Μεταφορά υγροποιημένου αερίου με βυτιοφόρα ετοιμάζει ο ΔΕΣΦΑ
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 6,5 εκατ. ευρώ και θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου από καταναλωτές και χρήστες περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το δίκτυο μεταφοράς, καθώς και ως καύσιμο στη ναυτιλία.
- 08 Απριλίου 2021 06:34
Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να ολοκληρωθεί ο σταθμός φόρτωσης βυτιοφόρων LNG (Truck loading station) που κατασκευάζεται στη Ρεβυθούσα. Ειδικότερα, η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται τον Δεκέμβριο του 2021.
Η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του Διαχειριστή με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας σηματοδοτεί την επιδίωξη του ΔΕΣΦΑ να επεκτείνει γοργά την εν λόγω δραστηριότητα διαμορφώνοντας το κατάλληλο έδαφος υποδοχής. Η συνεργασία των δύο φορέων αναβαθμίζει τον Λιμένα Ελευσίνας, που καθίσταται πλέον σημαντικός ενεργειακός κόμβος στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού με φορτηγά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) – όπου μέσω φορτηγών δύναται να μεταφερθεί LNG σε μη διασυνδεδεμένες εγκαταστάσεις ανά την επικράτεια – μέσω της χρήσης των λιμενικών εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση της μεταφοράς LNG, από και προς τη νήσο Ρεβυθούσα.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 6,5 εκατ. ευρώ και θα αποτελέσει την πρώτη εγκατάσταση μικρής κλίμακας LNG στην Ελλάδα, δίνοντας τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου από καταναλωτές και χρήστες περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το δίκτυο μεταφοράς, καθώς και ως καύσιμο στη ναυτιλία.
Παράλληλα, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG μικρής κλίμακας στη χώρα μας, ο ΔΕΣΦΑ έλαβε πρόσφατα και την Τελική Επενδυτική Απόφαση για την κατασκευή της νέας προβλήτας Μικρής Κλίμακας LNG στο βορειοανατολικό τμήμα της Ρεβυθούσας, με προϋπολογισμό 20,4 εκατ. ευρώ.
Από τον Σεπτέμβριο του 2022 όταν και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία, η προβλήτα θα εξυπηρετεί τη λειτουργία φόρτωσης πλοίων μεταφοράς LNG μικρού μεγέθους (1.000 m3 ως 20.000 m3). Υπενθυμίζεται ότι ο ΔΕΣΦΑ έχει αιτηθεί επιχορήγηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 για την κάλυψη του 50,42% του επιλέξιμου κόστους, ενώ ως πηγές χρηματοδότησης είναι πιθανό ο Διαχειριστής να αξιοποιήσει ίδια κεφάλαια ή να προχωρήσει στη σύναψη δανείου.
Ανοίγει έτσι ο δρόμος για το LNG bunkering στην Ελλάδα και θα υπάρχει η δυνατότητα να ανεφοδιάζονται πλοία που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το LNG, κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά και πιθανώς σε άλλα λιμάνια, να τροφοδοτούνται δορυφορικοί σταθμοί αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας, όπως η Πάτρα, καθώς και στα νησιά μέσω συστημάτων εικονικών αγωγών, ενισχύοντας τις προσπάθειες που γίνονται μέσα από το συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα Poseidon Med II.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις