Πάτρα: Στο φως νέες ζωγραφιές – “κραυγή” της Τζωρτζίνας – Πώς αποτυπώνει τη μητέρα της
Νέες ζωγραφιές της 9χρονης Τζωρτζίνας δείχνουν το πώς αισθανόταν για τη μητέρα της και εκφράζουν την κατάσταση που επικρατούσε στο σπίτι της οικογένειας στην Πάτρα. Οι "κραυγές" και το σημείωμα που άφησε στη Ρούλα Πισπιρίγκου.
- 03 Απριλίου 2022 12:33
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της Πάτρας, μετά τη σύλληψη της 33χρονης Ρούλας Πισπιρίγκου με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας εκ προθέσεως για τον θάνατο της 9χρονης κόρης της Τζωρτζίνας, για την οποία αναμένεται να απολογηθεί τη Δευτέρα (04/04).
Στο μεταξύ ολοένα και περισσότερες αποκαλύψεις για την κατηγορούμενη μητέρα έρχονται στο φως, ενώ αναμένεται να δοθεί εισαγγελική εντολή για εκταφή της 9χρονης, προκειμένου να ανασύρουν το tablet, που πιθανώς βρίσκεται μέσα στον τάφο του παιδιού, καθώς φέρεται να τοποθετήθηκε εκεί από την μητέρα του κοριτσιού.
Την ίδια ώρα, νέες ζωγραφιές της 9χρονης Τζωρτζίνας είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από την εκπομπή “Χαμογέλα και Πάλι” το πρωί της Κυριακής (03/04) με τους ειδικούς να αναφέρουν πως το άτυχο κορίτσι προσπαθούσε να εκφραστεί μέσα από αυτές και να αποτυπώσει τόσο τα συναισθήματά της, όσο και την κατάσταση που επικρατούσε μέσα στο σπίτι της.
Η παιδοψυχολόγος – λογοπαθολόγος Χριστίνα Μπογιατζή, η οποία είχε αναλύσει πριν από μερικές μέρες τις πρώτες συγκλονιστικές ζωγραφιές της 9χρονης, επιχείρησε να ερμηνεύσει εκ νέου τα σχέδια του κοριτσιού. Η ίδια επικεντρώθηκε στα σκούρα χρώματα τα οποία συνήθιζε να χρησιμοποιεί η Τζωρτζίνα και στις μαύρες φιγούρες, που συναντώνται συχνά στις ζωγραφιές της, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο αποτύπωνε τη μητέρα της και τον πατέρα της.
“Το σπίτι είναι σκοτεινό, η σκεπή είναι σκοτεινή, όλοι ξέρουμε ότι το σπίτι έχει κόκκινο από πάνω, ειδικά στην Ελλάδα, όχι το μπλε που φλερτάρει πολύ με το μαύρο. Δεν έχει πόρτες και έχει πολύ ψηλά παράθυρα και θυμίζει κάπως φυλακή ή νοσοκομείο. Η φλόγα στο κέντρο της σκεπής, είναι κάτι πολύ βαθύ που είναι στο κέντρο ενός πολύ σκοτεινού περιγράμματος. Σίγουρα θα είναι μια κραυγή”, σχολίασε η κ. Μπογιατζή για τη ζωγραφιά στην οποία απεικονίζεται το σπίτι του παιδιού.
Σε άλλη ζωγραφιά απεικονίζεται η Μίνι Μάους με μαύρο χρώμα (παρόμοια ζωγραφιά παρουσιάστηκε και στην εκπομπή “Φως στο Τούνελ”) και για αυτήν η κ. Μπογιατζή σημείωσε: «Δείχνει σε απόλυτη συμμετρία πώς βλέπει τη μητέρα της. Αν αυτό είναι το κεφάλι της μητέρας, είναι μαύρο και είναι από πίσω, δε δείχνει μάτια, στόμα, σημαίνει ότι σε κοιτάζω από πίσω. Το γεγονός ότι ζωγράφισε αυτά που ζωγράφισε είναι επίτευγμα και προίκα για εμάς για να καταλάβουμε τον ψυχισμό της. Ό,τι έχει κάνει η Τζωρτζίνα σε ζωγραφιά για μένα είναι κραυγή».
Παράλληλα, η παιδοψυχολόγος έδωσε ιδιαίτερη βάση στον τρόπο με τον οποίο η Τζωρτζίνα ζωγράφιζε την οικογένειά της, λέγοντας: «Το γεγονός ότι μόνο η μητέρα πατάει στο έδαφος, δείχνει την κυριαρχία της, όχι μητρική συμπεριφορά. Δείχνει εξουσιαστική συμπεριφορά. Είναι συνέχεια με σκούρο χρώμα, είναι επίμονη σε αυτό η Τζωρτζίνα, δεν μπορούμε να το αμφισβητήσουμε. Ο πατέρας είναι αποστασιοποιημένος. Όταν λείπει ένας πατέρας, αν έλειπε όντως, ένα παιδί μπορεί να τον εξιδανικεύσει και να τον φαντάζεται όπως θέλει εκείνο. Όπως τον αποτυπώνει, δείχνει ότι δεν είναι ισότιμα μέλη ο πατέρας με τη μητέρα».
Η μαύρη Μίνι στον θάνατο της Ίριδας
Η μαύρη Μίνι Μάους φαίνεται πως ήταν μια φιγούρα που επαναλαμβανόταν στις ζωγραφιές της 9χρονης Τζωρτζίνας. Στην εκπομπή “Φως στο Τούνελ” της περασμένης Παρασκευής (01/04), μίλησε στην Αγγελική Νικολούλη μία μάρτυρας, που βρίσκεται κοντά στο οικογενειακό περιβάλλον και η οποία φρόντιζε την 9χρονη Τζωρτζίνα, τις μέρες που πέθανε η Ίριδα.
Η μάρτυρας έκανε λόγο για μία κατάμαυρη Μίνι στις ζωγραφιές της μικρής, περιγράφοντας: “Πριν τον θάνατο του δεύτερου παιδιού, της Ίριδας, ξεκίνησε μία γκρίνια μεταξύ του Μάνου και της Ρούλας. Αυτός δεν μπορούσε και ήθελε να φύγει από το σπίτι, αυτή δεν το δεχόταν με τίποτα. Ο Μάνος μάζεψε τα πράγματά του και έφυγε. Το προηγούμενο βράδυ, η Ρούλα ανέβασε βίντεο με το μωράκι να γελάει. Το πρωί μου τηλεφώνησαν ότι χάθηκε το μωρό. Τους λέω, πώς “έφυγε” ένα μωρό υγιέστατο; Ρώτησα τη Ρούλα και μου είπε ψυχρά ότι το βρήκε η αδελφή της νεκρό. Και στη Μαλένα ψυχρή ήταν. Η Τζωρτζίνα ήταν θλιμμένη. Κάποια στιγμή ζωγράφισε στο σπίτι μου που την φύλαγα. Ζωγράφισε τη Μίνι και ήταν όλη μαύρη, ενώ είχα και άλλους μαρκαδόρους σε διαφορετικά χρώματα, ήταν κατάμαυρη. Με τρόμαξε πολύ…”.
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το πώς αντέδρασε η Τζωρτζίνα στην απώλεια της αδελφής της, Ίριδας, που βρισκόταν στο ίδιο δωμάτιο, είπε: «Σα να μην ήθελε να θυμάται. Το μόνο που μου είπε και με έβαλε σε σκέψεις είναι ότι “η μπέμπα έσκασε από το πολύ κλάμα και πέθανε επειδή η μαμά και ο μπαμπάς τσακωνόντουσαν”. Και μετά μου είπε “ο Θεός μου πήρε τις αδελφές μου”. Όταν ήρθε ο Μάνος του είπα να της εξηγήσει ότι η μπέμπα δεν πέθανε επειδή τσακώθηκαν με την Ρούλα. Είχε τρομάξει το παιδί. Η Ρούλα πήγε στον Αλισσό και μας είπε ότι αυτή τη φορά θα βάλει η ίδια το τέλος στον γάμο της γιατί θέλει να πενθήσει. Την αναζητούσαν όλοι γιατί δεν απαντούσε σε μηνύματα και κλήσεις και φοβήθηκαν μην έκανε κακό στον εαυτό της. Όταν έφτασα σπίτι τους, η μητέρα της μου είπε πως έχει περάσει πάρα πολλά με αυτό το κορίτσι. Τους είπα πώς γίνεται για έναν άνδρα να κάνει έτσι; Και ο πατριός της μας απάντησε ότι “τη Ρούλα την έχω ικανή να κάνει τα πάντα για τον Μάνο. Τον έβαζε πάνω και από τα παιδιά της”».
