Ξεκινά η Πατρών – Πύργου

Ξεκινά η Πατρών – Πύργου
Έργα σε εθνική οδό Eurokinissi

"Η διαδικασία για να φτάσουμε στην υλοποίηση της Πατρών-Πύργου", υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, "ήταν μια μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να μην σκοτώνεται και να έχει διαχωριστική νησίδα και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο".

Για “τόνους λάσπης που δέχτηκε ο ίδιος σε προσωπικό επίπεδο αλλά και η κυβέρνηση σε πολιτικό επίπεδο” σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ενημερώνοντας αναλυτικά την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την πορεία του έργου.

Ο κ Σπίρτζης ανακοίνωσε παράλληλα ότι μέσα σε 2,5 μήνες “θα μπουν μπουλντόζες” και θα ξεκινήσει η ουσιαστική κατασκευή του έργου.

Όπως είπε ο υπουργός “οι βουλευτές της Ηλείας έχουν δείξει ιδιαίτερο ζήλο για την υλοποίηση του έργου”. “Τους ευχαριστώ , είπε, για την πίεση που ασκούσαν, αλλά δεν τους ευχαριστώ για την υιοθέτηση αθλιοτήτων τα οποία έχουν γραφεί στον Τύπο, από τα οποία δεν ισχύει τίποτα”. 

Όπως είπε  ο κ. Σπίρτζης και στο Περιφερειακό Συνέδριο στην Αρχαία Ολυμπία, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το έργο Πάτρα- Πύργος που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, μετά την αποκοπή του έργου από την Ολυμπία Οδό, ήταν προβληματική και διάτρητη. Δεν υπήρχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση, παρά τα όσα υποστηρίζει η ΝΔ, και θα οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την τελική ματαίωση του έργου.

Ανέφερε, ότι κατά των όρων του διαγωνισμού προσέφυγε η ΜΕΤΚΑ οι οποία ούτε λίγο ούτε πολύ, προσέφυγε γιατί επρόκειτο “για ένα διαγωνισμό με σημαδεμένα χαρτιά”.

“Τετρακόσια σαράντα εκατομμύρια ήταν ο προϋπολογισμός του παλιού διαγωνισμού, με τελείως αλλοιωμένες τις ποσότητες και  άρα τον προϋπολογισμό. Με τελείως ψεύτικα τα στοιχεία , κίβδηλα στοιχεία, ώστε κάποιοι να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον διαγωνισμό”, ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Σύμφωνα με τον υπουργό οι ισχυρισμοί που προτάθηκαν αφορούσαν νόθευση του ανταγωνισμού, γεγονός που δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα στην εξέλιξη των διαδικασιών του διαγωνισμού και βεβαίως, σημαντικές καθυστερήσεις. 

Με λίγα λόγια, είπε, δεν είχαν οι διαγωνιζόμενοι την ίδια πρόσβαση στην ενημέρωση, στο τι εργασίες και τι ποσότητες εργασιών έπρεπε να έχουν για το Πάτρα – Πύργος. Δηλαδή, καταγγέλθηκε , επί της ουσίας, στήσιμο του έργου. 

“Είχε γίνει η προσφυγή από το ΜΕΤΚΑ με δύο σημαντικές αιτιάσεις. Έθεταν θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς ο ανάδοχος του έργου (από το οποίο απεντάχθηκε το Πάτρα Πύργος) είχε όλα τα στοιχεία του έργου. 

Ήταν σχεδόν βέβαιο, ότι θα δικαιώνονταν η εταιρεία, και θα τινάσσονταν ο διαγωνισμός στον αέρα.

Στις χωματουργικές εργασίες στον ενιαίο διαγωνισμό τα αδρανή υλικά, προβλέπονταν 3,5 εκατομμύρια κυβικά. 

Όταν το υπουργείο ξαναμέτρησε, μέτρησε 6,5 εκ. κυβικά.

Η χρηματοδότηση της ενιαίας εργολαβίας ήταν ανέφικτη. Καθώς όπως προέβλεπε ο διαγωνισμός « εγκρίνεται η χρηματοδότηση του έργου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική  διαδικασία, πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μελέτη κόστους οφέλους θα γινόταν με μικρή έκπτωση, γεγονός που θα οδηγούσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην απόρριψη του έργου» είπε ο  υπουργός και υπογράμμισε πως «όταν κόπηκε η Πατρών -Πύργου από την Ολυμπία οδό, με την αναθεώρηση του 2013,  δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη για να είναι το έργο εγκεκριμένο έργο. Αν δεν αναπτύσσονταν διαδοχικές διαδικασίες μεγάλων εκπτώσεων, δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε την έγκριση μεγάλου έργου για τη χρηματοδότηση”. 

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη  το έργο θα εξελίσσεται σε οκτώ διαφορετικά μέτωπα. Σε έξι – επτά σε πρώτη φάση -γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο περίπου δέκα μέρες  θα έχει στείλει και την έβδομη σύμβαση ταυτόχρονα, με ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορείς εύκολα να βγάλεις πλέον τον ανάδοχο που δεν προχωράει το έργο, με διαφορετικούς αναδόχους.

“Μέχρι στιγμής είναι τέσσερις ή πέντε οι εταιρείες που θα συμμετέχουν στην υλοποίηση, που θα έχουμε σύγκριση ανά τμήμα ότι το ένα τμήμα έχει προχωρήσει 30%, το άλλο 28%, το τρίτο 10%, άρα θα μπορείτε να έχετε και έναν κοινωνικό έλεγχο του πως προχωράνε όλα τα τμήματα”.

“Και βέβαια με τους εργολήπτες που δεν κάνουν εγκαίρως και σοβαρά της δουλειά τους να μπορείς να τους αντικαταστήσεις, με τον επόμενο που είναι στη λίστα του διαγωνισμού, με διαφάνεια και με αυτό που θα πληρώσει ο Έλληνας πολίτης, εκεί που πρέπει”.

“Η διαδικασία για να φτάσουμε στην υλοποίηση της Πατρών-Πύργου”, υπογράμμισε ο υπουργός, “ήταν μια μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να μην σκοτώνεται και να έχει διαχωριστική νησίδα και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο τους ή την εύνοιά τους και ποιοι έδωσαν τη μάχη για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην περιοχή”.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα