Ξεκινά η ανέλκυση του Mirage 2000-5 από το βυθό της Σκύρου
Μια ακόμα δύσκολη αποστολή καλούνται να φέρουν τις πέρας οι ερευνητές και τα στελέχη του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών που εδρεύει στην Κρήτη, μετά το τραγικό δυστύχημα με την πτώση του Μιράζ 2000-5 στην Σκύρο την περασμένη εβδομάδα
- 16 Απριλίου 2018 22:35
Σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ θα βρεθεί στη θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, όπου βρήκε τον θάνατο ο Σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος, προκειμένου η Πολεμική Αεροπορία, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς να «πάρει απαντήσεις» για τα αίτια που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία και στην απώλεια ενός έμπειρου αεροπόρου, αλλά και ενός εκ των δύο πιο σύγχρονων τύπων μαχητικών αεροσκαφών που διαθέτει στο οπλοστάσιό της, όπως αναφέρει το ekriti.gr
Μάλιστα, η συγκεκριμένη επιχείρηση αναμένεται με αγωνία από τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης που έχει συσταθεί από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, προκειμένου οι Αξιωματικοί της ΠΑ να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο. Και τι περισσότερο από το ίδιο το αεροσκάφος, το οποίο (το μεγαλύτερο τμήμα του) βρίσκεται σε βάθος 800 μέτρων ενώ κομμάτια του έχουν «απλωθεί» σε μια ακτίνα που υπολογίζεται στα 400 μέτρα!
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως και σε αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό – να το ανελκύσουν. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, ωστόσο το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του σκάφους εγγυάται ουσιαστικά το ίδιο το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και ένα μεγάλο «στοίχημα» για όλους τους συμμετέχοντες.
Το έχουν ξανακάνει
Από την Τρίτη 28 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016, είχε πραγματοποιηθεί στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ανέλκυση τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων αεροσκάφους F-16 Blk 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 (με το πλήρωμα να κάνει με επιτυχία χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων και να διασώζεται) προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του.
Το αεροσκάφος ανήκε στη δύναμη της 343 Μοίρας και είχε απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής αποστολής. Στην –τότε- επιχείρηση ανέλκυσης του αεροσκάφους, από βάθος περίπου 1000 (!) μέτρων, συμμετείχαν ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης. Οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση επέβαιναν και τότε στο Ωκεανογραφικό Σκάφος «Αιγαίο».
Βέβαια, στην επιχείρηση που πρόκειται να αρχίσει τις επόμενες ώρες, με τη «σφραγίδα» των ερευνητών του ΕΛΚΕΘΕ, η συναισθηματική φόρτιση είναι μεγαλύτερη, καθώς η πτώση του αεροσκάφους Mirage 2000-5 στοίχησε τη ζωή σε ένα μαχητή του Αιγαίου.