Μια ελληνική start-up στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω καινοτόμου και εύχρηστου λογισμικού

Μια ελληνική start-up στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω καινοτόμου και εύχρηστου λογισμικού
Ηλεκτρικό όχημα (φωτογραφία αρχείου) Shutterstock

Η Joule αναπτύσσει ένα δίκτυο επαναφόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ήδη τοποθετήσει τους πρώτους σταθμούς της σε Σαντορίνη, Μαρούσι και άλλες περιοχές.

Η ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα μας αποτελεί αναμφισβήτητα έναν καθοριστικό παράγοντα και ίσως ένα σοβαρό εμπόδιο προκειμένου να είναι βιώσιμη και πρακτική η αγορά και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Joule, start-up εταιρεία αποτελούμενη από νέους Έλληνες επιστήμονες, προχωρά ήδη στην ανάπτυξη ενός τέτοιου δικτύου, μέσω του καινοτόμου και εύχρηστου λογισμικού της. Έχει τοποθετήσει τους πρώτους σταθμούς της σε Σαντορίνη, Μαρούσι και άλλες περιοχές, ενώ αναλαμβάνει τόσο την εγκατάσταση των σταθμών, όσο και την υποστήριξη της λειτουργίας τους με το κατασκευασμένο in-house λογισμικό της. Με την εφαρμογή της jCharge, ο χρήστης του σταθμού έχει πρόσβαση σε πολλά features, όπως κράτηση, πληρωμή κ.α., με δυνατότητα να έχει τον έλεγχο της επαναφόρτισης του οχήματος του κάθε στιγμή.

Οι καλαίσθητοι σταθμοί της Joule εγκαθίστανται τόσο σε χώρους ιδιωτών όσο και σε Δημόσιους. Έτσι, η εταιρεία με μέριμνα για τον πελάτη ο οποίος εγκαθιστά το σταθμό στο χώρο του, αλλά και για τον τελικό καταναλωτή, έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, και μάλιστα σε ανταγωνιστικές τιμές. Συγκεκριμένα: Προμήθεια και εγκατάσταση του σταθμού φόρτισης, κεντρική διαχείριση του σταθμού από την εταιρεία, μέσω του λογισμικού της, εκμετάλλευση των εσόδων του σταθμού, εκκαθάριση των λογαριασμών και απόδοση των κερδών, συντήρηση της εγκατάστασης.

Η νεοσύστατη start-up, εγκατέστησε πρόσφατα τον πρώτο σταθμό φόρτισης, που θα δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να εγχέει ενέργεια πίσω στο δίκτυο, μέσω της αποφόρτισης του οχήματός του. Η λειτουργία αυτή, γνωστή ως V2G (vehicle to grid) εξακολουθεί να είναι υπό ανάπτυξη, ακόμα και σε πιο προηγμένες, σε θέματα ηλεκτροκίνησης, αγορές. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιστρέφει ένα μέρος ή ολόκληρη την ηλεκτρική ενέργεια, με την οποία έχει φορτίσει το αυτοκίνητό του, πίσω στο δίκτυο, συμμετέχοντας ενεργά στην «πράσινη» κυκλική οικονομία.

Ο χρήστης που πλέον αναλαμβάνει τον ρόλο του prosumer (producer + consumer), δύναται να προσφέρει την ενέργεια, που είναι αποθηκευμένη στο αυτοκίνητό του, πίσω στον διαχειριστή, προσφέροντας υπηρεσίες εφεδρείας σε αυτόν.

Η εναλλακτική του διαχειριστή θα ήταν να αξιοποιήσει ενέργεια από θερμοηλεκτρικά εργοστάσια, αυξάνοντας τόσο την αξία της, όσο και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Επιπρόσθετα, σε περιπτώσεις όπου η προσφορά ενέργειας υπερκαλύπτει την ζήτηση και ο διαχειριστής αναγκάζεται να περικόψει την λειτουργία των ΑΠΕ, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων είναι διαθέσιμες για την κατανάλωση της περίσσειας ενέργειας. Όλη αυτή η ανταλλαγή ενέργειας, υπό αποδοτική διαχείριση, μπορεί να αποδειχθεί αρκετά επικερδής για τον χρήστη.

Στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση και τα δίκτυα φόρτισης Η/Ο κάνουν τα πρώτα τους βήματα, με την έγχυση ενέργειας πίσω στο δίκτυο να μην προβλέπεται προς το παρόν από το ΔΕΔΔΗΕ. Η Joule, παρ’ όλ’ αυτά, εγκατέστησε ήδη τον πρώτο σταθμό φόρτισης V2G στη χώρα και προετοιμάζεται από τώρα, ώστε το δίκτυο σταθμών που θα αναπτύξει, να παρέχει αυτή τη δυνατότητα στους χρήστες του, όταν αυτό καταστεί εφικτό.

Διαβάστε τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο, με την αξιοπιστία και την εγκυρότητα του News247.gr.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα