Παίρνει μπροστά και πάλι η απόσυρση αυτοκινήτων

Παίρνει μπροστά και πάλι η απόσυρση αυτοκινήτων

Έως και τα τέλη του 2015, από τον Φεβρουάριο του 2010 που ξεκίνησε, η απόσυρση έχει οδηγήσει σε απομάκρυνση 450.000 οχημάτων

Επανενεργοποίηση του μέτρου της απόσυρσης ενδεχομένως μέχρι τα τέλη Απριλίου σχεδιάζει τώρα το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να διευκολύνει ιδιώτες και εταιρίες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους περίπου 10.000 χαρτιά απόσυρσης και δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να τα αξιοποιήσουν.

Η λύση αυτή σύμφωνα με τα  dikaiologitika.gr, εξετάζεται μετά τις ενστάσεις που υπήρξαν από τους εκπροσώπους των δανειστών όσον αφορά στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και της αντικατάστασής τους με νέα μοντέλα υψηλής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος Ιουνίου, που πρότεινε η κυβέρνηση.

Σε περίπτωση που δεν επιτραπεί η επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης έστω και για μικρό χρονικό διάστημα τότε αυτομάτως το όφελος για τους ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που έχουν στα χέρια τους τα πιστοποιητικά της απόσυρσης ακυρώνεται.

Αν και το μέτρο της απόσυρσης έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 2015, τα χαρτιά της απόσυρσης εξακολουθούν να ισχύουν μόνο όμως για καινούρια αυτοκίνητα που έχουν εκτελωνιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2015.

Ωστόσο ελάχιστα είναι τα καινούργια αυτοκίνητα που εκτελωνίστηκαν μέχρι το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου.

Η επανενεργοποίηση περιορισμένης χρονικής διάρκειας που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών θα διευκολύνει τις εκτελωνίσεις καινούργιων αυτοκινήτων ώστε να χρησιμοποιηθούν τα πιστοποιητικά απόσυρσης  που έχουν στην κατοχή τους οι ιδιώτες καταναλωτές και οι εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων.

Σημειώνεται ότι οι δανειστές αντιδρούν στην παράταση του μέτρου της απόσυρσης μέχρι το τέλος Ιουνίου που θέλει το υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται να φέρει τα επιθυμητά δημοσιονομικά αποτελέσματα καθώς θα χαθούν περισσότερα φορολογικά έσοδα από αυτά που θα εισπραχθούν. Επίσης, πιστεύουν ότι η αγορά αυτοκινήτου, ούτως ή άλλως, θα κυμανθεί φέτος σε χαμηλά επίπεδα λόγω της γενικότερης καθίζησης της οικονομικής δραστηριότητας και ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν θα κάνει ουσιαστική διαφορά στη ζήτηση. Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών υποστηρίζουν ότι το θέμα δεν έχει ακόμη κλείσει οριστικά  και ότι η διαπραγμάτευση συνεχίζεται.

Με βάση τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, έως και τα τέλη του 2015, από τον Φλεβάρη του 2010 που ξεκίνησε, η απόσυρση έχει οδηγήσει σε απομάκρυνση 450.000 επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.

Η απόσυρση προβλέπει απαλλαγή 50% έως 100% από το τέλος ταξινόμησης του καινούργιου οχήματος, βάσει του κυβισμού του νέου προς ταξινόμηση αυτοκινήτου.

Το όφελος, διαμορφώνεται:

– Μέχρι 300 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο μέχρι 900 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως 6.000 ευρώ.

– Μέχρι 960 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 901 μέχρι 1.400 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 8.000 ευρώ.

– Μέχρι 1.430 ευρώ, αν αποκτηθεί αυτοκίνητο από 1.401 μέχρι 1.600 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία έως και 11.000 ευρώ.

– Μέχρι 2.800 ευρώ αν αγοράσετε αυτοκίνητο από 1.601 μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά και φορολογητέα αξία μέχρι 14.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη στα dikaiologitika:

Νέα πιλοτική κοινωφελή εργασία του ΟΑΕΔ σε 17 δήμους

Αναδρομικές περικοπές στις συντάξεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα