Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις
Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν δια βοής οι μεταφορείς. Η γραπτή δέσμευση Ρέππα για την ικανοποίηση τριών αιτημάτων τους δεν τους ικανοποίησε. Σχεδιάζουν μπλόκα στους δρόμους και μεταφορά του αγώνα τους στο λιμάνι του Πειραιά. Σε επιφυλακή δυνάμεις του λιμενικού και της αστυνομίας
- 24 Σεπτεμβρίου 2010 12:35
Ομόφωνη απόφαση δια βοής για συνέχιση του αγώνα τους έλαβαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, παρά το γεγονός ότι ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας έστειλε επιστολή με την οποία δεσμευόταν γραπτώς για την ικανοποίηση τριών βασικών αιτημάτων τους.
Οι μεταφορείς, που είχαν μαζί τους και νομικό σύμβουλο, διατείνονται ότι οι δεσμεύσεις του κ. Ρέππα δεν τους ικανοποιούν, καθώς υπάρχουν αρκετές ασάφειες στην επιστολή, η οποία δεν καλύπτει όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο υπουργός.
Μάλιστα κάνουν λόγο για αδιαλλαξία του υπουργείου και εμπαιγμό.
Δεν ανακοινώθηκε η μορφή που θα πάρουν πλέον οι κινητοποιήσεις, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν τα μπλόκα στους δρόμους και θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε να εμποδιστούν φορτηγά οδηγών που δεν απεργούν.
Η κυβέρνηση από την πλευρά της διαμηνύει ότι σε περίπτωση νέων αποκλεισμών θα εφαρμόζεται ο νόμος. Περίπου 100 απεργοί βρίσκονται στο λιμάνι και γι’ αυτό υπάρχει κινητοποίηση των δυνάμεων της αστυνομίας και του λιμενικού.
Από το πρωί παραμένουν παρκαρισμένα στο λιμάνι 215 φορτηγά που βγήκαν από τα πλοία, ωστόσο εμποδίζονται να βγουν από αυτό.
Η επιστολή Ρέππα
Με επιστολή του προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών ουσιαστικά ικανοποιεί τα τρία βασικά αιτήματα που είχαν θέσει για ένταξή στον αναπτυξιακό νόμο, ρύθμιση του ασφαλιστικού και φορολογικές ελαφρύνσεις για όσους έχουν πάρει άδεια τα τελευταία χρόνια.
Η επιστολή στάλθηκε μετά από συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία, για την ικανοποίηση των σχετικών αιτημάτων.
“Η Κυβέρνηση συνεπής στις πολιτικές της δεσμεύσεις, επανέρχεται στο ειδικότερο θέμα που αφορά στη στήριξη των επαγγελματιών εμπορευματικών μεταφορών, ενόψει εφαρμογής του νέου νόμου” αναφέρει ο υπουργός
Στην επιστολή αναφέρεται ότι σχετικά με τα φορολογικά θέματα:
*Σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
*Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
*Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
*Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
*Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
*Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.
Σχετικά με το συνταξιοδοτικό και το ασφαλιστικό των μεταφορέων:
*Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
*Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
*Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
*Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
*Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.
Σχετικά με την ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο και την ενίσχυση του εισοδήματος των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων:
*Στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές .
*Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Πλέον μετά και από την επιστολή και με δεδομένο ότι έχει ψηφιστεί ο νόμος αναμένεται η απάντηση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, σχετικά με το αν θα συνεχίσουν ή όχι τις κινητοποιήσεις τους.