Στα μέσα Μαρτίου ξεκινά ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον
Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4 χλμ.
- 17 Φεβρουαρίου 2023 07:40
Στις 17 Μαρτίου μετατέθηκε η ημερομηνία εκκίνησης του διαγωνισμού για την επέκταση της κόκκινης γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον. Η αρχική ημερομηνία ήταν η 28η Φεβρουαρίου αλλά η παράταση δόθηκε ύστερα από αιτήματα ενδιαφερόμενων σχημάτων.
Το έργο κόστους 550 εκατ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο νέο έργο Μετρό για την Αθήνα μετά τη γραμμή 4 που είναι υπό κατασκευή. Η Αττικό Μετρό είναι η αναθέτουσα αρχή του μεγάλου έργου. Την προκήρυξη του είχαν προαναγγείλει τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, όσο και ο υφυπουργος Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και η κατασκευή τριών επιμέρους αντικειμένων:
α) η επέκταση της Γραμμής προς Ίλιον μήκους περίπου 4χλμ με 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ αλλά και τα αντίστοιχα φρέατα αερισμού καθώς και ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης
β) η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα
γ) η αναβάθμιση-αντικατάσταση υφιστάμενων Η/Μ συστημάτων των γραμμών2 και 3 του Μετρό της Αθήνας
Το έργο έχει ενταχθεί στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ του εθνικού ΠΔΕ (ενάριθμο έργο: 2022NA47100061) και στη συνέχεια είναι προγραμματισμένο να ενταχθεί στο Ε.Π. “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ” της νέας Προγραμματικής Περιόδου “ΕΣΠΑ 2021-2027”.
Πού θα κατασκευαστούν οι σταθμοί
Η υπόγεια επέκταση της Γραμμής θα ξεκινά από την Ανθούπολη και θα έχει συνολικό μήκος 4 χλμ. Θα διαθέτει τρεις νέους σταθμούς: «ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ», «ΙΛΙΟΝ», «ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ». Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη επί της Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου επί της Θηβών και Ελαιών. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον (επί της Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς).
Η επιβατική κίνηση εκτιμάται ότι θα φτάσει συνολικά τους 51.000 επιβάτες ημερησίως ενώ θα δημιουργηθούν περίπου 5.000 νέες θέσεις εργασίες. Με την ολοκλήρωση του έργου, ο επιβάτης θα μπορεί από το Ίλιον να φτάνει στην Ομόνοια σε 16 λεπτά, σε 20 λεπτά στην Ακρόπολη και σε 35 λεπτά στο Ελληνικό.
Η γραμμή 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι. Θα περάσεις από το Καματερό, τα Άνω Λιόσια (που θα συνδεθεί με τον προαστιακό σταθμό επί της Αττικής Οδού) και θα τερματίζει στο ιστορικό κέντρο του Μενιδίου.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις