Οι άγνωστες πτυχές του Social Networking

Οι άγνωστες πτυχές του Social Networking

Facebook, MySpace, beautifulpeople, LinkedIn: Τα πιο δημοφιλή site κοινωνικής δικτύωσης συναγωνίζονται για τις ψυχές των εκατομμυρίων χρηστών του ί...

Facebook, MySpace, beautifulpeople, LinkedIn: Τα πιο δημοφιλή site κοινωνικής δικτύωσης συναγωνίζονται για τις ψυχές των εκατομμυρίων χρηστών του ίντερνετ. Σε ποιους όμως απευθύνονται; Πως εξελίσσεται η μάχη και ποιος θα βγει νικητής; Το ΜΕΝ 24 απαντάει σε όλα αυτά και παρουσιάζει την άγνωστη πλευρά της εικονικής κοινωνίας.Η επικρατέστερη τάση αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο δεν είναι ούτε το sharing, ούτε το downloading μουσικής / κινηματογράφου ούτε καν το sharing. Μπορεί πέρυσι έγινε ντόρος (με τη γνωστή καθυστέρηση των δύο ετών) για το blogging στην Ελλαδά, εσείς όμως ξεχάστε το. To “big thing” του διαδικτύου είναι αυτή τη στιγμή το Social Networking .



Εκατομμύρια χρηστών σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν τις πιο δημοφιλείς μηχανές του διαδικτύου για να δημιουργήσουν ένα προφίλ και να γίνουν διάσημοι, εντός και εκτός εισαγωγικών. Και από τη στιγμή που το ίντερνετ άφησε στο παρελθόν την πρώτη του φάση, αυτή της δημοσιοποίησης τεχνικών πληροφοριών, επιστημονικών δεδομένων και της ενημέρωσης, και πέρασε στα χέρια των ίδιων των ανθρώπων, δεν πρόκειται να γυρίσει πίσω!



Αρκεί να κοιτάξει κανείς τις κατατάξεις των ιστοσελίδων από οποιαδήποτε αξιόπιστη μηχανή δεδομένων κίνησης (π.χ. Alexa) και θα δει ότι μέσα στις πρώτες δέκα είναι πάντα δύο ή τρεις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Οι πιο γνωστές από αυτές μετράνε χρήστες της τάξης των εκατομμυρίων που ανεβάζουν προσωπικά τους δεδομένα, φωτογραφίες, βίντεο και δημιουργούν εικονικούς -και όχι μόνο- φίλους.



Γιατί; Γιατί μπορούν! Γιατί ο άνεμος του Social Networking τα πήρε όλα και τα έδωσε πίσω σε ένα ενιαίο πακέτο άνευ χρέωσης. Και προφίλ, και blog, και video-sharing, και photo-sharing και μουσική. Σαν άλλος “Ανδρέας” έφερε την αλλαγή για εκατομμύρια μη-προνομιούχους χωρίς να αγγίξει τους προνομιούχους. Και όλοι κατέταξαν εαυτούς στους μη προνομιούχους χωρίς δεύτερη σκέψη.



Αποφάσισαν ότι το γράψιμο, τελικά, μπορεί και να μην το “έχουν”. Και αν ποτέ το είχαν μπορεί ποτέ να μη δουν άσπρη μέρα από αυτό. Είδαν με διορατικότητα στρατηγικού αναλυτή ότι μπορεί να ξεχωρίσουν από το πλήθος αρκεί να γίνουν λίγο cool. Να γίνουν λίγο πιο σέξι -οι γυναίκες ιδιαίτερα αλλά και άντρες που βρήκαν την ευκαιρία να ποστάρουν τους εξάπακους τους- να διαλέξουν δύο τρία – καλά τραγούδια και να ξοδέψουν μερόνυχτα κάνοντας add και delete φίλους, ως άλλοι πορτιέρηδες στο προσωπικό τους club.



Και επειδή το Social Networking είναι -repeat after me- το νέο “big thing”, το ΜΕΝ 24 παρουσιάζει τις 10 λιγότερο γνωστές πτυχές του:




1. Οι πρώτοι των πρώτων

Το πρώτο επιτυχημένο site κοινωνικής δικτύωσης είναι αναμφισβήτητα το Friendster με 4 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες το 2003. Η επιτυχία του, εν μέρει, οφείλεται σε σλόγκαν του τύπου το «ίντερνετ των ανθρώπων» ή “Internet 2.0”.




2. Δικτύωση με νότες

Το πασίγνωστο
MySpace ξεκίνησε το 2003 και ξεχώρισε γρήγορα δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες, εκτός από φωτογραφίες και δεδομένα, να ανεβάζουν βίντεο και ήχο. Σήμερα είναι το δεύτερο σε αριθμό χρηστών και το πιο επιτυχημένο από πλευράς πωλήσεων (20 εκ δολάρια). Πέρα από αυτά, αποτέλεσε το πρώτο βήμα προς την επιτυχία για διάσημους πλέον καλλιτέχνες όπως τους Arctic Monkeys.




3. Εμπορικές χρήσεις

Το Social Networking μεταφέρεται και στις εταιρείες. Μετά την εξαγορά της
Tribe.net , μιας μικρής εταιρείας 8 ατόμων, από την Cisco πολύ αναλυτές αναρωτήθηκαν για το επόμενο βήμα του γίγαντα της τεχνολογίας δικτύων. Τα πράγματα ξεκαθάρισαν λίγο αργότερα όταν η Cisco εξαγόρασε και τη Five Across, εταιρεία που ειδικεύεται στη σχεδίαση ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Η ιδέα πίσω από τις εξαγορές είναι η δημιουργία ενός «facebook» με έμφαση στις καταναλωτικές προτιμήσεις των χρηστών. Τις πληροφορίες αυτές θα αξιοποιούν διάφορες εταιρείες και κυρίως πάροχοι επικοινωνιακών υπηρεσιών.




4. Κοινωνική υπερκόπωση

Διάφοροι χρήστες κάνουν λόγο για τον πρόωρο κορεσμό των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό όμως παρατηρείται σε μεγαλύτερες ηλικίες αφού όσες περισσότερες είναι φυσικές κοινωνικές και οικονομικές υποχρεώσεις τόσος λιγότερος χρόνος μένει για δικτυακές. Έτσι εξηγεί και η «τρελή πορεία» του
Facebook σε σχέση με το MySpace. Ένα προφίλ στο Facebook χτίζεται με μεγαλύτερη ευκολία και ταχύτητα. Παράλληλα το Facebook ξεκίνησε ως «χώρος» για φοιτητές κολλεγίων και συνεχίζει να εστιάζει σε νέους με περισσότερο ελεύθερο χρόνο.




5. Facebook αλά Ισπανικά

Η μάχη για την κατάκτηση των μη αγγλόφωνων χωρών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Οι υπεύθυνοι του Facebook ανακοίνωσαν την Ισπανόφωνη έκδοση της δημοφιλούς υπηρεσίας σε μια προσπάθεια να καλύψουν την απόσταση από το MySpace που ήδη «ομιλεί» 13 ξένες γλώσσες.




6. Αποκλειστικά για ωραίους

Αν και τα περισσότερα site κοινωνικής δικτύωσης δεν κάνουν διακρίσεις και επιτρέπουν στον οποιοδήποτε να δημιουργήσει ένα λογαριασμό υπάρχουν και εξαιρέσεις. Για το
beautifulpeople.net το κριτήριο είναι στοιχειώδες: Η εμφάνιση. Όταν κάνεις ένα προφίλ, αξιολογείσαι από τους χρήστες του αντίθετου φύλου για τρεις ημέρες και μόνο μετά από θετικές αξιολογήσεις επικυρώνετε ο λογαριασμός σου. Αν και αυτό από ιντερνετική άποψη είναι επισφαλές (μικρότερη δημοτικότητα, κλικ-διαφημίσεις) η ιστοσελίδα σε περίπου δύο χρόνια λειτουργίας έχει ήδη 120 χιλιάδες χρήστες.




7. Για όσους ψάχνουν δουλειά

Με περισσότερα βιογραφικά από φωτογραφίες, το
LinkedIn είναι το πρώτο site κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες. Η ιδέα δεν είναι να κάνεις προσωπικούς φίλους ή σχέσεις να αυξήσεις το δίκτυο των επαγγελματικών σου επαφών. Τα συνέδρια δηλαδή και κάθε άλλη μορφή επαγγελματικής δικτύωσης μεταφέρονται στο ίντερνετ ενώ χρησιμοποιείται και όσους βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας,.




8. 1% του χρόνου σου

Στην κορυφή του Social Networking είναι πλέον καρφωμένη η σημαία του Facebook. Το site που ξεκίνησε απευθυνόμενο σε φοιτητές είναι πλέον στην πρώτη πεντάδα όλων των χωρών πλην Κίνας και πρώτο σε όλες τις αγγλόφωνες χώρες. Έχει υπολογιστεί ότι το 60% των χρηστών του κάνει login μια φορά την ημέρα ενώ το 1% του συνολικού χρόνου που ξοδεύεται στο ίντερνετ στις ΗΠΑ αφορά επισκέψεις και δραστηριότητες του Facebook.




9. Και εν κινήσει

Αν και η δημιουργία προφίλ είναι μια σχετικά επίπονη εργασία κυρίως λόγω του χρόνου που απαιτείται για να ανέβουν τα αρχεία φωτογραφίας, βίντεο και ήχου η Yahoo σκοπεύει να το μεταφέρει και στα κινητά τηλέφωνα. Η υπηρεσία “oneConnect” αναμένεται να βγει στον αέρα της Αμερικής την ερχόμενη άνοιξη και θα επιτρέπει την αναζήτηση και δημιουργία φίλων κατευθείαν από το κινητό τηλέφωνο.




10. Πόσες άλλες μηνύσεις

Το Facebook εκτός από πρώτο σε χρήστες είναι και πρώτο σε μηνύσεις που αφορούν κυρίως πνευματικά δικαιώματα και θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων. Για το Facebook όμως θα ασχοληθούμε εκτενώς σε προσεχές άρθρο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα