Ο Ελληνικός ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει και τον αγωγό αερίου της Βόρειας Μακεδονίας

Ο Ελληνικός ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει και τον αγωγό αερίου της Βόρειας Μακεδονίας
ΔΕΣΦΑ intime news

Το έργο προορίζεται να αποτελέσει στο μέλλον μέρος του δικτύου αγωγών που θα αναπτυχθούν στην περιοχή για τη διακίνηση «πράσινου» υδρογόνου.

Το project management και για το σκέλος του αγωγού Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας που θα διατρέχει τη γειτονική χώρα ανέλαβε ο ΔΕΣΦΑ, επικρατώντας στον σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε η κρατική εταιρεία Nomagas, η οποία είναι ο φορέας υλοποίησης του τμήματος του διασυνδετήριου αγωγού στη Βόρεια Μακεδονία. Η επικράτηση του ΔΕΣΦΑ, έναντι των υπόλοιπων υποψηφίων στον διαγωνισμό, πρακτικά σημαίνει πως ο Διαχειριστής του ελληνικού συστήματος θα έχει την επίβλεψη κατασκευής του συνόλου της υποδομής – καθώς, όπως είναι φυσικό, είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη του εγχώριου σκέλους της.

Υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός θα έχει συνολικό μήκος 125 χιλιόμετρα, ώστε να διασυνδέει τα συστήματα μεταφοράς αερίου των δύο χωρών. Το ελληνικό τμήμα, μήκους 57 χλμ., θα ξεκινά από την περιοχή της Νέας Μεσημβρίας και θα καταλήγει στην περιοχή των Ευζώνων – Γευγελής. Από εκεί θα ξεκινά το εκτός συνόρων σκέλος του έργου, μήκους 68 χιλιομέτρων, το οποίο θα καταλήγει στην περιοχή του Νεγκότινο.

Για την προετοιμασία ανάπτυξης του εγχώριου σκέλους, τον περασμένο Μάιο ο Διαχειριστής προχώρησε στον διαγωνισμό προμήθειας των σωλήνων, όπως και του μετρητικού σταθμού που θα εγκατασταθεί στα σύνορα. Ο διαγωνισμός έχει αρχικό προϋπολογισμό 25,5 εκατ., ο οποίος μπορεί να ανέλθει έως 27,5 εκατ. με το δικαίωμα προαίρεσης.

Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα το Δ.Σ. του Διαχειριστή θα λάβει και επίσημα την Τελική Επενδυτική Απόφαση για την υλοποίηση του ελληνικού τμήματος, γεγονός που θα επιτρέψει τη δρομολόγηση και των επόμενων διαδικασιών για την έναρξη των εργασιών. Η επόμενη διαδικασία θα είναι η προκήρυξη της κατασκευής του, η οποία είναι πιθανό να «βγει στον αέρα» μέσα στον Ιούλιο.

Ο αγωγός Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας θα αναβαθμίσει τον γεωπολιτικό ρόλο της χώρα μας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση της ως ένα ενεργειακό σταυροδρόμι που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το ελληνικό σύστημα στη γειτονική αγορά. Μάλιστα, το γεωστρατηγικό πλεονέκτημα της χώρας μας έχει αναβαθμισθεί μετά την απόφαση της Ευρώπης να απεξαρτηθεί από το ρωσικό αέριο, καθώς ενισχύεται η προοπτική μετατροπή της σε gas hub, για τη διαμετακόμιση καυσίμου σε όλη την ευρύτερη περιοχή.

Παράλληλα, το έργο προορίζεται να αποτελέσει στο μέλλον μέρος του δικτύου αγωγών που θα αναπτυχθούν στην περιοχή για τη διακίνηση «πράσινου» υδρογόνου. Κι αυτό γιατί θα είναι «Hydrogen Ready», δηλαδή θα κατασκευασθεί με τεχνικές προδιαγραφές ώστε να είναι συμβατός στη μεταφορά έως και 100% ανανεώσιμου αερίου. Υπενθυμίζεται πως επίσης «Hydrogen Ready» είναι ο αγωγός που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ στη Δυτική Μακεδονία, όπως και το έργο που σχεδιάζεται στη Δυτική Ελλάδα.

Οι δύο αυτές υποδομές προορίζεται να αποτελέσουν κλάδους της «ραχοκοκαλιάς» υδρογόνου, δηλαδή του συστήματος αγωγών μήκους 540 χλμ, που σχεδιάζει ο Διαχειριστής και το οποίο θα διασχίζει το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας, για να μεταφέρει αποκλειστικά «πράσινο» υδρογόνο. Το προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ πρότζεκτ, το οποίο θα επιτρέψει να μετατραπεί η Ελλάδα σε hub για τη μεταφορά ανανεώσιμου αερίου, εγκρίθηκε προς ευρωπαϊκή χρηματοδότηση με την ένταξή του στη νέα 6η λίστα των Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI).

Η ελληνική «ραχοκοκαλιά» βρίσκεται σε συντονισμό με αντίστοιχο έργο που προωθεί ο Διαχειριστής του βουλγαρικού συστήματος μεταφοράς Bulgartransgaz, καθώς τα δύο συστήματα μεταφοράς Η2 θα διασυνδέονται στα σύνορα των δύο χωρών. Και το έργο της Bulgartransgaz προκρίθηκε από την προκαταρκτική αξιολόγηση της Κομισιόν.

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα