Ο Κασσελάκης που ρισκάρει και οι αναταραχές στην βάση του ΣΥΡΙΖΑ
Διαβάζεται σε 4'Γιατί φαίνεται ότι αρέσει ο κίνδυνος στον νέο αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και κάτι κύματα που μπορεί να αυξηθούν
- 27 Σεπτεμβρίου 2023 07:49
Υπονομεύτρια
Τελικά αποδεικνύεται άνθρωπος των μεγάλων ρίσκων ο Στέφανος Κασσελάκης. Αλλιώς πώς να εξηγήσει κανείς το ότι πρότεινε «επιταγή εν λευκώ» για ένα σημαντικό πολιτικό αξίωμα σε μία … «υπονομεύτρια».
Ο λόγος προφανώς για την Έφη Αχτσιόγλου με την οποία συναντήθηκε στην Βουλή χθες το μεσημέρι. Αν και ο ίδιος στην προεκλογική περίοδο τήρησε τα προσχήματα, είναι πασι-γνωστο ότι οι υποστηρικτές του Στέφανου Κασσελακη, ανάμεσά τους και επώνυμα στελέχη, είτε άφηναν υπονοούμενα είτε έλεγαν ευθέως πως η πρώην υπουργός Εργασίας υπονόμευσε τον Αλέξη Τσίπρα.
Ως εκ τούτου αν όντως έχει τέτοιες συνήθειες προφανώς θα υπονόμευε και τον επόμενο πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ με τον οποίο μάλιστα αναμετρήθηκε προεκλογικά.
Τι γίνεται στην βάση του ΣΥΡΙΖΑ;
Μήπως κάτι συμβαίνει στην βάση του ΣΥΡΙΖΑ; Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο διαδίκτυο, οι ανακοινώσεις αποχωρήσεων μελών ή στελεχών τοπικής εμβέλειας δεν είναι καθόλου σπάνιες. Με αιτιολογία την επικράτηση του Στέφανου Κασσελάκη και την πορεία που παίρνει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Έως στιγμής δεν φαίνεται να έχει αξιολογηθεί η έκταση του φαινομένου. Ούτε είναι γνωστό το αν συμβαίνει σε τέτοια κλίμακα ώστε να συνιστά γενικευμένο πολιτικό ζήτημα. Αξίζει πάντως να το παρακολουθήσει κανείς.
Αποχωρήσεις με νόημα
Πρωτοπόρα είναι τα Χανιά στις εξελίξεις στην Αξιωματική Αντιπολίτευση. Πέρα από το ότι είναι τόπος καταγωγής του νέου αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ γίνονται και “πεδιο”, που ακούγονται οι πρώτες “μπαλωθιές” με αποχωρήσεις. Ήδη, καταγράφηκαν παραιτήσεις στην διοίκηση της Νομαρχιακής, ενώ περίπου 15 τοπικά στελέχη έστειλαν τις σχετικές επιστολές παραίτησης.
Το κλίμα, παρά τη μεγάλη πλειοψηφία, που πήρε κι εκεί, ο Στέφανος Κασελάκης είναι βαρύ. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι στα Χανιά, που “γεννούν” εξελίξεις, όπως αναφέρεται από αρμόδια χείλη, “συνωστίζονται” οι εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες Σταθάκη – Πολάκη, που βρέθηκαν, (πώς αλλιώς άλλωστε…) σε άλλα στρατόπεδα.
Πεδίο ανταγωνισμού και … για τα σούπερ μάρκετ
Πέρα από πεδίο εσωκομματικών βολών, τα Χανιά είναι και πεδίο ανάπτυξης του οργανωμένου λιανεμπορίου. Έτσι, η στήλη μαθαίνει ο ότι ο μεγαλύτερος “παίκτης”, που ήδη καταγράφει ισχυρή παρουσία στην πόλη, με καταστήματα που “κληρονόμησε” από την Carrefour, ένα από τα οποία μεγάλο, αναζητεί κι άλλο, σε κομβικό σημείο λίγο πιο έξω από τον αστικό ιστό. Μάλιστα έχει ήδη προχωρήσει στο όλο σχέδιο, και αναμενεται συντομα να υπάρξουν νέα σε μια αγορά, που λόγω τουρισμού απογειώνεται.
“Μπαλωθιές” για το πλαφόν στα ποσοστά κέρδους
Κι ενώ την ώρα που όλες οι αλυσίδες “βλέπουν” σημεία για νέα καταστήματα, με επενδύσεις κλίμακας, αίσθηση προκαλεί, λίγες μέρες μετά τις αναφορές της νεοσύστατης Ένωσης των Σούπερ Μάρκετ οι “ριπές κριτικής” του CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκου Λαβιδα για το μέτρο του πλαφόν στα περιθώρια κέρδους των αλυσίδων. Όπως ανέφερε σε ειδική εκδήλωση για τα ΜΜΕ το όλο μέτρο στρεβλώνει τον ανταγωνισμό και μεταφέρει δυσανάλογη πίεση στις αλυσίδες, αφήνοντας εκτός του προμηθευτές.Ουσιαστικά “φωτογραφίζεται” μια κατάσταση όπου δεν μπορεί ο retailer να ενσωματώσει στις τιμές αυξήσεις σε ενέργεια, μισθούς “παίρνοντας” πάνω του μια σειρά από κόστη, που εκτροχιάζουν τον προγραμματισμό για επενδύσεις και ανάπτυξη και βέβαια κερδοφορία. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε οι αλυσίδες προχωρουν σε επενδυτικά πλάνα, ελπίζοντας ότι το νέο πακέτο μέτρων θα ανοίξει νέα πορεία, βάζοντας στο παιχνίδι και τους προμηθευτές.
Η ΝΙΚΗ «βγήκε από αριστερά» στο ΚΚΕ
Συνέβη και αυτό: Το κόμμα ΝΙΚΗ βγήκε …από αριστερά στο ΚΚΕ. Αφορμή αποτέλεσε μια Διεθνής Σύμβαση για τις Μεταφορές που έχει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνήθως τέτοια νομοθετήματα καταψηφίζονται από το Κομμουνιστικό Κόμμα λόγω …προέλευσης. Αυτή την φορά όμως επιλέχθηκε το «παρών» καθότι πρόκειται για παλιά σύμβαση του 1956 που απλά ανανεώνεται. Πάντως ο εισηγητής του Μανώλης Συντυχάκης έκανε ένα επικριτικό σχόλιο λέγοντας ότι «συνιστά μια ξεκάθαρη ευρω-ενωσιακή στήριξη στο συνολικότερο παζλ σχεδίων και αναγκών του κεφαλαίου στις οδικές μεταφορές με στόχο την καπιταλιστική ανάπτυξη, την κερδοφορία των λίγων».
Στην συνέχεια ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ Νίκος Βρεττός δήλωσε πως το κόμμα του καταψηφίζει το νομοσχέδιο σχολιάζοντας πως «αυτή η Οδηγία μπορεί να γίνει νόμος, χωρίς να υπάρχει προηγουμένως καμιά συμβατική υποχρέωση για αντίστοιχη υπηρεσία εθνικήή κρατική».