“Πυρά” μηχανοδηγών κατά της Hellenic Train: “Να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι διοικούντες”
Διαβάζεται σε 5'Τι αναφέρει το σωματείο μηχανοδηγών, Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, για το λάθος στον συρμό του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας.
- 18 Οκτωβρίου 2024 08:24
Πυρά κατά της Hellenic Train “εκτόξευσε” η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (σωματείο μηχανοδηγών) με ανακοίνωσή της για το περιστατικό που σημειώθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όταν τρένο του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό.
Όπως αναφέρει το σωματείο μηχανοδηγών “η διοίκηση της Hellenic Train επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς [..] αναφέροντας ψευδώς ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό”.
“Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ” επισημαίνει η ανακοίνωση, στην οποία γίνεται ξανά λόγος για την προβληματική κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τι συνέβη
Σύμφωνα με αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών, τρένο του Προαστιακού στη Δουκίσσης Πλακεντίας μπήκε στη γραμμή του Μετρό, το απόγευμα της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, ο συρμός του Προαστιακού (Hellenic Train) έλαβε εντολή στη Δουκ. Πλακεντίας και μπήκε στη γραμμή του Μετρό. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος, καθώς είδε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση. Τότε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα, η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.
Όπως και έγινε, με το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων, για να ελευθερωθεί η γραμμή.
Σύμφωνα με την ΕΦΣΥΝ, το έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή, συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) και απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και χωρίζεται σε 2 μέρη, αφού εκτός από το εν λόγω συμβάν, καταγγέλλονται και οι σοβαρές καθυστερήσεις των δρομολογίων από τις βραδυπορίες που επιβάλλει ο ΟΣΕ λόγω της κακής κατάστασης του δικτύου.
Η ανακοίνωση του σωματείου μηχανοδηγών (Π.Ε.Π.Ε):
Η διοίκηση της Hellenic Train όπως συνηθίζει την τελευταία περίοδο – και για άλλη μια φορά – επιρρίπτει ευθύνες σε μηχανοδηγούς, αναφέροντας ψευδώς ότι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως ψευδώς αναφέρει ότι παραβίασαν την είσοδο του Μετρό.
Η Hellenic train γνωρίζει καλά ότι ο Μηχανοδηγός είχε ανοικτή ένδειξη εισόδου στην γραμμή του Μετρό και σταμάτησε πριν εισέλθει σε αυτήν και ενώ καλούσε επανειλημμένα τον σταθμάρχη του ΣΚΑ.
Αντί η ΗΤ να προβληματιστεί για το 2ο περιστατικό στην περιοχή του ΣΚΑ τον τελευταίο μήνα, που απεσοβήθη με ενέργειες μηχανοδηγών, προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα υπαρκτά προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου.
Το ίδιο ακριβώς κάνει και όταν εκδίδει και πουλά εισιτήρια που οι δρομολογιακοί τους χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα εξοργισμένοι επιβάτες να στρέφονται ενάντια στο προσωπικό αμαξοστοιχιών για τις καθημερινές καθυστερήσεις. Το ίδιο παραπλανητική ήταν και όταν διαφήμιζε τα ETR 470 ως επένδυση και σήμερα από τα 5 διαθέσιμα είναι λειτουργικά τα 2 ή 3 και σε αυτά, όταν βρέχει, οι μηχανοδηγοί πρέπει να κρατούν ομπρέλα για να προστατεύουν από το νερό που εισέρχεται στις καμπίνες μηχανοδηγησης.
Αυτοί που θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι οι Διοικούντες της ΗΤ και όχι οι εργαζόμενοι. Όσο η διοίκηση της ΗΤ επιμένει να κάνει το άσπρο – μαύρο, τόσο εξοργίζει τους εργαζόμενους.
Ενημερώνουμε τον πραγματικό Διοικητή της Εταιρείας, κύριο Ζηλιασκόπουλο, ότι κανείς από εμάς δεν φοβάται τις ποινές που επιβάλει επειδή μιλάμε για τα υπαρκτά προβλήματα ή τις διώξεις που αντιμετωπίζουν όσοι τηρούν τις εσωτερικές διαδικασίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, προστατεύοντας το δημόσιο συμφέρον.
ΥΓ. Όπως διαπίστωσαν πλέον όλοι και μετά την παραδοχή του κ . Τερεζάκη για το συμβάν που αναδείξαμε, όταν λειτουργεί η Τηλεδιοίκηση και υπάρχουν ενδείξεις στους μηχανοδηγούς, τα τρένα σταματάνε πριν τον κίνδυνο. Στην Λάρισα το βράδυ της 28/2/23, αυτές δεν υπήρχαν”.
Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το συμβάν:
“Η Hellenic Train ανακοινώνει ότι διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμής του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της. Η Hellenic Train παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται”.