Ομοσπονδία Ταξί: Η Πολιτεία αγνοεί τις εκκλήσεις μας για βοήθεια

Ομοσπονδία Ταξί: Η Πολιτεία αγνοεί τις εκκλήσεις μας για βοήθεια
Ταξί Eurokinissi

Για πλήθος προτάσεων με στόχο την ενίσχυση του κλάδου του ταξί, που η πολιτεία αγνοεί, κάνει λόγο σε κείμενό του ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ

Σε κατάσταση ασφυξίας βρίσκεται ο κλάδος του Ταξί με κύρια αιτία την αδράνεια της κυβέρνησης, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) Σεραφείμ Κασιδιάρης τονίζοντας ότι “η Πολιτεία αγνοεί προκλητικά τις εκκλήσεις για βοήθεια, όχι ειδική αλλά ανάλογη με των υπολοίπων κλάδων”, όταν, όπως σημειώνει, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη από τις 28 Ιανουαρίου με την  5η τροποποίηση του πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης μεριμνά για την χορήγηση επιδοτήσεων σε αυτοαπασχολούμενα άτομα, όπως για παράδειγμα και οι ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί.

Στο κείμενο που ακολουθεί ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ θέτει, όπως υποστηρίζει, την κατάσταση του κλάδου στις-τραγικές- ρεαλιστικές διαστάσεις της.

“Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μερίμνησε. Η κυβέρνηση πότε;”

“Από τις 28 Ιανουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 5η τροποποίηση του πλαισίου για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχτούν οι εθνικές οικονομίες κατά την διάρκεια της πανδημίας. Ειδικά στα άρθρα 41 και 43 αναφέρονται ότι μπορούν να χορηγηθούν επιδοτήσεις και για αυτοαπασχολούμενα άτομα των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει επηρεαστεί αρνητικά από την έξαρση της νόσου Covid-19 και δίνει τη δυνατότητα στα κράτη να υπολογίζουν την ένταση της ενίσχυσης είτε με βάση τον μέσο εθνικό μισθό, είτε τον κατώτατο μισθό, είτε με βάση τον μηνιαίο ισοδύναμο του εισοδήματος των αυτοαπασχολούμενων.

Πέρασαν δύο εβδομάδες από αυτή την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χωρίς να υπάρχει η παραμικρή ένδειξη από το Υπουργείο Οικονομικών ότι προτίθεται να χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία στήριξης για τους αυτοαπασχολούμενους και ειδικά τους ιδιοκτήτες ταξί.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί όλο αυτό το διάστημα κατέθεσε πλήθος προτάσεων στο Υπουργείο Οικονομικών. Επικοινώνησε με κάθε δυνατό τρόπο την τραγική οικονομική κατάσταση του κλάδου και των χιλιάδων εργαζόμενων σε αυτόν. Ζήτησε σταθερή οικονομική ενίσχυση για όσο διάστημα ισχύουν περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας με μια επιδότηση που θα βοηθήσει τους ιδιοκτήτες ταξί να παραμείνουν ενεργοί και να μην εγκαταλείψουν το επάγγελμα. Τίποτα απολύτως δεν συγκίνησε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Η λέξη απόγνωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα και την καταπίεση που βιώνει σήμερα ο κλάδος των ταξί. Ουσιαστικά χωρίς μεταφορικό έργο λόγω των περιοριστικών μέτρων εξάπλωσης του κορωναϊού και με την Πολιτεία να αγνοεί προκλητικά τις εκκλήσεις για βοήθεια –όχι ειδική αλλά ανάλογη με των υπολοίπων κλάδων–, το ταξί αργοπεθαίνει και μαζί του υποφέρουν χιλιάδες οικογένειες που η επιβίωσή τους είναι συνδεδεμένη με αυτό.

Η κυβέρνηση μας αντιμετωπίζει ως επιχείρηση και μας εντάσσει στα προγράμματα επιστρεπτέας προκαταβολής. Αλλά είμαστε πρώτα από όλα εργαζόμενοι. Αυτοαπασχολούμενοι. Αυτή είναι η ιδιότητά μας. Ως εργαζόμενοι αποκλειστήκαμε από τις οικονομικές ενισχύσεις της κυβέρνησης άδικα και καταχρηστικά. Για ένα χρόνο, το ταξί αδικείται επίμονα και συστηματικά.

Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια

Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης υποστήριξε ότι η κυβέρνηση ενίσχυσε οικονομικά τον κλάδο των ταξί με 93 εκατ. ευρώ και ότι σε κάθε ταξί αντιστοιχούν περίπου 3.500 ευρώ.

Η αλήθεια είναι διαφορετική. Από τα 55 εκατομμύρια που αφορούν την επιστρεπτέα προκαταβολή, το 50% είναι δάνειο και όχι ενίσχυση (ειδικά οι δύο πρώτες είναι μόνο δάνειο). Τα 22 εκατομμύρια αποτελούν ενισχύσεις σε μισθωτούς οδηγούς και όχι σε ιδιοκτήτες αυτοαπασχολούμενους. Το επίδομα ειδικού σκοπού Μαΐου 2020 ήταν αυτό που εισέπραξαν οι περισσότεροι ταξιτζήδες. Η πραγματικότητα είναι η εξής: Υπάρχουν ιδιοκτήτες ταξί που δεν έλαβαν τίποτε άλλο πέρα από το επίδομα ειδικού σκοπού και ο μέσος όρος της ενίσχυσης των ιδιοκτητών ταξί αντιστοιχεί σε ένα ποσό 1.200-1.400 ευρώ. Η ενίσχυση ανά όχημα που επικαλέστηκε ο κ. Κεφαλογιάννης ήταν χωρίς την απαραίτητη διευκρίνιση. Ότι από ένα ταξί ζουν συνήθως 2-4 οικογένειες. Και ότι οι ιδιοκτήτες δεν είναι 27.250 αλλά περισσότεροι από 38.000.

Μέχρι τώρα η ΠΟΕΙΑΤΑ χρησιμοποίησε το διάλογο και την επιχειρηματολογία σε κάθε της αίτημα και σε κάθε συνάντηση. Από δω και στο εξής δεν διεκδικούμε. Απαιτούμε, όχι μόνο τα αυτονόητα αλλά και όλα όσα αδίκως μας στερείτε εδώ και ένα χρόνο. Από το να μας σκοτώνετε κάθε μέρα και από λίγο, είναι προτιμότερο να πέσουμε μαχόμενοι και περήφανοι. Το φάντασμα του Ραγκούση και οι μέρες του ’11 βγαίνουν στην επιφάνεια από μόνες τους”.  

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα