Ραγδαία μείωση στην κατανάλωση καυσίμων φέρνουν οι εξωφρενικές τιμές της βενζίνης
Οι φορείς των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων θεωρούν πως η κυβέρνηση πρέπει να πάει σε προσωρινή μείωση του ΦΠΑ και αυτός είναι ένας τρόπος να ανακουφιστεί ελαφρώς η κοινωνία.
- 14 Μαρτίου 2022 06:20
Πρωτόγνωρες είναι οι συνθήκες στην εγχώρια αγορά των πετρελαιοειδών όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί με την έκρηξη των τιμών του αργού πετρελαίου και την αλυσιδωτή επίπτωση που προκλήθηκε στο στάδιο της χονδρικής και της αντλίας.
Η μέση τιμή της αμόλυβδης σε διάστημα μόλις 15 ημερών εκτινάχθηκε μέχρι και τα 2,10 ευρώ το λίτρο (μέση τιμή) από τα 1,887 ευρώ που ήταν πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Η αύξηση άγγιξε τα 0,20 ευρώ το λίτρο, ενώ φρενήρης ήταν η πορεία του πετρελαίου κίνησης. Η τιμή του για το ίδιο προαναφερόμενο διάστημα εκτοξεύτηκε πάνω από 0,30 ευρώ το λίτρο αφού πωλείται προς 1,936 ευρώ το λίτρο.
Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών, κάνουν λόγο για μία ρευστή κατάσταση στην αγορά και έντονη μεταβλητότητα των τιμών. Οι αβεβαιότητες πυροδοτούνται από τον ουκρανικό πόλεμο και τις κυρώσεις απέναντι στο ρωσικό πετρέλαιο. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές αυτοί ήταν οι λόγοι για τους οποίους είδαμε το αργό πετρέλαιο να εκτινάσσεται στα 137 δολάρια το βαρέλι. «Η αγορά προεξοφλούσε τα γεγονότα αυτά, δηλαδή των επιπτώσεων των πολεμικών συγκρούσεων και των κυρώσεων απέναντι στη Ρωσία», προσθέτουν αρμόδιες πηγές και τονίζουν: «Βλέπουμε όμως μία πτώση στα 110 δολάρια το βαρέλι των τιμών του αργού πετρελαίου. Η μείωση αυτή περνά από σήμερα και στις αντλίες των πρατηρίων της χώρας μας. Να μην ξεχνάμε ότι το σύστημα της ελληνικής αγοράς καυσίμων τιμολογεί με τέσσερις μέρες καθυστέρηση».
Οι εκτιμήσεις συγκλίνουν πως από σήμερα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης θα πέσει από τα επίπεδα των 2 ευρώ και θα διαμορφώνεται κοντά στα 1,90 ευρώ το λίτρο, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι η διεθνής αγορά δεν θα παραμείνει σε καθεστώς ρευστότητας.
Μείωση πωλήσεων
Παράγοντες της αγοράς πετρελαιοειδών σημειώνουν επίσης πως το τελευταίο διάστημα οι οδηγοί και οι επιχειρήσεις περιόρισαν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων κίνησης. Έτσι τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια αρνητική εικόνα στις πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, παρότι πέρυσι οι καταναλώσεις ήταν πολύ πεσμένες εξαιτίας της καραντίνας. «Πέρυσι τέτοια εποχή ήταν ακόμη σε ισχύ τα περιοριστικά μέτρα λόγω του κορωνοϊού, οπότε αντιλαμβάνεται κανείς τη δύσκολη κατάσταση στην αγορά των καυσίμων», εξηγούν παράγοντες της κλάδου.
Οι φορείς των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων θεωρούν πως η κυβέρνηση πρέπει να πάει σε προσωρινή μείωση του ΦΠΑ και αυτός είναι ένας τρόπος να ανακουφιστεί ελαφρώς η κοινωνία. Τονίζουν πως τα περιθώρια κέρδους στη βενζίνη για τρεις κλάδους εμπορία, μεταφορά και λιανική πώληση είναι για όλους μαζί μόλις 2%, δηλαδή το ποσοστό αυτό το μοιράζονται όλες οι επιχειρήσεις αυτών των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων.
Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις