Ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει το παρ’ ολίγον ατύχημα στις Αχαρνές
Διαβάζεται σε 3'Με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει ότι απετράπη την τελευταία στιγμή ατύχημα παρόμοιο με αυτό των Τεμπών στις Αχαρνές τα Χριστούγεννα, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
- 06 Μαρτίου 2024 15:59
Επιβεβαιώνει με ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ το δημοσίευμα «των Νέων», το οποίο αποκάλυψε πως τα Χριστούγεννα παραλίγο να συμβεί νέο δυστύχημα ανάλογο με τα Τέμπη, καθώς δύο τρένα λίγο έλειψε να βρεθούν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι επιβατικές αμαξοστοιχίες 1313 (Κιάτο – Πειραιάς) και 51 (Ασημένιο Βέλος, στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα) βρέθηκαν στην ίδια γραμμή, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται στο παρά πέντε ύστερα από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
“Το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος” τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ αναφορικά με το συμβάν που έλαβε χώρα στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στο σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.
Πώς απετράπη η σύγκρουση
Το δημοσίευμα επικαλείται μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος).
Η σύγκρουση φέρεται να αποφεύχθηκε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που, όπως σημειώνεται “κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει”.
Στην καμπίνα μηχανοδήγησης της ίδιας αμαξοστοιχίας όπου βρίσκονται τα χειριστήρια, επέβαινε παράτυπα, σύμφωνα με δημοσίευμα, και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, ενώ ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.
Από την πλευρά του ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, όμως από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών, σημειώνει το ρεπορτάζ.