Έρχεται η εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα θα επιστρέφουν ενέργεια
Nissan, E.ON Drive και Imperial College επισημαίνουν τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη της τεχνολογίας Vehicle-to-Grid (V2G).
- 11 Ιανουαρίου 2021 17:07
Κι ενώ αναπτύσσεται διεθνώς η ηλεκτροκίνηση, εντούτοις δεν γνωρίζουμε καλά καλά ποιες θα είναι οι διαστάσεις της και ποιες δυνατότητες αναδεικνύονται στην παραγωγή, διάθεση και χρήση της ενέργειας.
Ως προς την παραγωγή της ενέργειας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αποτελούν μονόδρομο καθώς δεν θα εκπέμπεται διοξείδιο του άνθρακα. Ως προς τη διάθεση, η τροφοδοτική αλυσίδα στην αρχή θα έχει μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, αλλά με την εγκατάσταση χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ταχυφορτιστών, αυτό θα εξαλειφθεί. Ως προς τη χρήση, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, όχι μόνο έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά θα μπορούν να επιστρέφουν την ενέργεια που δεν χρειάζονται, στο δίκτυο.
Ηδη, στην Ιαπωνία και σε λίγες ακόμα χώρες, βρίσκονται σε εξέλιξη ερευνητικά προγράμματα, ώστε να καταδείξουν πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτό το αμφίδρομο σύστημα φόρτισης (Vehicle-to-Grid), πολλαπλασιάζοντας τα οφέλη στην κοινωνία και στο περιβάλλον.
Η Nissan μάς δίνει ένα εξαιρετικό παράδειγμα για την τεχνολογία V2G, καθώς μετατρέπει τα ηλεκτρικά της οχήματα σε μια συνολική ενεργειακή λύση, διασφαλίζοντας ότι οι μπαταρίες τους δεν αποθηκεύουν απλώς ενέργεια για κίνηση, αλλά μπορούν παράλληλα να προσφέρουν την αποθηκευμένη ενέργεια σε μια οικιακή ή εμπορική εγκατάσταση, ή ακόμα και να την επιστρέψουν πίσω στο δίκτυο.
Τα οχήματα μπορούν να φορτίσουν, όταν η ζήτηση για ενέργεια είναι χαμηλότερη ή όταν η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές είναι διαθέσιμη, μειώνοντας την εξάρτηση από την παραγωγή ενέργειας μέσω ορυκτών καυσίμων, δίνοντας με αυτό τον τρόπο στο V2G ενεργό ρόλο στις προσπάθειες μείωσης του άνθρακα.
Τα πλέον κατάλληλα για εφαρμογές V2G, είναι τα οχήματα εμπορικών στόλων, κυρίως λόγω των κανονικών και προβλέψιμων προτύπων χρήσης και του γεγονότος ότι συχνά επιστρέφουν στη βάση τους, στο τέλος της εργάσιμης ημέρας. Αυτό προσφέρει τις τέλειες συνθήκες για το V2G, καθώς επιτρέπει την χρήση της ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στις μπαταρίες τους, έχοντας προηγουμένως διασφαλίσει ότι τα οχήματα είναι πλήρως φορτισμένα και έτοιμα για χρήση το επόμενο πρωί.
Μάλιστα, με την πρόσφατη δημοσίευση μιας Λευκή Βίβλου, που είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης συνεργασίας μεταξύ των Nissan, E.ON Drive και Imperial College του Λονδίνου, διερευνάται ο τρόπος μείωσης των εκπομπών ρύπων μέσω της δυνατότητας αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Grid) των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αλλά και πως αυτός συμβάλει στην επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων σε σχέση με την κλιματική αλλαγή.
Η Λευκή Βίβλος προσφέρει επικουρικές συστάσεις και ζητεί την εισαγωγή κινήτρων για την επιτάχυνση της ευρείας υιοθέτησης συστημάτων φόρτισης από τα οχήματα στο δίκτυο (V2G), επιτρέποντας με αυτό τον τρόπο να «ξεκλειδωθούν» πιθανά οφέλη.
Οι Nissan, E.ON Drive και Imperial College, είναι συνεργάτες σε ένα έργο που εμπλέκει έναν εμπορικό στόλο V2G, γνωστό ως e4Future. Το έργο στοχεύει να δείξει πώς τα ηλεκτρικά φορτηγά και τα αυτοκίνητα μπορούν να υποστηρίξουν το βρετανικό δίκτυο ηλεκτροδότησης και να παρέχουν μια κερδοφόρα και βιώσιμη λύση για επιχειρηματικούς στόλους οχημάτων.
Το έργο e4Future αποτελεί μέρος του διαγωνισμού V2G, που χρηματοδοτείται από το Τμήμα Επιχειρήσεων, Ενέργειας και Βιομηχανικής Στρατηγικής (BEIS) και το Γραφείο Οχημάτων Μηδενικών Εκπομπών (OZEV), σε συνεργασία με την Innovate UK, στο πλαίσιο της Έρευνας και Καινοτομίας του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η δημοσίευση της Λευκής Βίβλου έπεται της είδησης του περασμένου Αυγούστου, αναφορικά με την πρώτη μεγάλης κλίμακας δοκιμή V2G με 20 φορτιστές, εγκατεστημένους στο Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan στο Cranfield.
Η Λευκή Βίβλος δείχνει ότι το V2G θα μπορούσε να προσφέρει δυνατότητα μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από το σύστημα ισχύος, έως τα -243 γρ./χλμ. CO2, εξοικονόμηση του κόστους λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρικής ενέργειας έως και 12.000 λίρες Αγγλίας ετησίως ανά EV και μείωση CO2 κατά περίπου 60 τόνους ανά έτος, ανά ηλεκτρικό όχημα. Επίσης, τα εκτιμώμενα ετήσια οφέλη φόρτισης στόλων V2G, κυμαίνονται μεταξύ 700 και 1.250 λίρες ανά όχημα.
Στην Ελλάδα, η Nissan ήδη προσφέρει τα αμιγώς ηλεκτρικά Nissan LEAF, e-NV200 και e-EVALIA που μπορούν αποκτηθούν από ιδιώτες και επαγγελματίες (ταξί, αστικές διανομές κ.α.).
Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.