Ναυάγιο στη Λέσβο: Βίντεο από τη βύθιση του πλοίου – Άκαρπες οι έρευνες για τους 12 ναυτικούς
Διαβάζεται σε 3'Στο βίντεο ντοκουμέντο το φορτηγό πλοίο «Raptor» φαίνεται να παλεύει να μείνει στην επιφάνεια, τη στιγμή που η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί ενώ παράλληλα έχει εκπέμψει «MAYDAY».
- 27 Νοεμβρίου 2023 15:41
Χωρίς αποτέλεσμα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοούμενων ναυτικών στην περιοχή όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο «Raptor» χθες, Κυριακή (26/11), στα ανοιχτά της Λέσβου. Την ίδια ώρα, στο φως της δημοσιότητας έχει έρθει ένα βίντεο ντοκουμέντο με τη στιγμή της βύθισης του πλοίου.
Το «Raptor» φαίνεται στο βίντεο, που δημοσίευσε τουρκική ιστοσελίδα, να παλεύει να μείνει στην επιφάνεια, τη στιγμή που η πρύμνη του έχει ήδη βυθιστεί ενώ παράλληλα έχει εκπέμψει «MAYDAY».
Νωρίτερα, αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε την Κυριακή στη θαλάσσια περιοχή που βυθίστηκε το πλοίο, και όπως έγινε γνωστό ανήκει σε Αιγύπτιο ναύτη. Επιπλέον, μέχρι στιγμής έχει διασωθεί ένα άτομο, από το πλήρωμα των 14 ατόμων (ένας Ινδός, έντεκα Αιγύπτιοι και δύο Σύροι).
Πρόκειται επίσης για Αιγύπτιο ο οποίος σώθηκε χάρη σε ένα βαρέλι από το οποίο κρατιόταν για σχεδόν 4 ώρες.
Ο αιγύπτιος μηχανικός αποκάλυψε ότι το πλοίο έμπαζε νερά από το βράδυ του Σαββάτου, αλλά, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, Νίκος Αλεξίου, δεν δηλώθηκε μηχανική βλάβη.
Παράλληλα, με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 αγνοουμένων ναυτικών. Αυτή τη στιγμή, στην περιοχή βρίσκονται δύο πλωτά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, τέσσερα παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του Λιμενικού ενώ στις 12:00 μετέβη και αεροσκάφος της FRONTEX.
Το χρονικό
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου, που μετέφερε 6.000 τόνους αλάτι, ήταν θέμα χρόνου.
Στις 3:06 τα ξημερώματα της Κυριακής, 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού, το πλοίο σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.
Στις 4:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 7:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα.
Μία ώρα μετά, στις 8:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.