Πτώση αεροσκάφους Antonov στην Καβάλα: Τα τελευταία λόγια του πιλότου – “Χάνω το ένα όργανο πίσω από το άλλο”
Στο "φως" ο δραματικός διάλογος του πιλότου του αεροσκάφους με τον Πύργο Ελέγχου, λίγο πριν την μοιραία πτώση του Antonov στην Καβάλα. Αναμένεται διάβημα της Αθήνας προς τη Σερβία.
- 18 Ιουλίου 2022 12:09
Απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν προκύψει από την πτώση του αεροσκάφους Antonov στην Καβάλα αναμένονται τα επόμενα 24ωρα, ενώ σε διάβημα προς τη Σερβία για το φορτίο που κουβαλούσε θα προχωρήσει η Αθήνα εντός της μέρας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι θα πραγματοποιήσει άμεσα διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από την σερβική για την φύση του φορτίου του αεροσκάφους.
Ο δραματικός διάλογος του πιλότου με τον Πύργο Ελέγχου
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, ο πιλότος του Antonov είχε προειδοποιήσει για προβλήματα στο αεροσκάφος, στο οποίο επέβαινε οκταμελές πλήρωμα. Όλοι οι επιβαίνοντες, οι οποίοι ήταν ουκρανικής καταγωγής, βρέθηκαν νεκροί, ενώ οι σοροί τους ανασύρθηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Κομοτηνής.
Κατά τη διάρκεια των 38 κρίσιμων λεπτών που προηγήθηκαν της συντριβής, ο πιλότος του αεροσκάφους είχε επικοινωνήσει με τον Πύργο Ελέγχου και είχε αναφέρει φωτιά στον κινητήρα, αλλά και απώλεια οργάνων του αεροσκάφους. Λίγο πριν χαθεί το στίγμα, ο πιλότος προσπαθούσε να προσγειώσει το αεροσκάφος στην Καβάλα, ωστόσο, δεν πρόλαβε.
Τον δραματικό διάλογο του πιλότου με τον Πύργο Ελέγχου, πριν από την συντριβή του αεροσκάφους, μετέδωσε το Star:
Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω.
Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
Πύργος Ελέγχου: Ενημέρωσέ μας.
Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο.
Πιθανός κίνδυνος από τοξικές ουσίες – Δειγματοληψίες για δύο μήνες
Την ανάγκη να γίνουν δειγματοληψίες στο σημείο της που έπεσε το αεροσκάφος Antonov στην Καβάλα για τους επόμενους δύο μήνες για τοξικό περιεχόμενο, εξέφρασε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
Ειδικότερα, ο καθηγητής, μιλώντας στο ΣΚΑΪ τόνισε ότι “τόσο από την καύση των εκρηκτικών όσο και των πλαστικών και μεταλλικών υλικών του αεροσκάφους εκλύονται ουσίες που μπορούν να έχουν τοξικό περιεχόμενο. Αυτές στο μεγαλύτερό τους ποσοστό καταπίπτουν στο έδαφος”.
Στην συνέχεια σημείωσε πως για τον ίδιο λόγο “καλό είναι να υπάρχει δειγματοληψία, σε ακτίνα 1 χλμ. γύρω από το σημείο της συντριβής. Για 1-2 μήνες για να είμαστε σίγουροι, καθώς αυτές οι ουσίες δεν βιοδιασπώνται εύκολα, για να είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα μόλυνσης”.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στους κατοίκους της περιοχής, τονίζοντας πως δεν υπάρχει λόγος να φορούν μάσκες με τα σημερινά δεδομένα, αφού “ό,τι είναι να πέσει στο έδαφος έχει ήδη πέσει”.
Προειδοποίησε ωστόσο για την πιθανότητα “να προκληθεί επαναιώρηση (σ.τ.σ. σωματιδίων, δηλαδή σήκωμα σκόνης) από αγροτικές εργασίες κτλ.”, η οποία θα κάνει αυτές τις ουσίες να βρεθούν ξανά στον αέρα και πιθανώς να μεταφερθούν μακρύτερα.
Μεγάλη επιχείρηση για την απομάκρυνση βλημάτων
Στη διάρκεια της νύχτας το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους.
Η γιγάντια επιχείρηση που έχει στηθεί συνεχίζεται και σήμερα, Δευτέρα (18/07), με τους πυροτεχνουργούς, οι οποίοι θα εξετάσουν τον χώρο σε ακτίνα 500 – 1.000 μέτρων, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι όλα τα βλήματα θα απομακρυνθούν από το σημείο της αεροπορικής τραγωδίας.
Έχουν ήδη δημιουργηθεί δύο ασφαλείς δίοδοι, ώστε να προσεγγίσουν την περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόκειται για μία διαδικασία που θα διαρκέσει αρκετές ημέρες.
Παράλληλα, σημειώνεται πως έχει βρεθεί το αντικείμενο της παρακάτω φωτογραφίας, που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους.
Μιλώντας στο MEGA, ο Κωνσταντίνος Χουβαρδάς, προϊστάμενος διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημείωσε πως έχουν ληφθεί δείγματα από το έδαφος, τα οποία θα αναλυθούν και αναμένεται να δώσουν απαντήσεις σε κάποια αναπάντητα ερωτήματα.
“Έχουν ληφθεί δείγματα εδάφους ώστε να γίνουν οι αναλύσεις των χημικών παραμέτρων. Αυτές θα πάνε στο Γενικό Χημείο του Κράτους και τις επόμενες ημέρες θα έχουμε και τα αποτελέσματα. Από εκεί και πέρα οι υπηρεσίες της Περιφέρειας θα πάρουν δείγματα και από το νερό και από το έδαφος και από τον αέρα ώστε να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν την ασφάλεια των κατοίκων”, δήλωσε, ενώ επεσήμανε πως η περιοχή θα παραμείνει αποκλεισμένη για αρκετό καιρό “καθώς πρέπει να γίνει εκκαθάριση όλων των δειγμάτων που έχουν βρεθεί. Άμεση προτεραιότητα είναι τα συνεργεία του ΔΕΔΔΗΕ να μπορούν να μπουν στις περιοχές ώστε να αποκαταστήσουν τη ρευματοδότηση”.
Τα πυρομαχικά που μετέφερε το Antonov σύμφωνα με τη Valir
Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας & Διάσωσης (ΕΣΚΕΔ) έλαβε μήνυμα από τη σερβική εταιρεία όπλων και αμυντικών συστημάτων Valir (εντολέα της μεταφοράς του συγκεκριμένου φορτίου) ότι το Antonov μετέφερε εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 60mm M62, εκπαιδευτικά βλήματα όλμων 82mm M62 και φωτιστικά βλήματα όλμων 82mm M67.
ΥΠΑ: Λεπτό προς λεπτό η μοιραία πτήση του Antonov
Σε επίσημη ενημέρωση για την πτώση του αεροσκάφους Antonov 12 στην περιοχή της Καβάλας προέβη χθες η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) επισημαίνοντας πως για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).
Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης. Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής ‘Αμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.
«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις