Νέα Σμύρνη: Ηλικιακός ρατσισμός σε καφετέρια – Έδιωξαν ηλικιωμένο, οργή στα social media

Νέα Σμύρνη: Ηλικιακός ρατσισμός σε καφετέρια – Έδιωξαν ηλικιωμένο, οργή στα social media
Ηλικιωμένος σε καφετέρια (φωτογραφία αρχείου) EUROKINISSI

Καταγγελία κάνει τον γύρο του διαδικτύου για ηλικιακό ρατσισμό σε γνωστή καφετέρια της Νέας Σμύρνης. "Ξέρετε, είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται". Η απάντηση του καταστήματος.

Σε μια καταγγελία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου προχώρησε ο πολιτικός επιστήμονας Κωστής Πιερίδης, μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook.

Όπως αναφέρει, σε γνωστή καφετέρια της Νέας Σμύρνης, εκδιώχθηκε ηλικιωμένος καθώς όπως αναφέρθηκε, “είναι πολιτική του μαγαζιού”. “Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;” διερωτάται εύλογα στην ανάρτησή του ο κ. Πιερίδης.

Όπως λέει, κατέληξε να φύγει κακήν κακώς από το καφέ, παίρνοντας ένα χρήσιμο μάθημα, του τι σημαίνει “μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα”, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει.

Αναλυτικά η ανάρτηση για το ντροπιαστικό περιστατικό στη Νέα Σμύρνη:

“Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.

Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει “θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο”. Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.

Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: “ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται”.

Πως λέει ο λαός μας “έμεινα με ανοικτό το στόμα”. Προφανώς και είμαι σε σοκ. Σκέφτομαι αν πρέπει να πληρώσω. Αν πρέπει να πάω μέσα να ζητήσω τον υπεύθυνο. Αν πρέπει να κάνω αυτό που κάνω τώρα -post στα SM. Πάντως απο την ώρα που συνέβη δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Καφετέρια που διώχνει ηλικιωμένους πελάτες για τη μόστρα της. Μεταμοντέρνα ευγονική, γιατί προφανώς το μαγαζί “είναι για τη νεολαία” και κάνει ηλικιακό face control, βάζοντας τους εργαζόμενους να πουν σε κόσμο “ξέρετε δεν μπορείτε να κατσετε εδώ. Είναι πολιτική του μαγαζιού”.

Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Δικαίωμα του ιδιοκτήτη; Φαντάζομαι πως ναι. Και υποχρέωση της γειτονιάς μας αυτός ο άνθρωπος αν και όταν γεράσει να δει εμπράκτως τι σημαίνει συμπερίληψη των μεγάλων στην κοινωνικότητα. Μια ανθρώπινη ανάγκη απέναντι στη ματαιότητα. Εκεί που νόμιζα ότι είχα να κάνω με το κλασικό “γέρος-στριντζης” εν τέλει έγινα αυτόπτης μάρτυρας μιας λογικής νόμων της Νυρεμβέργης, για έναν καφέ.

Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;

Πήρα ένα πολύ χρήσιμο μάθημα του τι σημαίνει “μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα”. Στα πιο απλά, στα πιο ασήμαντα”.

Ο κ. Πιερίδης επανήλθε δε, προτείνοντας στο κατάστημα να προσφέρει δωρεάν καφέ σε ηλικιωμένους επί ένα μήνα, ως ένδειξη καλής θέλησης. Σημειώνεται πως η παραπάνω ανάρτηση αναδημοσιεύεται στο NEWS 24/7 με την άδεια του ίδιου του κ. Πιερίδη.

Η απάντηση του καταστήματος

Η διεύθυνση του εν λόγω καταστήματος επέλεξε εν συνεχεία να απαντήσει μέσα από τον επίσημο λογαριασμό που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ρίχνοντας την ευθύνη για ο,τι έγινε στον “υπεύθυνο” της πρωινής βάρδιας.

Όπως αναφέρουν, η τακτική που ακολούθησε δεν συνάδει με την “ηθική” του καταστήματος, καθώς και της περιοχής, ενώ η πρόσληψή του, έγινε πριν λίγο καιρό. Αναφέρεται δε, πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος απομακρύνθηκε από το κατάστημα. Σε απάντηση πως χρήστη του facebook, αναφέρεται δε πως ο ηλικιωμένος που έπεσε θύμα ηλικιακού ρατσισμού είναι ευπρόσδεκτος στην καφετέρια. “Αυτός ο άνθρωπος μπορεί να έρχεται οπότε θέλει στο μαγαζί μου, είναι όλα κερασμένα”, αναγράφεται σχετικά.

Παρόλα αυτά, άλλοι χρήστες ανέφεραν σε σχόλιά τους πως ο συγκεκριμένος υπεύθυνος που φέρεται να είναι ο “εγκέφαλος” του περιστατικού εργαζόταν στο καφέ εδώ και καιρό, ενώ καταγγέλλεται ακόμη πως αυτή η πρακτική δεν είναι νέα, και ακολουθείται και από άλλα μαγαζιά της περιοχής.

Θα έπρεπε επίσης να θεωρείται δεδομένο πως “πολιτική μαγαζιού” είναι για παράδειγμα η επιλογή να μη σερβίρει φραπέ. Οτιδήποτε άλλο είναι διακριτική συμπεριφορά και έμπρακτος ρατσισμός. Επίσης, ανήθικο ειναι να ρίχνονται οι ευθύνες σε εργαζόμενους, για την πολιτική των ιδιοκτητών, ιδίως όταν αυτή ακολουθείται κατ’ επανάληψη. Από εκεί και πέρα, είναι στη κρίση του κάθε πελάτη το πού θα επιλέξει να αφήσει τα χρήματά του και ποια καταστήματα θα αποφασίσει εντέλει, να απαξιώσει.

Σημειώνεται πως βάσει νόμου (ΝΔ 136/1946 ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ), η διακριτική συμπεριφορά σε καταστήματα εστίασης, αποτελεί ποινικό αδίκημα.

 

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα