“Ζαλισμένοι” οι καταναλωτές από τις συνεχείς αλλαγές στους τιμοκαταλόγους του ρεύματος

“Ζαλισμένοι” οι καταναλωτές από τις συνεχείς αλλαγές στους τιμοκαταλόγους του ρεύματος
Λογαριασμός ρεύματος istock

Στη σύγχυση των καταναλωτών συμβάλλουν διάφορες εμπορικές πρακτικές των παρόχων, όπως εκπτώσεις συνέπειας κ.λπ., όσο και οι "μπερδεμένες" διαφημιστικές καμπάνιες των εταιρειών προμήθειας.

Παρότι το τωρινό σύστημα μέσω του οποίου διαμορφώνονται οι ανά μήνα τελικές τιμές του ρεύματος στον καταναλωτή είναι απλό (τιμή που ανακοινώνει κάθε πάροχος μείον την επιδότηση που ανακοινώνει το κράτος), φαίνεται ότι οι πολίτες δυσκολεύονται πολύ, αφενός μεν να εμπιστευθούν τις εταιρείες και τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, αφετέρου να υπολογίσουν και να συγκρίνουν τους τιμοκαταλόγους που τους προτείνονται.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα πολλά παράπονα και καταγγελίες καταναλωτών, κοινός τόπος των οποίων είναι, πρώτον, η απορία για το αν πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε αναζήτηση του φθηνότερου παρόχου, δεδομένου ότι οι τιμοκατάλογοι αλλάζουν κάθε μήνα και μάλιστα με μεγάλες διαφορές από μήνα σε μήνα και από εταιρεία σε εταιρεία, και δεύτερον, το που θα βρούν εγγυημένα την τελική τιμή χρέωσης κάθε παρόχου, δηλαδή μετά την αφαίρεση της κρατικής επιδότησης.

Στο ίδιο πλαίσιο, καταναλωτές αναφέρουν ότι δεν έχουν πλήρη εικόνα για την τελική τιμή κάθε προγράμματος και κάθε εταιρείας, ούτε από το «Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών» που έχει δημιουργήσει για το σκοπό αυτό η ΡΑΕ και το οποίο γνωρίζουν πλέον και χρησιμοποιούν πολλοί πολίτες.

Ας αναφερθεί, δε, ότι στη σύγχυση των καταναλωτών συμβάλλουν διάφορες εμπορικές πρακτικές των παρόχων, όπως εκπτώσεις συνέπειας κ.λπ., όσο και οι «μπερδεμένες» διαφημιστικές καμπάνιες των εταιρειών προμήθειας. Πολύ περισσότερο τα όσα ακούνε οι πολίτες από τους «πωλητές» των call centers, τα οποία πολλές φορές είναι οφθαλμοφανώς ψευδή και παραπλανητικά.

Ταυτόχρονα καταγράφεται γενικευμένη δυσαρέσκεια των πολιτών για τη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, με άξονα τους υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας, και την «ασθενική» επιστροφή του power pass.

Σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε η ΕΚΠΟΙΖΩ, το 92,3% των ερωτηθέντων δήλωσαν δυσαρεστημένοι από το ποσό της επιστροφής που έλαβαν. Συγκεκριμένα μάλιστα ένας στους δύο έλαβε μέχρι 50 ευρώ, ενώ μόλις το 8,1% έλαβε ποσά από 301 ως 600 ευρώ.

Παράλληλα, η συντριπτική πλειοψηφία (89,9% ) ζητά την οριστική κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, καθώς και ένα μεγάλο ποσοστό (42,7%) την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επιπλέον η επιδότηση των λογαριασμών δεν φαίνεται να θεωρείται από τους καταναλωτές ως αποτελεσματικό μέτρο προστασίας, καθώς μόλις το 14,5% την χαρακτηρίζει επαρκή.

Το μείζον ωστόσο ζήτημα φαίνεται να αφορά την αύξηση των ληξιπρόθεσμων λογαριασμών ρεύματος και ειδικότερα την πολιτική των εταιρειών ως προς τις ρευματοκοπές, την ενημέρωση και την έγκαιρη προειδοποίηση των καταναλωτών. Όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, το 17,6% των συμμετεχόντων έχει απειληθεί με διακοπή ρεύματος από τον προμηθευτή το τελευταίο τρίμηνο, ενώ το 3,1% έχει υποστεί διακοπή.

Ως εκ τούτου θεωρούνται από την ΕΚΠΟΙΖΩ απαραίτητα τα μέτρα για την προστασία του καταναλωτή, όπως η τήρηση από τους προμηθευτές βασικών αρχών στη διαμόρφωση των τιμολογίων, με κριτήριο την κοστοστρέφεια και τη διαφάνεια, καθώς και η υποχρέωση των εταιρειών για ενημέρωση των οφειλετών και για τήρηση της νομοθεσίας.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα