Συνέδριο ΣΕΤΕ: Επάνοδος του ελληνικού τουρισμού – Τέλος στην αυτοσχέδια ανάπτυξη

Συνέδριο ΣΕΤΕ: Επάνοδος του ελληνικού τουρισμού – Τέλος στην αυτοσχέδια ανάπτυξη
Βασίλης Κικίλιας - Γιάννης Ρέτσος ΣΕΤΕ

Σημαντικά τα συμπεράσματα από το συνέδριο του ΣΕΤΕ "Greek Tourism: Coming Back – Planning Forward".

Η σωστή ώρα να περάσει ο ελληνικός τουρισμός από την αυτοσχέδια ανάπτυξη, στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό με τη δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων μερών, είναι τώρα. Σε αυτό συμφώνησαν όλοι οι συμμετέχοντες στο συνέδριο του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) που πραγματοποιήθηκε και φέτος online, με σημαντικούς ομιλητές από όλο τον κόσμο.

Η επάνοδος του ελληνικού τουρισμού βρέθηκε στο επίκεντρο του συνεδρίου και με κεντρικό μήνυμα “Greek Tourism. Coming Back – Planning Forward”, με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Γιάννη Ρέτσο να τονίζει ότι «Για να επανέλθουμε καλύτεροι πρέπει να σκεφτούμε, να μάθουμε, να σχεδιάσουμε το μέλλον με καθαρό μυαλό και ταπεινότητα. Με συνέργειες και συμπράξεις μπορούμε να διαμορφώσουμε την ατζέντα για την πραγματική μεταμόρφωση του τουρισμού και μετάβαση στην επόμενη μέρα». Ο κ. Ρέτσος, στη συζήτηση του με τον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια κατά την έναρξη του συνεδρίου, επεσήμανε την σημαντική ανάγκη για το μετασχηματισμό και την εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού, που απαιτεί την αναβάθμιση αλλά και την ενίσχυση ιδιωτικών και δημόσιων υποδομών, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και μέσω συνεργιών με τη μορφή ΣΔΙΤ που αποτελούν και ένα ιδανικό τρόπο για να περάσουν τα χρήματα στον ιδιωτικό τομέα. Όπως εξήγησε, έτσι μπορεί να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα, αλλά με την προϋπόθεση να μην χαθούν χρήματα λόγω της μεγάλης γραφειοκρατίας του Δημοσίου.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας, σημείωσε ότι η κυβέρνηση αυτή έχει πολιτικά αποποινικοποιήσει το κέρδος και το επιχειρείν, έχει θέσει στο επίκεντρο την προσέλκυση νέων επενδύσεων. «Οι επενδύσεις δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, φέρνουν έσοδα, επιστρέφοντας μέρος του μερίσματος στην ελληνική κοινωνία. Έχω ήδη υπογράψει τα τεχνικά δελτία που αναλογούν σε 320 εκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης και τα οποία θα διατεθούν για τη στήριξη του τουρισμού, την τουριστική ανάπτυξη, την εκπαίδευση την αναβάθμιση των δεξιοτήτων, την ψηφιοποίηση, το τουριστικό μητρώο και άλλες δράσεις. Θα κινηθούμε με τάχιστες διαδικασίες ώστε να είμαστε εντός χρόνου για την απορρόφηση των κονδυλίων και να ξεχωρίσουμε εκείνα τα έργα που θα δώσουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν. Είμαστε έτοιμοι, έχουμε ήδη ένα καθαρό πλαίσιο της διαδικασίας, με οργανωμένες δομές και μαζί θέλουμε να χαράξουμε μαζί μια κοινή στρατηγική, για μια βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη», τόνισε ο υπουργός τουρισμού.

Οι τάσεις για τον ελληνικό τουρισμό

Σημαντικά στοιχεία για τις νέες τάσεις που θα επικρατήσουν στον τουρισμό, παρουσίασε ο Peter Jordan, Head of Insights της TOPOSOPHY, τονίζοντας ότι η χώρα μας κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις από όλες της χώρες της Ευρώπης. «Το 2021 ο ελληνικός τουριστικός τομέας πραγματοποίησε πραγματικά σημαντικά βήματα προς τα εμπρός. Τώρα περισσότερο από ποτέ, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να παρακολουθούν και να ακολουθούν τις τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας αναπτύσσοντας λύσεις με τις οποίες θα διασφαλίζεται ότι συμβάλλουν προς την ουσιαστική βιώσιμη ανάπτυξη και θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των διαφορετικών κοινών στόχος», συμπλήρωσε.

Οι κ.κ. Ηλίας Κικίλιας, γενικός διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ, παρουσίασαν τη μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης», που εκπονήθηκε από την κοινοπραξία εταιρειών Deloitte – Remaco για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, με τον Ηλία Κικίλια να δηλώνει: «Στο επίκεντρο της μελέτης “Ελληνικός Τουρισμός 2030 | Σχέδια Δράσης” τέθηκε η έννοια του «προορισμού», ως θεμελιακή μονάδα ανάλυσης, σχεδιασμού, χάραξης και υλοποίησης πολιτικής, άσκησης διακυβέρνησης, διαχείρισης και marketing, που δεν ταυτίζεται υποχρεωτικά με διοικητικά όρια. Η επιλογή αυτή αποτελεί και την πρωταρχική καινοτομία του έργου μας. Κύριο μήνυμα είναι ότι ο κάθε προορισμός έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει τη δική του μοναδική αλυσίδα αξίας και εμπειριών, τη δική του αναπτυξιακή διαδρομή με όρους βιωσιμότητας, ανταγωνιστικότητας και ανθεκτικότητας. Αλλά υπό τις προϋποθέσεις επάρκειας και καταλληλότητας των δημοσίων υποδομών, τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης ως προς τον σχεδιασμό, συντονισμένης κι αποτελεσματικής διακυβέρνησης και ουσιαστικής συνεργασίας του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα» και τον Άρη Ίκκο να συμπληρώνει πως «Τα προηγούμενα εθνικά σχέδια για τον τουρισμό προσδιόριζαν το «τι;» προϊόντα πρέπει να αναπτυχθούν. Αυτή η μελέτη προχωράει στο «πώς;» θα αναπτυχθούν. Για το λόγο αυτό επιλέξαμε συγκεκριμένους προορισμούς και προσδιορίσαμε ποια προϊόντα μπορεί να αναπτύξει ο κάθε προορισμός και σε ποιες αγορές να απευθυνθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανάπτυξη του τουρισμού προς το 2030, απαιτεί δημιουργία σύνθετων, και όχι μονοθεματικών, προϊόντων και υπηρεσιών, που θα επιτρέπουν στους τουρίστες να αποκτήσουν τις εμπειρίες που αποζητούν. Με τα νέα αυτά προϊόντα θα είναι εφικτή η περαιτέρω διείσδυση σε εδραιωμένες και ώριμες αγορές, καθώς και η ανάπτυξη long-haul αγορών στη μετά Covid εποχή».

Σε χαιρετισμό του ο Αντιπρόεδρος του ΣΕΒ και Διευθύνων Σύμβουλος της Chipita Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ανέδειξε την αξία της διασύνδεσης του τουρισμού με τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας σημειώνοντας πως ο τουρισμός και η ελληνική βιομηχανία είναι δύο κλάδοι όχι απλώς μη ανταγωνιστικοί μεταξύ τους, αλλά συμπληρωματικοί.

Στη συνέχεια, μια σειρά ξεχωριστών και εξειδικευμένων τοποθετήσεων και ομιλιών εστίασαν στις αναγκαίες αλλαγές που πρέπει να υιοθετήσει ο ελληνικός τουρισμός, ώστε ο σχεδιασμός να περάσει πλέον στο στάδιο της υλοποίησης.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα