Το Social Networking πάει «κινητό»

Το Social Networking πάει «κινητό»

Διάφορες εταιρείες τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βάλουν την κοινωνική δικτύωση στο κινητό μας τηλέφωνο. Το τρόπαιο για όλες αυτές τις ε...

Διάφορες εταιρείες τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βάλουν την κοινωνική δικτύωση στο κινητό μας τηλέφωνο. Το τρόπαιο για όλες αυτές τις εταιρείες είναι τα τρία δισεκατομμύρια χρηστών κινητής τηλεφωνίας σε όλων των κόσμο.Η κοινωνική δικτύωση δεν είναι κάτι καινούριο για τους παροικούντες το διαδίκτυο. Το Facebook, το MySpace αλλά και το Friendster, μετά από μερικά μόνο χρόνια λειτουργίας και έντονου συναγωνισμού, μετράνε δεκάδες εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Η μάχη όμως για τις ψυχές των χρηστών όχι μόνο κορυφώνεται αλλά αλλάζει και πεδίο.



Διάφορες εταιρείες τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να βάλουν την κοινωνική δικτύωση στο κινητό μας τηλέφωνο. Και υπάρχουν τόσα πολλά νέα κινητά ισοδύναμα του Facebook, που το περιοδικό «New Media Age» έκανε έρευνα αγοράς για ταυτοποιήσει τις πιο ανερχόμενες. Σύμφωνα με την έρευνα της 10 από αυτές αξίζουν προσοχής.



«
Αν δεν υπήρχαν ανταγωνιστές, δεν θα υπήρχε αγορά» υποστηρίζει ο Νταν Χαρπλ, ιδρυτής της Gypsii, ενός κινητού κοινωνικού δικτύου με έδρα το Άμστερνταμ. «Και μπορεί τώρα να υπάρχουν καμιά τριανταριά, αλλά σε τρία χρόνια θα υπάρχουν μόνο πέντε που να αξίζουν» λέει προβλέποντας τις εξελίξεις.



Το τρόπαιο για όλες αυτές τις εταιρείες είναι τα τρία δισεκατομμύρια χρηστών κινητής τηλεφωνίας σε όλων των κόσμο. Το νούμερο αυτό είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τους χρήστες του διαδικτύου παγκοσμίως. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η εγγενής δυνατότητα που έχουν τα κινητά να παρέχουν πληροφορίες θέσης χάρη στα GPS συστήματα και τις σχετικές τεχνολογίες.



Η Informa Telecoms, μια εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στο χώρο των τηλεπικοινωνιών, αναφέρει σε έκθεση της ότι περίπου 50 εκατομμύρια χρήστες, ή το 2,3% του παγκόσμιου πληθυσμού, αγοράζουν τις ήδη διαθέσιμες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως τα μηνύματα, το chat και η ανταλλαγή αρχείων ήχου και εικόνας. Σύμφωνα με την έρευνα αγοράς που έχουν πραγματοποιήσει, το ποσοστό θα εκτοξευτεί στο 12,5 % στα επόμενα πέντε χρόνια.



Τα περισσότερα κινητά δίκτυα σκοπεύουν να κεφαλαιοποιήσουν πάνω στις πληροφορίες θέσης. Η υπηρεσία της Gypsii SpaceMe θα δείχνει που βρίσκονται οι φίλοι του χρήστη ή τα μέλη κάποιου από τα δίκτυα που συμμετέχει σε πραγματικό χρόνο. Κάνοντας ένα Gypsii search οι διάφορες τοποθεσίες ενός χρήστη θα εμφανίζονται σε χάρτη στη οθόνη του κινητού. Με όμοιο τρόπο, το Bliin, ένα άλλο δίκτυο επιτρέπει στους χρήστες του να ανανεώνουν τη θέση τους κάθε 15 δευτερόλεπτα.



Για άλλα, όμως, δίκτυα η «θέση» δεν είναι τόσο σημαντική. Το δίκτυο MyGamma που εδράζεται στη Σιγκαπούρη αντλεί τους περισσότερους από τα 2,5 εκατομμύρια χρήστες του από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ασίας και της Αφρικής. Πρόκειται για χώρες όπου η διεισδυτικότητα του ίντερνετ δεν είναι μεγάλη και τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας έχουν ίση ή και μεγαλύτερη ανάπτυξη από τα σταθερά. Και όπως λέει ο Λάι Κοκ Φουνγκ, πρόεδρος της εταιρείας που αναπτύσσει το MyGamma, «
το κινητό τηλέφωνο είναι ο μοναδικός τρόπος για να μπεις στο ίντερνετ».



Αυτός είναι και ο λόγος που οι άνθρωποι του MyGamma δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για τις προσπάθειες του Facebook και του MySpace να εισβάλλουν και στον «κινητοχώρο». Στο δυτικό κόσμο το κινητό τηλέφωνο αντιμετωπίζεται ως προέκταση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ενώ στις χώρες της Ασίας και της Αφρικής ως κύριο μέσο επικοινωνίας. Τα μέλη συνήθως μπαίνουν στο κοινωνικό δίκτυο από το κινητό τηλέφωνο πρώτα, ασχέτως αν έχουν υπολογιστή ή όχι.



Η Gypsii παράλληλα ανακοίνωσε εδώ και μερικές εβδομάδες την κυκλοφορία της έκδοσης του λογισμικού της για iPhone και ολοκλήρωσε τη σύναψη μιας συμφωνίας με την κινεζική Unicom ώστε το Gypsii να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργικότητα στους Ολυμπιακούς του Πεκίνου.



Αυτός είναι και ο λόγος που ο Νταν Χαρπλ, μετέφερε τις δραστηριότητες του από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη και ακολούθως στην Ασία. «
Στις ΗΠΑ το σύστημα είναι μυωπικό. Όταν έψαχνα για κεφάλαια και τους έλεγα για την Κίνα, με ρωτούσαν γιατί δεν προσεγγίζω τη Verizon (σ.σ. πάροχος κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ)!
Απλώς δεν καταλαβαίνουν τη σημασία του φαινομένου που πραγματοποιείται τώρα».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα