Ποιες εταιρείες αναλαμβάνουν έξι νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα
Τα έξι έργα αφορούν την σύνδεση των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και τις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
- 08 Νοεμβρίου 2022 10:13
Με έξι νέα έργα και ακόμα έξι διαγωνισμούς σε εξέλιξη προχωρά τον προγραμματισμός της η ΕΡΓΟΣΕ. Η χρονιά για την σιδηροδρομική εταιρεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι από τις καλύτερες που έχει διανύσει τα τελευταία αρκετά χρόνια καθώς επιπλέον μπόρεσε να ανεξαρτητοποιηθεί από τον ΟΣΕ με νόμο που κατατέθηκε πρόσφατα.
Η εκκίνηση των έξι διαγωνισμών ξεκίνησε το 2021 και φέτος ήταν η χρονιά που ένα-ένα τα έργα οδεύουν προς συμβασιοποίηση. Πρώτο στη σειρά των υπογραφών, ήταν το έργο σηματοδότησης Θεσσαλονίκη-Ειδομένη με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-ALSTOM στις 11 Μαρτίου. Ακολούθησε το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Λάρισα-Βόλος με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ στις 4 Μαΐου.
Τρίτο έργο ήταν το έργο για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ στις 6 Ιουλίου και τέταρτο το έργο της Β`φάσης αναβάθμισης του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας στις 12 Ιουλίου με ανάδοχο το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ.
Τα δύο τελευταία έργα, αναμένεται να υπογραφούν τις επόμενες εβδομάδες και να κλείσουν τον κύκλο αυτών σιδηροδρομικών έργων. Το ένα είναι το έργο ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα με ανάδοχο την ΑΒΑΞ. Το σημαντικότερο έργο αυτής της εξάδας και το μεγαλύτερο σε προϋπολογισμό (περίπου 180 εκατ. ευρώ) είναι το έργο ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αίγιο-Ρίο που θα φέρει το σύγχρονο τρένο στην πόρτα της Πάτρας.
Πρόκειται για ένα έργο-με το κλειδί στο χέρι, καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή των γραμμών (επιδομή), σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS, σταθμούς. Ανάδοχο είναι το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Οι έξι διαγωνισμοί για τα νέα μεγάλα έργα
Επιπρόσθετα στις αρχές του έτους η ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε με βάση τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μια νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων. Το πολύ ενδιαφέρον σε αυτά τα έργα είναι πως τα 4 από τα 6 αποτελούν νέες σιδηροδρομικές γραμμές, δηλαδή επέκταση του εθνικού μας δικτύου. Αυτό για τα σιδηροδρομικά χρονικά της χώρας είναι κάτι ιδιαίτερα σπάνιο.
Τα έξι έργα αφορούν την σύνδεση των λιμένων Ραφήνας, Λαυρίου, Πάτρας, Θεσσαλονίκης και τις γραμμές Θεσσαλονίκη-Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο. Πιο αναλυτικά:
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΤΟΞΟΤΕΣ ύψους 1,68 δισ. ευρώ (2,09 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΜΕ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ETCS ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ-ΟΡΜΕΝΙΟ ύψους 1,07 δισ. ευρώ (1,33 δισ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΡΑΦΗΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΡΑΦΗΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ύψους 309 εκατ. ευρώ (383,16 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΠΑΤΡΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΙΟ – ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΑΤΡΩΝ ύψους 477 εκατ. ευρώ (591,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM
- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΕΩΣ ΤΟ ΛΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΥΡΙΟΥ ύψους 391 εκατ. ευρώ (484,84 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 3 σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM.
- ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥ 6ΟΥ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ύψους 53,5 εκατ. ευρώ (66,34 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Συμμετέχουν 4 σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ-ALSTOM, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Τα τρία από τα έξι έργα συνδέουν με το δίκτυο σημαντικά λιμάνια της χώρας. Τόσο η Ραφήνα, όσο και το Λαύριο αποτελούν σημαντικά λιμάνια ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς τα νησιά του Αιγαίου ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται και περιοχές των αναπτυσσόμενων πληθυσμιακά περιοχών της Λαυρεωτικής και της Ανατολικής Αττικής. Οι δύο νέες γραμμές θα εξυπηρετούν προαστιακά δρομολόγια ενώ υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον στην περίπτωση του λιμένα Λαυρίου.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις