Η ανακάλυψη νέου γαλαξία ανατρέπει τις θεωρίες εξέλιξης του σύμπαντος

Διαβάζεται σε 2'
Η ανακάλυψη νέου γαλαξία ανατρέπει τις θεωρίες εξέλιξης του σύμπαντος
iStock

Ανακαλύφθηκε γαλαξίας που έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τον δικό μας και μπορεί να αλλάξει τις θεωρίες μας για την συμπαντική εξέλιξη.

Ερευνητές ανακάλυψαν έναν μακρινό νεαρό δισκοειδή γαλαξία που έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με τον δικό μας, και θα μπορούσε να αλλάξει την αντίληψή μας για το πώς σχηματίζονται οι γαλαξίες.

Σύμφωνα με έρευνα αστρονόμων από το Πανεπιστήμιο του Λέιντεν στην Ολλανδία, ο γαλαξίας REBELS-25, όπως ονομάστηκε, είναι πολύ πιο τακτοποιημένος από ό,τι η υπάρχουσα επιστήμη ορίζει ότι θα έπρεπε να είναι για την ηλικία του.

Σύμφωνα με το CNN, o REBELS-25 είναι πολύ νεότερος από τον γαλαξία μας, αλλά παρουσιάζει ήδη ομοιότητες στην περιστροφή και στη δομή του, αντί να είναι άμορφος όπως άλλοι πρώιμοι γαλαξίες, ανέφεραν οι ερευνητές σε δήλωση που δημοσιεύθηκε στις 7 Οκτωβρίου.

Οι πρώιμοι γαλαξίες τείνουν να ενώνονται μεταξύ τους και να αναπτύσσουν πιο ομαλά σχήματα απίστευτα αργά. Ο δικός μας γαλαξίας χρειάστηκε δισεκατομμύρια χρόνια για να αναπτύξει τακτοποιημένες δομές, είπαν οι ερευνητές.

«Βλέποντας έναν γαλαξία με τέτοιες ομοιότητες με τον δικό μας, αμφισβητούμε την κατανόησή μας για το πόσο γρήγορα οι γαλαξίες στο πρώιμο Σύμπαν εξελίσσονται στους τακτοποιημένους γαλαξίες του σημερινού σύμπαντος», ανέφερε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Lucie Rowland.

Η περιστροφή και η δομή του γαλαξία παρατηρήθηκαν με το τηλεσκόπιο Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) στη βόρεια Χιλή. Η ομάδα ανακάλυψε επίσης ακόμη πιο ανεπτυγμένα χαρακτηριστικά, όπως σπειροειδείς βραχίονες, και οι επιστήμονες σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν περισσότερες παρατηρήσεις για να επιβεβαιώσουν αν όντως υπάρχουν.

Ο Dave Clements, ερευνητής αστροφυσικής στο Imperial College του Λονδίνου, ο οποίος δεν συμμετείχε στη μελέτη, δήλωσε ότι «είναι μεγάλη έκπληξη» η εύρεση ενός γαλαξία όπως ο REBELS-25. «Είναι απλώς ένας πολύ ασυνήθιστος γαλαξίας, που έζησε μια απροσδόκητα ήσυχη ζωή μέχρι τη στιγμή που τον βλέπουμε, ή μήπως αυτές οι παρατηρήσεις μας λένε ότι τα πρώτα στάδια του σχηματισμού των γαλαξιών δεν λειτουργούν όπως νομίζουμε; Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε την απάντηση».