Η ζωγραφιά με το δέντρο – κρεμάλα της Τζωρτζίνας
Σε προηγούμενη ζωγραφιά της Τζωρτζίνας, στην οποία είχε αποτυπώσει τη μητέρα της και τις αδερφές της, η παιδοψυχολόγος κ. Μπογιατζή είχε εντοπίσει, μεταξύ άλλων, συναισθήματα φόβου, ανασφάλειας και αίσθησης κινδύνου εκ μέρους του παιδιού, αναλύοντάς την σε ανάρτησή της στο Facebook.
Όπως έγραφε τότε στην ανάρτησή της:
«ΕΡΜΗΝΕΙΑ
1. Θέση παιδιού στην κούνια χρώμα μπλε: νιώθω ανασφάλεια να μπω στο σχήμα της ζωγραφιάς, σας προσέχω και σας παρατηρώ από μακριά.
2. Κάνω κούνια: παραμένω παιδί. Είμαι δυναμική μου αρέσει η κίνηση.
3. Σχήμα δέντρου: κορμός σε σχήμα κρεμάλας. Πρέπει να βρω τις λέξεις για να μην κρεμαστώ. Κινδυνεύω.
4. Κίτρινη κούνια: η θέση μου είναι αυτή της αντίληψης, η δυνατότητα μου να κινούμαι και να βλέπω από άλλη οπτική γωνία με βάζει σε ισχυρή θέση αντίληψης.
5. Ένωση δέντρου με καρδιά: συνδέομαι αλλά μένω μακριά.
6. “ΓΙΑ ΕΣΑΣ”: Δώστε προσοχή στη ζωγραφιά του πλαισίου καρδιάς. Όποιος μπορεί να το καταλάβει; Για όλους εσάς! Κραυγή βοηθείας. Γραμμένο με κόκκινο χρώμα σημαίνει πως ζητάω βοήθεια απο εκείνους που αισθάνομαι ότι ανήκω μαζί τους, πχ. όποιον ενδιαφέρεται.
7. Φωτεινότητα στην καρδια: Στο πλαίσιο της καρδιάς είναι ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ!
8. Σχήμα αγγέλου/ πτηνού με μύτη που εξέχει: Η αδερφή μου έγινε άγγελος, πέθανε. Η μύτη της κάτι λέει για το θάνατό της, όμως έγινε ΚΑΙ πουλί/πτηνό πράγμα που με φοβίζει και εμένα και νιώθω ανασφάλεια.
9. Πράσινο πλαίσιο σε σχήμα καρδιάς: Βάζω αυτο που συμβαίνει στην αδερφή μου σε θέση ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟ ΕΜΕΝΑ για να μη μου συμβεί το ιδιο.
10. Κεντρική φιγούρα με μαυρισμένο πρόσωπο: το πρόσωπο δίπλα στην αδερφή μου ειναι επιθετικό, μη προσβάσιμο, πολύ συγκεχυμένο, τερατώδες, με χέρια που παραβιάζουν τα όρια της αδερφής μου όμως εκείνη βγαίνει απο το σχήμα σιγα σιγα και σώζεται από αυτό το πρόσωπο. Το πρόσωπο είναι ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΟ, δεν είναι η αδερφή μου.
11. Πράσινος άγγελος: Η αδερφή μου ΦΕΥΓΕΙ από το μαυρισμένο πρόσωπο με τα μακριά χέρια. Διαφοροποιείται.
