Πρότυπα Σχολεία: Διαρκείς πιέσεις γονέων για τα λάθη στις εξετάσεις- “Δεν είναι δυνατόν να τιμωρούνται οι μαθητές”
Διαβάζεται σε 4'Τα απόνερα από τις προβληματικές διατυπώσεις σε θέματα των εξετάσεων για τα Πρότυπα Σχολεία εξελίσσεται σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες για το Υπουργείο Παιδείας.
- 23 Μαΐου 2024 11:12
Τα (μεγάλα) προβλήματα που αναδείχθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση των απαντήσεων στις εξετάσεις για τα Πρότυπα Σχολεία καλείται να αντιμετωπίσει το Υπουργείο Παιδείας καθώς οι αντιδράσεις από γονείς συμμετεχόντων συνεχίζονται και λαμβάνουν διαστάσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και στο e-mail του υπουργού Παιδείας φτάνουν ηλεκτρονικές επιστολές με τις οποίες του ζητείται να παρέμβει προσωπικά έτσι ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη αφού κατά γενική, πλέον, ομολογία κάποιες από τις ερωτήσεις που τέθηκαν στην εξέταση ήταν το λιγότερο διφορούμενες.
Το NEWS 24/7 δημοσιεύει αυτούσια μία από αυτές τις επιστολές. Ο συντάκτης/συντάκτρια καλεί τον Υπουργό να προστατεύσει τα παιδιά έτσι ώστε “να μην τιμωρούνται οι μαθητές που έχουν απαντήσει σωστά και να μην αλλοιώνονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων”.
Η επιστολή:
Κύριε Πιερρακάκη,
Σας στέλνω το παρόν μήνυμα με την ιδιότητα της μητέρας παιδιού της ΣΤ Δημοτικού, το οποίο το Σάββατο 18 Μαΐου έδωσε εξετάσεις για την εισαγωγή του στα Πρότυπα Γυμνάσια.
Κατόπιν της εξέτασης, η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων ανακοίνωσε (όπως συνηθίζεται) τις σωστές απαντήσεις του εν λόγω διαγωνισμού (στις 18 Μαΐου) .
Τρεις ημέρες μετά, η αρμόδια Επιτροπή εξέδωσε ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία οποιαδήποτε απάντηση έχουν δώσει οι μαθητές σε 3 από τις ερωτήσεις, θα ληφθεί ως σωστή.
Αυτή η ενέργεια αδικεί κατάφορα τους μαθητές που ούτως ή άλλως έχουν απαντήσει σωστά στις εν λόγω 3 ερωτήσεις και ανεβάζει βαθμολογικά όσους δεν έχουν απαντήσει σωστά.
Κύριε Πιερρακάκη, οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια απαιτούσαν πολύμηνη και σκληρή προετοιμασία των μαθητών, ενώ η ημέρα της εξέτασης ήταν εξαιρετικά δύσκολη για όλα τα παιδιά, τα οποία είναι μόλις 11/12 ετών.
Ζητούμε να παρέμβετε άμεσα στο θέμα, ως πολιτικός προϊστάμενος και ως εποπτεύουσα αρχή, ώστε να συνεδριάσει εκ νέου η Επιτροπή και να αρθούν αυτές οι αδικίες. Αυτή η τόσο μεγάλη αδικία υποβαθμίζει τους μαθητές, οι οποία κατάφεραν μετά από πολύ κόπο να κατανοήσουν το σκεπτικό της Επιτροπής και έδωσαν τις σωστές-όπως ανακοινώθηκαν στις 18 Μαΐου- απαντήσεις. Δεν είναι δυνατόν να τιμωρούνται οι μαθητές αυτοί και να αλλοιώνονται τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Με τιμή
Ενστάσεις και σκέψεις για νομικές κινήσεις
Οι ενστάσεις που έχουν φτάσει στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο του Υπουργείου Παιδείας υπολογίζονται πλέον σε μερικές δεκάδες. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι γονείς που σκέφτονται να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα έτσι ώστε να μπλοκάρουν την έκδοση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού μέχρι να διευθετηθεί το ζήτημα.
Προσώρας δεν υπάρχει ενημέρωση για το αν η αρμόδια Διοικούσα Επιτροπή θα συνεδριάσει με αντικείμενο το θέμα που έχει προκύψει, αν και αυτό φαντάζει σχεδόν αυτονόητο ύστερα από τη δημοσιότητα που πήρε το ζήτημα.
Θυμίζουμε ότι το περασμένο Σάββατο διαγωνίστηκαν 9.500 μαθητές, ο υψηλότερος αριθμός από το ’21 και μετά όταν και διπλαστιάστηκαν τα Πρότυπα. Φέτος, τα παιδιά εξετάστηκαν σε 25 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στη Γλώσσα (στη βάση άγνωστου κειμένου που τους δίνεται) και σε 25 ερωτήσεις στα Μαθηματικά.
Οι διαμαρτυρίες των γονιών έχουν να κάνουν με αρκετές κακοδιατυπώσεις στα θέματα αλλά και για θέματα που έπεσαν και ήταν εκτός ύλης. Τα περισσότερα προβλήματα παρατηρήθηκαν στη Γλώσσα για την εξέταση εισαγωγής στην Α’ Γυμνασίου σε 12χρονους υποψηφίους. Είναι φυσικό πως οι μαθητές έχασαν όπως και να’ χει χρόνο στο να προσπαθήσουν να απαντήσουν στα κακοδιατυπωμένα θέματα, χάνοντας τη συγκέντρωσή τους έναντι των υπολοίπων, ενώ άλλα ήταν εκτός των γνωστικών τους πεδίων.
Οι αστοχίες που αναγνωρίστηκαν από το υπουργείο:
Συγκεκριμένα, στην ερώτηση 9, “Ποια από τις παρακάτω λέξεις δεν ανήκει στην ίδια οικογένεια με τη λέξη “εισαχθεί”; Α. Αγωγή, Β. Εισακτέος, Γ. Αγωνία, Δ. Αγέλη”, η επιτροπή των εξετάσεων έδωσε ως σωστή απάντηση το Γ, δηλαδή την “Αγωνία”. Τελικά μετά τις αντιδράσεις έγιναν δεκτές όλες οι απαντήσεις, καθώς η λέξη που έπρεπε να μπει στη θέση της “Αγωνίας” ήταν η Άγνοια, όπως τουλάχιστον ανέφερε η Επιτροπή.
Ακόμη, στην ερώτηση 15, η επιτροπή εξετάσεων παραδέχεται ότι εκ παραδρομής συμπεριελήφθησαν, μεταξύ των τεσσάρων επιλογών, δύο σωστές επιλογές. Ως εκ τούτου θα γίνουν δεκτές και οι δύο, δηλαδή και η Α και η Δ. Στον αρχικό κατάλογο με τις σωστές απαντήσεις στις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής είχε γίνει δεκτή μόνο η απάντηση Δ.
Στην ερώτηση 23, καμία από τις 4 επιλογές δεν είχε το σωστό συλλαβισμό της λέξης “εκτροχίαζε”.