Θεσμικό πλαίσιο, για πρώτη φορά, για υδρογόνο και βιομεθάνιο

Διαβάζεται σε 3'
Θεσμικό πλαίσιο, για πρώτη φορά, για υδρογόνο και βιομεθάνιο
istock

Πρόθεση του ΥΠΕΝ είναι να επιταχύνει τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν προκύπτουν σοβαρές παρατηρήσεις από την Κομισιόν.

Σε τροχιά οριστικοποίησης βρίσκονται τα τρία νομοσχέδια για το θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει τις αγορές υδρογόνου, βιομεθανίου και αποθήκευσης Διοξειδίου του Άνθρακα (CCS), έχοντας, μόλις τις προηγούμενες μέρες, λάβει και το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΕΝ, την περασμένη βδομάδα πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους της Επιτροπής όπου έγιναν συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί των σχεδίων, χωρίς ωστόσο να διατυπώνεται κάποια διαφωνία με την συνολικότερη «φιλοσοφία» των κειμένων. Τα σχόλια της Κομισιόν βρίσκουν σύμφωνο το Υπουργείο το οποίο θα προχωρήσει στις αντίστοιχες προσαρμογές και αλλαγές στα νομοσχέδια προκειμένου αυτά να τεθούν σε δημόσια διαβούλευση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι η θεσμοθέτηση των πλαισίων για υδρογόνο, βιομεθάνιο και δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα συνιστά προαπαιτούμενο στο πλαίσιο της απορρόφησης των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός Μαρτίου. Υπό αυτό το πρίσμα, η πρόθεση του Υπουργείου είναι να επιταχύνει τις σχετικές διαδικασίες, δεδομένου κιόλας ότι δεν προκύπτουν σοβαρές αλλαγές μετά και τις παρατηρήσεις της Κομισιόν.

Με το πέρας της δημόσιας διαβούλευσης θα ακολουθήσει ο κοινοβουλευτικός «δρόμος», με την κατάθεση των νομοσχεδίων στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ώστε να καταλήξουν προς ψήφιση από την Ολομέλεια του Σώματος. Υπενθυμίζεται, ότι τα τρία κείμενα έχουν παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο ενώ έχει προηγηθεί και μια κλειστή διαβούλευση με εκπροσώπους της αγοράς προκειμένου η τελική εκδοχή να είναι πιο ολοκληρωμένη.

Σύμφωνα με το σχετικό ρεπορτάζ, οι πιο σοβαρές παρατηρήσεις καταγράφηκαν στην περίπτωση της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα με εκπροσώπους της αγοράς να επισημαίνουν, μεταξύ άλλων, την ανάγκη απλοποίησης της διαδικασίας, εκτιμώντας ότι το προτεινόμενο σχήμα των δημοπρασιών ενέχει τον κίνδυνο να καταστεί δυσλειτουργικό και αναποτελεσματικό.

Στην περίπτωση του υδρογόνου και του βιομεθανίου, οι καταρχήν τοποθετήσεις της αγοράς αναγνωρίζουν θετικό πρόσημο στα κείμενα του ΥΠΕΝ με την επισήμανση ότι και τα δύο κείμενα αποτυπώνουν την γενική κατεύθυνση χωρίς να υπεισέρχονται στις κρίσιμες λεπτομέρειες του κλάδου και οι οποίες θα αποτελέσουν αντικείμενο νεότερης νομοθετικής πράξης.

Υπό αυτή την έννοια, τα νομοσχέδια για το υδρογόνο και το βιομεθανίο συνιστούν ένα σημαντικό πρώτο βήμα που ωστόσο, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, γρήγορα θα πρέπει να ακολουθήσει το επόμενο βήμα θα ορίζει τις πιο συγκεκριμένες παραμέτρους για την λειτουργία των οικείων αγορών.

Να προσθέσουμε τέλος ότι τα έργα υδρογόνου και CCS που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας πρόκειται να απορροφήσουν 260 εκατ. ευρώ, γεγονός που υπογραμμίζει με την σειρά την ανάγκη για επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς τυχόν παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων που ορίζει το RRF, θέτει εν αμφιβόλω την εν λόγω χρηματοδότηση με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα