο του προγράμματος “Βοήθεια στο Σπίτι” προχώρησε άμεσα στην αποστολή τροφίμων μακράς διάρκειας και ειδών πρώτης ανάγκης αξίας 20.000 ευρώ.
Σε πρώτο πλάνο η στήριξη στο “Χαμόγελο του Παιδιού”
Όπως διαχρονικά κάνει, η Lidl Ελλάς εξακολουθεί να στηρίζει έμπρακτα και εν μέσω πανδημίας το “Χαμόγελο του Παιδιού”, προσφέροντας τρόφιμα μακράς διάρκειας και είδη πρώτης ανάγκης στα Σπίτια του Οργανισμού πανελλαδικά. Η ενέργεια αυτή έρχεται ως συνέχεια των πρωτοβουλιών της για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, που στοχεύουν στην έμπρακτη συμπαράσταση και στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Συγκεκριμένα, προχώρησε στην παράδοση προϊόντων για την κάλυψη βασικών αναγκών των παιδιών που μεγαλώνουν στα 11 σπίτια του Οργανισμού στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Καβάλα, Κόρινθο, Αίγιο και Κυλλήνη Ηλείας.