Πώς εξαπατούσαν τα θύματά τους τα μέλη του κυκλώματος απατεώνων
Διαβάζεται σε 2'Ύστερα από παράλληλες εφόδους, έχουν γίνει 25 συλλήψεις που αφορούν σε βασικά μέλη της οργάνωσης, ενώ αναμένονται και άλλες συλλήψεις περιφερειακών μελών.
- 26 Νοεμβρίου 2024 17:09
Σε εξέλιξη παραμένει από τα ξημερώματα μεγάλη αστυνομική επιχείρηση της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Αθηνών για την εξάρθρωση κυκλώματος τα μέλη του οποίου πραγματοποιούσαν απάτες σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών.
Οι απάτες περιελάμβαναν μεγάλο εύρος και κυρίως μέσω διαδικτύου, με αγοραπωλησίες οχημάτων και διάφορους άλλους τρόπους.
Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, ύστερα από παράλληλες εφόδους, έχουν γίνει 25 συλλήψεις που αφορούν σε βασικά μέλη της οργάνωσης, ενώ αναμένονται και άλλες συλλήψεις περιφερειακών μελών, σε περιοχές της Δυτικής Αττικής, Σαλαμίνα, Λαμία, Θεσσαλονίκη, Αμαλιάδα, Φιλιατρά και Γρεβενά.
Η μεθοδολογία της οργάνωσης στηρίζονταν σε διαφορετικούς τρόπους δράσης κάθε φορά και με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών, αλλά και κάνοντας χρήση ψεύτικων στοιχείων ταυτότητας, κατόρθωναν την εξαπάτηση πολιτών.
Οι τρεις βασικοί τρόποι που εξαπατούσαν τα θύματά τους
Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούσαν κυρίως τρία τεχνάσματα:
Μεθοδολογία 1η – MARKETPLACE (FACEBOOK και γνωστή ιστοσελίδα αγγελιών αυτοκινήτων)
Αφορούσε στην ανάρτηση σε διαδικτυακές πλατφόρμες εικονικών αγγελιών, για την δήθεν πώληση Ι.Χ. αυτοκινήτων, φορτηγών και αγροτικών μηχανημάτων, σε πολύ χαμηλή και δελεάζουσα τιμή, για να προσελκύσουν έτσι το ενδιαφέρον πληθώρας υποψηφίων αγοραστών, ζητώντας προκαταβολή από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές προκειμένου να έρθουν σε συμφωνία.
Μεθοδολογία 2η – ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ – ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ
Αφορούσε τηλεφωνικές κλήσεις από τα μέλη της οργάνωση, προσποιούμενοι υπαλλήλους δημοσίων φορέων προς πολίτες με πρόφαση ότι είναι δικαιούχοι είτε κρατικής επιδότησης είτε επιστροφής χρημάτων. Με το πρόσχημα να παραλάβουν το χρηματικό ποσό άμεσα, τα υποψήφια θύματα καθοδηγούνταν λανθασμένα από τα μέλη της οργάνωσης, αποσπώντας τους χρηματικά ποσά.
Μεθοδολογία 3 – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΑΜΕΙΑΚΗΣ ΜΗΧΑΝΗΣ PAYSAFE – CARD
Αφορούσε τηλεφωνικές κλήσεις από τα μέλη της οργάνωσης, προσποιούμενοι υπαλλήλους του συνεργαζόμενου λογιστικού γραφείου των υποψήφιων θυμάτων, οι οποίοι ήταν ιδιοκτήτες ή εργαζόμενοι περίπτερων και μίνι-μάρκετ και με πρόφαση ότι πρέπει να αναβαθμίσουν την ταμειακή μηχανή της PAYSAFE – CARD, έπειθαν τους τελευταίους να εκδίδουν PAYSAFE και να ανακοινώνουν στα μέλη της οργάνωσης τον 16ψήφιο κωδικό της.