Προς υπογραφές μεγάλο οδικό έργο της ΙΝΤΡΑΚΑΤ στη Μεσσηνία
Διαβάζεται σε 4'Το έργο προ καιρού έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) 2021-2025 του υπουργείου ενώ από τον Μάρτιο του 2023 χαρακτηρίστηκε ως “εθνικού επιπέδου”.
- 14 Μαΐου 2024 06:52
Ξεπέρασε και το τελευταίο εμπόδιο ο διαγωνισμός για το μεγάλο οδικό έργο της Μεσσηνίας που αφορά στην παίρνει το οδικό έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας. Όπως έγινε γνωστό η προσφυγή που είχε γίνει στο ΣτΕ για τις απαλλοτριώσεις απερρίφθη και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την συμβασιοποίηση. Αυτός ήταν και ο λόγος που ο διαγωνισμός παρότι είχε γραφειοκρατικά κλείσει, δεν μπορούσε ωστόσο να ολοκληρωθεί.
Να θυμίσουμε πως από τα τέλη του περασμένου έτους, είχε εγκριθεί και από το Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ είχε παρουσιαστεί και στη διαρκή επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής.
Με αυτή την απόφαση απομένει να οριστεί ημερομηνία για την τελετή των υπογραφών. Ανάδοχος είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με προσφορά που έφτασε στο 26%. Στον διαγωνισμό που διεξήχθη στις 22 Νοεμβρίου 2022 οι προσφορές κυμάνθηκαν από το 4% μέχρι και 26% που έφτασε τελικά η ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Το έργο έχει αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με ποσό 40,5 εκατ. ευρώ το οποίο περιλαμβάνει τον ΦΠΑ. Από αυτά το ποσό τα 37,35 είναι για το έργο και τα υπόλοιπα 3,15 είναι η ύπαρξη μιας προαίρεσης (δηλαδή ενδεχομένως πρόσθετου έργου) ύψους 3,15 εκατ. ευρώ για την κατασκευή ενός ισόπεδου κόμβου, παράπλευρου δικτύου, διευθέτηση χειμάρρων Ξερολάγκαδου, Γιανούζαγα και Ξεριά.
Το έργο προ καιρού έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) 2021-2025 του υπουργείου ενώ από τον Μάρτιο του 2023 χαρακτηρίστηκε ως “εθνικού επιπέδου”. Παράλληλα με άλλη απόφαση κηρύχθηκαν οι αναγκαστικές απαλλοτριώσεις ακινήτων που απαιτούνται για την κατασκευή του υπόψη έργου.
Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως το έργο εφόσον δεν συναντήσει καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής, θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2025. Είναι ακόμα ένα έργο που προσθέτει στο portfolio της η ΙΝΤΡΑΚΑΤ για το 2024. Με αυτό θα συνεχίσει την μεγέθυνση του ανεκτέλεστου της και της γενικότερης θέσης της στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο.
Η αξία του έργου
Η υλοποίηση του έργου αποσκοπεί στην αναβάθμιση του εν λόγω τμήματος του άξονα Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Πύλος μέσω βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και του πλάτους της οδού, προσφέροντας ασφάλεια και άνεση στους χρήστες και συνεισφέροντας στη μείωση των ατυχημάτων στην οδό.
Επιπρόσθετα, δεδομένου του ότι σήμερα ο υφιστάμενος άξονας διέρχεται μέσα από τον οικισμό της Γιάλοβας, η κατασκευή του υπόψη έργου συμβάλλει στην άρση των δυσμενών επιπτώσεων που αυτό προκαλεί τόσο για τους χρήστες της οδού όσο για τους κατοίκους της περιοχής.
Δεδομένης της ιδιαίτερα αυξημένης τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, η αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού δικτύου της ευρύτερης περιοχής που επιτυγχάνεται μέσω της κατασκευής της Παράκαμψης Γιάλοβας, καθίσταται αναγκαία τόσο για την εξυπηρέτηση των κατοίκων όσο και των διαρκώς αυξανόμενων επισκεπτών, συμβάλλοντας παράλληλα στην περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη του τόπου.
Επιπλέον τα τελευταία χρόνια η περιοχή στην οποία χωροθετείται το έργο, παρουσιάζει σημαντική τουριστική ανάπτυξη όπου δραστηριοποιούνται μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικές επιχειρήσεις καθιστώντας τη Μεσσηνία ως έναν αειφόρο τουριστικό προορισμό.
Τι θα κατασκευαστεί
Το έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας, στο φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του τμήματος Ρωμανός-Σύνδεση Γιάλοβας με την Ε.Ο. Καλαμάτα-Πύλος, σε συνολικό μήκος 7,7 χιλιομέτρων. Το έργο περιλαμβάνει:
α) τη βελτίωση της υφιστάμενης 9ης Ε.Ο. από τον Ρωμανό έως την περιοχή των Γιαννουλαίϊκων συνολικού μήκους 3,5χλμ και
β)την κατασκευή νέου οδικού άξονα ανατολικά του οικισμού της Γιάλοβας, ο οποίος καταλήγει στην ανακατασκευασμένη σύνδεση με την Ε.Ο. Καλαμάτας-Πύλου.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή αρτηρίας δίιχνης διατομής με πλάτος οδού 11 μέτρα, με ενιαίο οδόστρωμα με τα συνοδά της έργα (5 ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, 2 cut&cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, έργα αντιστήριξης πρανών-οπλισμένων επιχωμάτων, Άνω Διάβαση υφιστάμενης οδού, ηλεκτροφωτισμός, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων κ.α).
Στο έργο περιλαμβάνεται προαίρεση για τις εξής επιπλέον εργασίες:
- Ισόπεδος κυκλικος Κόμβος στη ΧΘ 1,10
- Παράπλευρο οδικό δίκτυο και κάθετοι οδοί ΚΟ1, ΚΟ2, ΚΟ6α, ΚΟ-AD, ΚΟ9
- Διευθέτηση χειμμάρων (Ρέματα: Ξερολάγκαδο, Ζανούζαγια, Ξεριά)
Στο τμήμα από τον κόμβο Γιάλοβας έως τη Μεθώνη μήκους περίπου 15χλμ, εξαιρούμενης της Παράκαμψης Πύλου μήκους 4,5χλμ, προβλέπεται η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού άξονα μέσα από το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη που βρίσκεται το τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Εκτός από το έργο για την παράκαμψη Γιάλοβας, στο ευρύτερο δίκτυο από την Πάτρα μέχρι την Μεθώνη, υπό κατασκευή βρίσκεται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ ενώ μελλοντικά θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο και το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό μήκους 54χλμ. Στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται έργα βελτίωσης σε διάφορα τμήματα μέχρι την περιοχή του Ρωμανού. Ένα τμήμα του άξονα μήκους 2χλμ που συνδέει τη Γιάλοβα με τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος έχει ήδη ανακατασκευαστεί.