12. Δεξιά θέση αγγέλου στη ζωγραφιά: Η αδερφή μου (ΙΡΙΔΑ) είναι πλέον ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, γιατί μετά την παιδική ηλικία της κούνιας, ΓΙΝΕΣΑΙ ΑΓΓΕΛΟΣ στο μέλλον αν και εγώ απέχω από αυτό γιατί βρίσκομαι αριστερά, μακριά.
13. Πατέρας πουθενά. ΑΦΑΝΤΟΣ.
14. Μεικτά χρώματα πλαισίου καρδιάς: Το πράσινο είναι γιατί θέλω να είμαι μακριά του, δεν θέλω να γίνω άγγελος, το κόκκινο είναι γιατί συμπεριλαμβάνομαι εφόσον το βλέπω από μακριά.
15. Μαύρο πρόσωπο: Αμφιθυμία συναισθημάτων, απροσδιόριστο ον που προκαλεί σκοτάδι, κυριαρχία, θάνατο».
Το σημείωμα της Τζωρτζίνας στη μητέρα της
Η προαναφερθείσα μάρτυρας που μίλησε στην Αγγελική Νικολούλη, έκανε λόγο και για ένα σημείωμα που άφησε η Τζωρτζίνα στη μητέρα της, το οποίο τελικά πέταξε για να μην το δει: «Η αδελφή της Ρούλας μού ζήτησε να πάρω την Τζωρτζίνα σπίτι μου για να μην είναι μπροστά στους καβγάδες τους και δέχτηκα. Πριν την πάρω, έγραψε κάτι σε ένα χαρτί και το έκρυψε. Δε δέχτηκε να μου το δείξει και μου είπε ότι είναι κάτι για την μαμά της. Όταν ήρθε η μητέρα του Μάνου, της το είπα, αλλά ούτε αυτή κατάφερε να της πάρει το σημείωμα. Τελικά, το βρήκαμε στο καλάθι στο δωμάτιο πεταμένο το χαρτί που έγραφε “Μαμά, μη με ψάξεις, φεύγω…”».
«Τη Ρούλα τη βρήκαν στο ξενοδοχείο που δούλευε παλιά. Όλοι είχαμε αγχωθεί για το πού βρίσκεται και τι κάνει και ο Μάνος ήξερε. Τον είχε καλέσει στο δωμάτιο και τον απειλούσε ότι θα αυτοκτονήσει αν δε γυρίσει. Αυτός ήταν στην Αθήνα εκείνη την ημέρα. Όταν εμφανίστηκε η Ρούλα δε μιλούσε σ’ εμάς. Έβαζε την αδελφή της επειδή ντρεπόταν. Ζήτησαν να κρατήσω την Τζωρτζίνα άλλη μία ημέρα μέχρι να ηρεμήσει, αλλά μου το ξεκαθάρισαν ότι δεν πρέπει να δει τον Μάνο, ούτε τηλεφωνικά να μιλήσουν. Τον φέραμε κρυφά γιατί η Τζωρτζίνα στεναχωριόταν πολύ που δεν έβλεπε τον πατέρα της. Το πρωί πριν την πάρουν, ήταν σπίτι μου και μου είπε ότι πονάει η καρδιά στο στήθος της. Το είπε και σε άλλους. Το απόγευμα το πήραν το παιδί για τον Αλισσό και το βράδυ έγινε αυτό με τους σπασμούς που είπε η Ρούλα και μεταφέρθηκε στο Καραμανδάνειο Νοσοκομείο. Λέγαμε στον Μάνο να προσέχει την Τζωρτζίνα, μήπως θέλει ψυχιατρική υποστήριξη η Ρούλα. Και το αρνούνταν. Έλεγε πως δε γίνεται να κάνει κάτι στο παιδί. Η Ρούλα είχε νεύρα με την Τζωρτζίνα. Της έλεγε “πήγαινε μέσα.. πάρε το τάμπλετ… κάνε εκείνο, κάνε το άλλο”… Εκείνη ήταν υπάκουη, τρόμαζε. Κοντεύει να σπάσει η καρδιά μου μετά από όλα αυτά. Τι να πει πλέον κανείς. Κρίμα τα παιδιά», κατέληξε η μάρτυρας.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις