Νέα υποδομή στη Ρεβυθούσα: Ισχυρή ώθηση στη μεταφορά του LNG
Με τον σταθμό η χώρα μας εναρμονίζεται με την Ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον. Η σημασία της επένδυσης.
- 20 Οκτωβρίου 2022 11:28
Πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη τα εγκαίνια του νέου σταθμού LNG Track Loading, στη Ρεβυθούσα, παρουσία του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Ιωάννη Τσακίρη, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη και της CEO του ΔΕΣΦΑ κα Μαρία Γκάλη.
Το έργο του Σταθμού LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 5,1 εκατ. έχει συγχρηματοδοτηθεί με ποσό 2,9 εκατ. από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία” (ΕΠΑνΕΚ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και μέσω του Προγράμματος POSEIDON MED II.
Η νέα εγκατάσταση αποτελεί το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας Small-Scale LNG στην Ελλάδα.
Με βάση σχετική ανακοίνωση, ο τερματικός αυτός σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα, που χρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020 συνδυάζει ενεργειακά και περιβαλλοντικά οφέλη, με κυριότερα:
– Την επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου στη χώρα και ειδικά σε βιομηχανίες που δεν συνδέονται με το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου, καθώς και στη ναυτιλία (ως ναυτιλιακό καύσιμο).
– Την εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση καυσίμων φιλικών προς το περιβάλλον.
Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να δοθεί η δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου από καταναλωτές περιοχών όπου δεν έχει αναπτυχθεί το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου καθώς και για τις ανάγκες της ναυτιλίας (χρήση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου).
Αποτέλεσμα θα είναι:
– H αύξηση της κατανάλωσης του φυσικού αερίου καθώς και η αποδοτικότερη εκμετάλλευση του ΕΣΦΑ.
– Η παροχή φιλικότερων προς το περιβάλλον εναλλακτικών λύσεων καυσίμου για τη βιομηχανία και τη ναυτιλία.
– Η ενίσχυση του ανταγωνισμού μέσω της αύξησης των επιλογών προμήθειας αερίου, με σαφή οφέλη προς τον καταναλωτή.
Να σημειωθεί ότι με βάση το ΥΠΑΝ, το ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματος Ανταγωνιστικότητας, αναμένεται να χρηματοδοτήσει και αλλά έργα υποδομών LNG και γενικότερα υποδομών ενέργειας προκειμένου η χώρα μας να αποκτήσει τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή ασφάλεια και επάρκεια με το χαμηλότερο δυνατό κόστος ενέργειας για την οικονομία και την κοινωνία.
Η ΔΕΣΦΑ έχει ανακοινώσει άλλωστε πως προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την προμήθεια πρόσθετων ποσοτήτων LNG, ώστε να διασφαλίσει την επάρκεια σε περίπτωση διακοπής στις ροές.
H Ρεβυθούσα έχει καταστεί το πρώτο εξάμηνο του 2022 η κύρια πύλη εισόδου φυσικού αερίου της χώρας, καλύπτοντας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, το 44% του συνόλου των εισαγωγών αερίου της χώρας, συμβάλλοντας και στην αύξηση των εξαγωγών κατά 134,33% το ίδιο διάστημα.
Η αύξηση αφορά κυρίως φορτία LNG από τις ΗΠΑ, τα οποία άγγιξαν τις 9,79 TWh, έναντι 4,09 TWh την ίδια περίοδο πέρυσι, με τις ΗΠΑ να παραμένουν ο μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG στη χώρα μας με ποσοστό 58,94%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι εισαγωγές από την Αλγερία (2,47 TWh), ενώ ακολουθούν η Αίγυπτος (2 TWh), η Νιγηρία (1,20 TWh) και το Ομάν (1,03 TWh), με την Ινδονησία (0,11 TWh) να βρίσκεται στην τελευταία θέση.
Η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του έτους αυξήθηκε κατά 3,84%, φτάνοντας τις 38,91 τεραβατώρες έναντι 37,47 τεραβατωρών κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το ρωσικό φυσικό αέριο κάλυψε ποσοστό 34,25%, ενώ ποσοστό 19,19% εισήλθε μέσω του αγωγού Tap και 2,3% μέσω της ελληνοτουρκικής διασύνδεσης στους Κήπους Εβρου. Το 67,27% της ζήτησης κάλυψαν οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής αφού το φυσικό αέριο εξακολουθεί να συμμετέχει με υψηλά ποσοστά (40%-60%) στο μείγμα ηλεκτροπαραγωγής.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις