Στα σκαριά η προμήθεια για 125 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία

Διαβάζεται σε 3'
Ηλεκτρικά λεωφορεία
Ηλεκτρικά λεωφορεία EUROKINISSI

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 13 Μαρτίου 2025 και στις 19 Μαρτίου θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.

Ξεκίνησε ο νέος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 125 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για την Αθήνα. Το κόστος του διαγωνισμού όπως σας είχε ενημερώσει το ypodomes.com ανέρχεται σε ποσό 71,2 εκατ. ευρώ και με την προσθήκη του ΦΠΑ φτάνει τα 88,3 εκατ. ευρώ.

Τα 125 λεωφορεία είναι κλασικά 12μετρα και έρχονται επιπλέον του πρώτου διαγωνισμού του υπουργείου ΥΠΟΜΕ που κατέληξε στην προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων και άλλων 300 φυσικού αερίου.

Στο αντικείμενο της προμήθειας συμπεριλαμβάνεται και η κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των φορτιστών βραδείας φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής αλλά και στην προμήθεια φορτιστών βραδείας φόρτισης.

Επίσης, στην προμήθεια συμπεριλαμβάνονται όλα τα εγχειρίδια, τα τεχνικά έγγραφα και οι εικονογραφημένοι κατάλογοι εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση οδηγών, τη λειτουργία, τη συντήρηση, τη γενική επισκευή, την ανίχνευση και αποκατάσταση βλαβών και την επισκευή των οχημάτων, των παρελκομένων, καθώς και του βιβλίου «ιστορικού» του κάθε οχήματος.

Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 13 Μαρτίου 2025 και στις 19 Μαρτίου θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών. Η προμήθεια πραγματοποιείται με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στόχος είναι η προμήθεια να έχει ολοκληρωθεί μεσα στο 2026.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, ο διαγωνισμός πραγματοποιείται με βάση την αναγκαιότητα ανανέωσης του Στόλου των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με γνώμονα τη βέλτιστη παροχή συγκοινωνιακού έργου και λαμβάνοντας υπόψη τη στόχευση για μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών CO2, στο πλαίσιο χάραξης και εφαρμογής πολιτικών για
την ανάπτυξη συγκοινωνιακών και άλλων υποδομών σε Εθνικό επίπεδο, με σκοπό την ενίσχυση της κινητικότητας, της προσβασιμότητας και την ανάπτυξη μεταφορικών και συγκοινωνιακών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

Από τα υπόλοιπα 575 λεωφορεία και τρόλεϊ η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα βγει η πρόσκληση μέσα στον Φεβρουάριο, ωστόσο δεν έχει αποφασιστεί ακόμα για πόσα λεωφορεία καθώς εξετάζονται όλες οι διαθέσιμες λύσεις καθώς υπάρχει και το πρόβλημα της έλλειψης οδηγών, όπως ανέφερε πρόσφατα και ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας. Οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές μέσα στις επόμενες εβδομάδες και ανάλογα με την συνολική χρηματοδότηση η οποία τελικά θα μπορέσει να εξασφαλιστεί.

Μέχρι σήμερα φαίνεται πως έχει κλειδώσει χρηματοδότηση 156 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 για την προμήθεια περίπου 240-250 λεωφορείων και τρόλεϊ, δηλαδή περίπου τα μισά των 575 λεωφορείων που αφορούν και την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα τρέχει και η διαδικασία για την προμήθεια των πρώτων 50 λεωφορείων υδρογόνου για την Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο ΥΠΟΜΕ έχει ολοκληρώσει τον σχετικό φάκελο και τον έχει παραδώσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να μπορέσει να εξασφαλιστεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το modernization fund. Το κόστος για αυτά τα 50 λεωφορεία εκτιμάται σε περίπου 40 εκατ. ευρώ. Εφόσον ολοκληρωθεί τότε θα μπορέσει να τρέξει ο σχετικός διαγωνισμός.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα