Το σωσίβιο της αποχής και ο Καιρίδης που θεωρεί συνυπεύθυνους τους συνδικαλιστές

Ένα ακόμη στέλεχος του στενού πυρήνα του Μαξίμου κάνει προκλητικές δηλώσεις, ενώ το ενδεχόμενο αύξησης της αποχής αρχίζει να "σπονσοράρεται" στον φιλοκυβερνητικό τύπο

Η ώρα της …αποχής

Α, μάλιστα. Αρχίσανε και τα πρωτοσέλιδα φιλοκυβερνητικών εφημερίδων για την «αποχή που θα είναι ο μεγάλος νικητής των εκλογών»! Κάτι παραπάνω από αναμενόμενα. Το ερώτημα είναι αν εκφράζουν όντως απορίες πολιτικών αναλυτών ή… ευχή;.

Γιατί είναι βέβαιο πως σε μια κυβέρνηση που οι φήμες την θέλουν να έχει χάσει 8 μονάδες μέσα σε λίγα 24ωρα η λέξη «αποχή» ακούγεται ως βάλσαμο. Η ακόμη καλύτερα σωσίβιο. Βλέπετε όταν δεν μπορείς να μην χάσεις καλό είναι να μην κερδίσουν «οι απέναντι». Και σε αυτή την συγκυρία η κυβέρνηση έχει απέναντι τους πάντες.

Θεωρία των δύο άκρων από την ανάποδη

Πάντως ο Δημήτρης Κουτσούμπας, όπως δήλωσε χθες στην Βουλή, δεν ανησυχεί για το ευρύτερο κλίμα αμφισβήτησης που φαίνεται ιδίως στους νέους. Το αντίθετο θα λέγαμε. Όπως ανέφερε «η δύναμη που έχουν οι αγώνες της νεολαίας, φαίνεται και από την ανησυχία που έχει αρχίσει και πιάνει ορισμένες πένες -φιλικές, τόσο προς τη ΝΔ, όσο και προς τον ΣΥΡΙΖΑ- για τον κίνδυνο, όπως λένε, να διαχυθεί η ευθύνη για το συμβάν, σε όλο το πολιτικό σύστημα των κομμάτων που έχουν κυβερνήσει και να ενισχυθεί η αντισυστημική στάση και ψήφος».

Συνέχισε λέγοντας πως «αυτοί ακριβώς οι φόβοι τους είναι που πρέπει να γίνουν πραγματικότητα και ας αφήσουν τις ύπουλες ταυτίσεις όλοι αυτοί, με θεωρίες των άκρων από την ανάποδη. Γιατί η νέα γενιά, καταλαβαίνει πολύ καλά τι είναι το πραγματικά αντισυστημικό».

Από τα τρένα στην οικονομία – Ο χρησμός του Απ. Βακάκη

«Εκ των έσω» χτύπημα για το αφήγημα της κυβέρνησης περί μιας «άλλης Ελλάδας», υψηλών στόχων, επενδύσεων και προόδου, ήρθε από μια ιδιωτική επιχείρηση (που δεν έχει το παραμικρό επιχειρησιακό νταραβέρι με το δημόσιο), την αλυσίδα Jumbo.

Ο γνωστός για τις πληθωρικές αλλά συνάμα ρηξικέλευθες τοποθετήσεις για το οικονομικό γίγνεσθαι, Α. Βακκάκης (διευθύνων σύμβουλος και βασικός μέτοχος της εισηγμένης) στο περιθώριο της χθεσινής έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρίας) ανάφερε πως αν υπάρχει ένας συστημικός κίνδυνος για την εξέλιξη της επιχείρησης του, αυτό «είναι η ίδια η χώρα».

«Από την ευτυχία στη δυστυχία, μια μέρα διαφορά. Το ζήσαμε με τα τρένα, θα το ζήσουμε και με την οικονομία», συμπλήρωσε…

Ικανοποίηση

Ικανοποιημένος δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου για την συνέντευξη τύπου του Γιώργου Γεραπετρίτη σχετικά το δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως ανέφερε στο τέλος της, κράτησε «παραπάνω από δύο ώρες» και είχε «30 ερωτήσεις πολλές από τις οποίες ήταν διπλές και τριπλές».

Βέβαια η αξία μιας διαδικασίας ενημέρωσης δεν έγκειται μόνον στον αριθμό των ερωτήσεων αλλά στο κατά πόσο αυτές απαντήθηκαν. Αξίζει μάλιστα να θυμίσουμε ότι ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών όχι απλά δεν απάντησε σε ερωτήματα αλλά σε ορισμένα ζήτησε την …ανάκλησή τους. Όπως π.χ σε αυτό που αφορούσε το γιατί δεν προσλαμβάνονταν προσωπικό στον ΟΣΕ ενώ γίνονταν αθρόες προσλήψεις αστυνομικών.

Επίσης κάθε άλλο παρά σαφής ήταν όταν ρωτήθηκε για το πότε θα αλλάξουν οι διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. Αρκέστηκε απλά να πεί πως «θα προχωρήσουμε και με τις νέες διοικήσεις σε μια κατά το δυνατόν ταχεία επανέναρξη των σιδηροδρομικών δρομολογίων». Έως τότε όμως τι γίνεται;

Θράσος

Είναι βέβαιο πως αυτό δεν λείπει από κάποια στελέχη του «μητσοτακικού» περιβάλλοντος, είναι το θράσος. Το απέδειξε περίτρανα (εκτός από τον Άδωνι Γεωργιάδη) και ο Δημήτρης Καιρίδης.

Όταν σε τηλεοπτική του εμφάνιση δέχθηκε ερώτηση για τις προειδοποιήσεις των σωματείων του σιδηρόδρομου σχετικά με τα προβλήματα του δικτύου απάντησε: «Μην θεωρείτε ότι και οι συνδικαλιστές δεν έχουν ευθύνη για την σαπίλα του ΟΣΕ»!

Πάλι καλά δηλαδή που δεν ζήτησε από τα συνδικάτα που έχουν στείλει 6 εξώδικα τα τελευταία χρόνια σχετικά με τα προβλήματα ασφαλείας των γραμμών… να παραιτηθούν. Αν και μάλλον αυτό που (στο βάθος) ήθελε να πει είναι ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν ακόμη και τα τμήματα του σιδηροδρόμου που ανήκουν ακόμη στο δημόσιο.

Ο Στίβεν Χόκινγκ

Η ενδιαφέρουσα αυτή παρατήρηση καταγράφθηκε στην συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας από τον βουλευτή της Ν.Δ Βασίλειο Διγαλάκη, προκειμένου να εξάρει μια ρύθμιση για τις διδακτορικές σπουδές: «Ο Στίβεν Χόκινγκ πήρε το πρώτο του πτυχίο με την υψηλότερη διάκριση από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε ηλικία 20 ετών και έγινε αμέσως δεκτός για διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, τις οποίες και συμπλήρωσε σε ηλικία 24 ετών. Με το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε στη χώρα μας, ο Στίβεν Χόκινγκ δεν θα μπορούσε να γίνει δεκτός σε πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών ελληνικού πανεπιστημίου, καθώς θα απαιτείτο να είναι κάτοχος είτε μεταπτυχιακού διπλώματος είτε ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου πενταετούς διάρκειας».

Άραγε το ότι στην Ελλάδα -με την πολιτική που ασκείται – ο Στίβεν Χόκινγκ, ίσως να μην μπορούσε καν να μπει στο ελληνικό πανεπιστήμιο το έχουν σκεφθεί στην Νέα Δημοκρατία; Ιδίως αν δεν προέρχονταν από εύπορη οικογένεια και έπρεπε να διαγωνιστεί με ένα σύστημα που προάγει περισσότερο από ποτέ την «παπαγαλία»;

Η Ελλάδα και τα 60 δις επενδύσεις στην Κίνα

Η Κίνα και η Ελλάδα είναι σημαντικοί εταίροι στην από κοινού κατασκευή της πρωτοβουλίας “belt and road”. Την επισήμανση αυτή έκανε ο Πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, Xiao Junzheng κλείνοντας την ομιλία του στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά σε εκδήλωση που οργάνωσε η Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ε.Ν. σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Πέρα από τον τουρισμό, όπου δυνητικά η χώρα διεκδικεί “μέρισμα” από τα 100 εκατ. κινέζων που αναμένεται να ταξιδεύουν τα επόμενα χρόνια έχοντας ένα μέσο, για την Κίνα, αλλά γερό για τα διεθνή δεδομένα πορτοφόλι, υπάρχει και η ναυτιλία. Μάλιστα ο εφοπλιστής Π. Λασκαρίδης που παρέστη στην εκδήλωση φρόντισε να υπενθυμίσει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στην Κίνα πάνω από 60 δισεκ. δολάρια, μέσω της κατασκευής και επισκευής πλοίων, ενώ η Κίνα, μέσω της Cosco, δεν έχει επενδύσει πάνω από 1 δισεκ. δολάρια. Μάλιστα είπε ότι η Κίνα θα πρέπει να πάρει αποστάσεις από πολιτικής προστατευτισμού, ενώ, δεδομένης της θέσης της Ελλάδας στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ, η συνεργασία των δύο χωρών πρέπει να τυγχάνει πολύ προσεκτικού χειρισμού. Επίσης, θα μπορούσε μια ενδυνάμωση της διμερούς σχέσης να βασιστεί στην εξαγωγή έξυπνων τεχνολογιών στην Κίνα, καθώς και η επένδυση σε Ελληνικές start-up εταιρίες κι όχι πλέον στις… ελιές.

Στην εκδήλωση ήταν και ο εφοπλιστής και νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά Γ. Προκοπίου που φρόντισε να υπενθυμίσει την αναπτυξιακή την πορεία της Κίνας τα τελευταία χρόνια και την απόσταση που έχει καλύψει για να μειώσει το κενό με τον δυτικό κόσμο.

Βήμα βήμα η μεταβίβαση

Και μιας και ο λόγος για τον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου θέμα λίγων ημερών είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά στον νέο ιδιοκτήτη. Μετα τον ειδικό εκκαθαριστή αναμένεται και το δημόσιο να ολοκληρώσει τις σχετικές ενέργειες.

Πάντως, όπως πληροφορείται η στήλη ο κ. Γ. Προκοπίου έχει φροντίσει να αγοράσει εκτάσεις, όμορες των ναυπηγείων, που είχαν περάσει στα χέρια επιχειρηματιών, όπως οι κ.κ. Κορωνάκης, Πολυχρονόπουλος και Σπανόπουλος. Μάλιστα παρά το ότι η νομοθεσία προβλέπει την “απαλλοτρίωση” των ιδιωτικών αυτών περιουσιών, κάτι εξόχως “ιδιαίτερο” για τα νομικά χρονικά, με τις αντικειμενικές τους τιμές, η αγορά έγινε με τιμές αγοράς των εν λόγω τεμαχίων. Μένει να φανεί το πώς θα αξιοποιηθούν.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα