Παράταση στον διαγωνισμό για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Παράταση στον διαγωνισμό για το Ιωάννινα – Κακαβιά
Εθνική οδός Ιωάννινα-Κακαβιά Eurokinissi

Η ολοκλήρωση του υπόψη Οδικού Άξονα σε συνδυασμό με την ένωσή του με την Ιόνια Οδό και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει τις μέγιστες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα.

Παράταση δόθηκε στο μεγάλο οδικό έργο για την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού με το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά Το έργο έχει κόστος 310 εκατ. ευρώ και θα αναβαθμίσει το βόρειο άκρο της Ιόνιας Οδού μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων.

Η κατάθεση των φακέλων μετατέθηκε στις 28 Μαρτίου από 14 που αρχικά είχε προγραμματιστεί ενώ στις 30 Μαρτίου θα ανοιχτούν οι προσφορές. Οι λόγοι για τους οποίους δόθηκε η παράταση σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης είναι αιτήματα ενδιαφερόμενων να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό εταιρειών αλλά και προδικαστική προσφυγή που κατατέθηκε.

Το αντικείμενο του έργου αφορά την μελέτη και κατασκευή των κάτωθι :

  • Ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).
  • Κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα “Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων :
  1. Ανισόπεδος Κόμβος Κοσμηράς – Ασβεστοχωρίου (Κ1).
  2. Ανισόπεδος Κόμβος Γραμμενοχωρίων (Κ2).
  3. Ανισόπεδος Κόμβος Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1).
  4. Ανισόπεδος Κόμβος Ζίτσας (Κ4) .
  5. Ανισόπεδος Κόμβος Καρυών (Κ5).
  6. Ανισόπεδος Κόμβος Καλπακίου (Κ6).
  • Αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται.
  • Προαίρεση 2η : Αναβάθμιση του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ.

Σημαντικό έργο

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την υλοποίηση του έργου που θεωρείται ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα, αναμένεται να εξοικονομηθεί ο χρόνος μετακίνησης των οχημάτων αλλά και να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων.

Η ολοκλήρωση του υπόψη Οδικού Άξονα σε συνδυασμό με την ένωσή του με την Ιόνια Οδό και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει τις μέγιστες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα ενισχύοντας έτσι την τοπική κοινωνία, καθώς ο νομός Ιωαννίνων έχει έντονη τουριστική και εμπορική δραστηριότητα.

Η διάρκεια κατασκευής έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, δηλαδή συνολικά 4,5 χρόνια. Εφόσον το έργο ξεκινήσει στις αρχές του 2024, θα ολοκληρωθεί κάπου προς τα τέλη του 2028. Το έργο εκτιμάται ότι θα κινητοποιήσει τις μεγάλες τεχνικές εταιρείες λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού του και της σημαντικότητας του.

Στο πλαίσιο των μελετών που ολοκληρώθηκαν το 2015 από την Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, προβλεπόταν η κατασκευή τετράιχνου αυτοκινητόδρομου από το τέλος του έργου παραχώρησης της Ιόνιας Οδού έως το Καλπάκι, μήκους 46,44 χλμ., ενώ για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, προβλεπόταν η βελτίωση της υφιστάμενης οδού συνολικού μήκους 23,38 χλμ,.

Το έργο “Επέκταση Ιόνιας Οδού: Τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά” χαρακτηρίστηκε ως έργο Εθνικού Επιπέδου και εγκρίθηκε η ένταξη του στον προγραμματικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (ΦΕΚ 6005 Β’/2021).

Τμήμα της Ιόνιας Οδού

Το εν θέματι έργο αποτελεί τμήμα της Ιονίας οδού, που σύμφωνα με το ΦΕΚ 253/ΑΑΠ/2015 έχει χαρακτηριστεί ως αυτοκινητόδρομος με αρίθμηση Α5. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Τμήματος Ιόνιας Οδού από Τέλος Παραχώρησης έως Καλπάκι, και Συμπληρωματικό τεύχος αυτής εγκρίθηκε με την ΚΥΑ 145059/30-09-2009 ΕΠΟ. Με τη με αριθμ. πρωτ. ΔΟY/5882/14.12.2015 απόφαση έγινε η Οριστική Παραλαβή της μελέτης.

Για το τμήμα Ιόνιας Οδού με αρχή το τέλος της σύμβασης Παραχώρησης (ΧΘ 4+800) και πέρας το τέλος του Α/Κ Καλπακίου (ΧΘ 51+237,37) στο συμβατικό αντικείμενο που ολοκληρώθηκε και παραλήφθηκε συμπεριλαμβάνεται:

  • Η πλήρης κατασκευή αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 46,4 χλμ.
  • Ειδικότερα ο αυτοκινητόδρομος έχει σχεδιαστεί με ταχύτητα μελέτης 100 km/h και με διατομή που περιλαμβάνει δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,50m. και 3,75m η κάθε μία και μία (1) λωρίδα έκτακτης ανάγκης πλάτους 2,30m ανά κατεύθυνση.

Η κεντρική νησίδα έχει συνολικό πλάτος 3,15m, συμπεριλαμβανομένων των λωρίδων καθοδήγησης και του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας (συνολικό πλάτος του αυτοκινητοδρόμου 22.25m).

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα